Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé Romania: „În lunile martie-aprilie am observat o creștere temporară a comportamentului de stocare a consumatorilor”

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Leszek Wacirz_Country Manager Nestle Romania 2

 

  1. Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

 

Încă de la debutul pandemiei, ne-am concentrat eforturile în direcția protejării sănătății angajaților noștri, a familiilor lor și a comunităților în care activăm. Totodată, continuarea în siguranță a producției și distribuției produselor Nestlé pe plan global a fost o prioritate pentru noi. Într-un astfel de moment, misiunea noastră de a contribui la un viitor mai sănătos pentru toate categoriile de vârstă este mai importantă ca oricând.

În februarie am început să implementăm, deja, primele măsuri de siguranță în toate locațiile noastre, pentru protejarea angajaților Nestlé din prima linie, din fabricile și centrele noastre de distribuție.

Am restricționat călătoriile de business, am adoptat metode de curățenie suplimentare în toate locațiile Nestlé și am pus la dispoziția angajaților noștri instrumentele necesare pentru a facilita lucrul de la domiciliu.

De asemenea, solidaritatea față de partenerii noștri de business afectați de pandemia de coronavirus a fost de la început o prioritate pentru noi. În acest sens, pentru sectorul out-of-home, am luat decizia de suspendare a plății chiriei pentru aparatele Nestlé Professional, ceea ce a oferit partenerilor din acest sector un capital adițional de 3 milioane de lei.

Acest demers face parte din campania globală de sprijinire a sectorului out-of-home “Always open for You”, pentru care s-a instituit un fond de 500 de milioane CHF, menit să ofere companiilor resursele necesare pentru repornirea activității.

 

  1. Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

 

Angajații noștri din toate colțurile lumii sunt pe deplin dedicați și depun eforturi continue pentru a garanta accesul consumatorilor la produsele Nestlé, pentru ei și pentru animalele lor de companie. Le mulțumim, pe această cale, pentru că doar datorită lor reușim să oferim oamenilor alternativele potrivite pentru o viață mai bună, mai sănătoasă, chiar și în momente atât de dificile.

Prioritatea noastră este să ne asigurăm că ei își pot desfășura activitatea în siguranță și că vor putea face față cu bine pandemiei, inclusiv din punct de vedere financiar.  Așadar, pentru echipele din fabricile și centrele noastre de distribuție, precum și pentru cele de pe teren, am pus la dispoziție toate echipamentele de protecție necesare – măști, mănuși, viziere.

De asemenea, o mare parte din angajații noștri lucrează încă de acasă, conform unui program de lucru flexibil, cu ajutorul unor soluții digitale multiple prin care pot păstra cu colegii, partenerii sau consumatorii Nestlé.

Pentru a nu pune o presiune suplimentară pe bugetul de stat, am decis să nu recurgem la măsurile de sprijin acordate de stat companiilor, și am acordat, în continuare, creșterile salariale și bonusurile anuale planificate.

 

  1. Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

 

Impactul negativ al pandemiei este încă greu de cuantificat, având în vedere dinamica situației pe plan global. Pentru moment, prioritatea noastră rămâne protejarea angajaților, a partenerilor din lanțul de aprovizionare sau distribuție și, bineînțeles, a oamenilor din comunitățile în care activăm.

Nu cred că există o serie de măsuri predefinite care să garanteze redresarea economică, odată cu încheierea pandemiei. Fiecare dintre noi, autorități, companii și chiar noi, ca oameni, avem un rol important în depășirea crizei, pentru ca societatea ca întreg să poată prospera, în continuare.

Consider că momentul de recuperare post-criză va fi o oportunitate pentru trecerea la o economie neutră din punct de vedere climatic, care pune accent pe protejarea biodiversității și transformarea sistemelor agroalimentare, și în care lupta împotriva schimbărilor climatice este nucleul întregii strategii economice.

În acest sens, în luna aprilie, alături de miniștri, europarlamentari, ONG-uri și alte companii de renume ne-am alăturat Alianței Green Recovery, prin care ne dorim să contribuim la crearea, sprijinirea și implementarea de soluții pentru a pregăti economiile pentru lumea post-criză.

 

 

  1. Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

În acest moment, ne aflăm în fața unei provocări extrem de dinamice, astfel că nu putem face previziuni pe termen lung, în acest sens. În lunile martie-aprilie, am observat o creștere temporară a comportamentului de stocare a consumatorilor, cu accent pe produsele alimentare de bază, în special pentru produsele care vin în ambalaje de tip „multipack”.

Acum, odată cu relaxarea măsurilor, cred că atenția consumatorilor se va muta către produsele de răsfăț culinar, precum dulciurile ori alte produse prin care își pot îmbunătăți starea de spirit.

Totodată, am putut observa o creștere a cumpărăturilor online pe zona de produse alimentare, și cred că, pe viitor, canalele e-commerce vor deveni o primă alegere pentru cumpărătorii români, în detrimentul magazinelor fizice.

Continuăm să lucrăm îndeaproape cu autoritățile și cu toți partenerii noștri pe parte de aprovizionare, producție, logistică și distribuție și evaluăm situația zilnic, pentru a fi pregătiți să răspundem cerințelor consumatorilor noștri, minimizând pe cât posibil efectele negative ale pandemiei asupra activității Nestlé.

 

5. Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

 

Încă de la debutul pandemiei de COVID – 19, am susținut activitatea fundațiilor caritabile, a instituțiilor medicale și a altor organizații aflate în prima linie a luptei împotriva pandemiei, și ne-am asumat misiunea de de a rămâne nu doar un partener de încredere al comunităților, ci și un angajator și partener de afaceri solid.

Am redirecționat eforturile și fondurile către susținerea celor din sistemul medical, precum și a oamenilor din comunitățile afectate de pandemie. Am încheiat, astfel, un parteneriat internațional cu Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie, alocând 10 milioane CHF pentru implementarea imediată a măsurilor menite să vină în sprijinul comunităților afectate de pandemie. Cu ajutorul lor, am direcționat, de asemenea, alimente, produse de nutriție medicală și apă îmbuteliată către cei afectați.

Am donat, de asemenea 1 milion CHF către Coalition for Epidemic Preparedness Innovation (CEPI) pentru a sprijini cercetările lor pentru dezvoltarea unui vaccin împotriva COVID-19. Scopul lor este de a dezvolta un vaccin în următoarele 12-18 luni.

Pe plan local, împreună cu partenerii de încredere de la Crucea Roșie, Banca de Alimente și Asociația Zi de bine, am redirecționat către medicii din prima linie, precum și către persoane vulnerabile, fără aparținători, și familii nevoiașe 1.5 milioane de porții de Nescafé, Maggi, Nespresso, Joe, Kit Kat, Lion2go, Fitness, Chocapic și Cini Minis, precum și fonduri pentru achiziționarea a 100 000 de măști de protecție pentru personalul medical.

Totodată, premiile neacordate în campaniile naționale au fost redirecționate și transformate în cafea și aparate de cafea oferite personalului medical din 10 spitale, precum și în materiale destinate fabricării de echipamente medicale de protecție.

Am lansat, de asemenea, programul „Always Open for You”, prin care ne dorim să oferim partenerilor noștri din sectorul out-of-home resursele necesare pentru repornirea afacerilor, odată cu relaxarea măsurilor.

Ne propunem ca și în viitor să venim în sprijinul partenerilor noștri, al comunităților locale afectate și a medicilor din prima linie, așadar vom continua să ne implicăm în proiecte umanitare, pentru ca, împreună, să putem depăși această criză.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii