FacebookTwitterLinkedIn

Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, a declarat că toate firmele din România vor fi obligate, înainte de depunerea bilanţului la ANAF, să plătească o contribuţie pentru a fi incluse într-un catalog pentru promovarea companiilor româneşti.

Din acest punct de vedere, obligativitatea a fost inclusă deja într-un proiect de modificare a Legii 335/2007, Legea camerelor de comerţ din România, proiectul aflându-se în acest moment în dezbatere parlamentară, notează Agerpres.

Potrivit reprezentanților Camerei de Comerţ şi Industrie a României, reglementarea propusă are în vedere includerea tuturor antreprenorilor din România într-un catalog al firmelor, care să genereze vizibilitate şi oportunităţi reale de promovare şi internaţionalizare, conform unor modele consacrate la nivel european, unde sistemul cameral este esenţial.

„Ne preocupă promovarea investiţiilor în România. Nu putem face minuni în ceea ce priveşte exportul, există 25.770 de exportatori înregistraţi în România, dar primii 100 înregistrează 50% din tot exportul şi doar două firme sunt cu capital 100% românesc. Primii 1.000 înregistrează 81% din tot exportul şi 148 de firme au capital 100% românesc. Cu realism vă spun că exportul îl fac în special firmele străine. Promovarea lipseşte cu desăvârşire. Avem nevoie să sprijinim produsele româneşti cu valoare adăugată mare”, a completat în cadrul unei conferințe de presă, Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României.

Acesta a explicat că vor fi sprijinite acele investiţii care creează bunuri de larg consum pentru satisfacţia românilor.

„Importurile de anul trecut au ajuns la 98,4 miliarde de euro. Statul să ne spună în ce a constat această cifră, ca să ne facem temele. Noi nu suntem într-o criză economică, ci într-o criză a preţurilor mari, suntem o economie de subcontractori, nu avem un brand românesc cu valoare adăugată mare la export”, a subliniat Daraban, care a menționat că este necesară realizarea unui catalog al firmelor unde să fie evidenţiată din ce a fost realizată cifra de afaceri, astfel încât datele să exprime realitatea din teren, ceea ce nu se întâmplă acum la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.

Mihai Daraban a concluzionat că, în urma acestui nou proiect, se estimează că se vor strânge, în total, aproximativ 18 milioane de euro pe an, sumă ce va fi împărţită în mod egal celor 42 de camere judeţene de comerţ şi industrie.