FacebookTwitterLinkedIn

Forbes România i-a invitat pe cei mai importanți lideri din mediul de afaceri local să vorbească despre lecțiile învățate/trăite în anul 2023 și despre provocările anului 2024 în proiectul editorial #lecțiipentru2024.

Manuel Fernandez de Amezaga, CEO Pluxee România și Bulgaria

Care este cuvântul ce caracterizează cel mai bine anul 2023?

“Transformare” este cuvântul ce caracterizează cel mai bine anul 2023. În 2023, Sodexo a devenit Pluxee, continuând activitatea de lider în beneficii extrasalariale şi soluţii pentru creşterea implicării angajaţilor, cu o experiență de 25 de ani pe piața din România. Prin această transformare deschidem o lume plină de oportunități, amplificate prin beneficii și experiențe personalizate, durabile, prin care ajutăm oamenii să se bucure de ceea ce contează mai mult în viețile lor. Viziunea noului brand îmbină performanța solidă și viziunea pe termen lung a companiei pentru a susține misiunea sa în era digitală și a celor mai noi tendințe din pia’a muncii.

Într-o societate tot mai dinamică și competitivă, care se confruntă cu numeroase provocări, Pluxee vine în ajutor cu soluții digitale inovatoare potrivite pentru toate obiectivele partenerilor nostri: recrutare și loializare, o stare mai bună de sănătate pentru angajați, personalizarea beneficiilor. Prin parteneriate cu start-upuri care aduc tehnologii inovative precum The Happiness Index sau cu platforma de loializare si beneficii MyBenefits oferim clienților noștri, instituții, companii mari sau IMM-uri acces la date și soluții care îi pot ajuta să transforme cultura organizațională pentru susținerea obiectivelor de creștere.

Care au fost motivele dvs. de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2023? Care sunt rezultatele activității companiei/grupului, comparativ cu estimările de la început anului?

Împreună cu toți românii, am fost preocupați de creșterea costului vieții și de lipsa predictibilității. La fel ca și cei dinainte, nici 2023 nu a fost un an ușor pentru români. Ca lider al industriei de beneficii extrasalariale pentru motivarea și implicarea angajaților rămânem consecvenți în misiunea noastră de a contribui la dezvoltarea mediului economic românesc, mai ales în aceste vremuri incerte din punct de vedere economic. Creștem puterea de cumpărare a angajaților prin beneficii relevante, ce pot fi utilizate în peste 55.000 de locații din rețeaua Pluxee. Venim în întâmpinarea beneficiarilor cu produse și experiențe relevante sprijinind astfel dezvoltarea sustenabilă a comercianților care ne sunt parteneri.

Într-un context în care companiile caută stabilitate și certitudini, Pluxee ajută la crearea unor repere despre cum business-urile pot avea un impact pozitiv în comunitate. În 2023 am sprijinit sectorul IMM prin parteneriatul cu Startarium pentru educație antreprenorială, co-finanțând și promovând cele patru business-uri câștigătoare, business-uri cu impact, care pot fi luate ca modele de creștere sustenabilă.

Cum au influențat crizele suprapuse și noua situație geopolitică (continuarea războiului din Ucraina și izbucnirea conflictului din Israel) activitatea companiei dvs.?

Situațiile la care faceți referire i-au afectat pe beneficiarii și pe partenerii noștri, atât prin sentimentul de neliniște și incertitudine cât și economic. În astfel de perioade rolul nostru devine și mai important. Noi oferim soluții care cresc puterea de cumpărare a oamenilor, nivelul de loialitate și de implicare, contribuind la stabilitatea celor peste 35.000 de companii din portofoliul nostru.

Care sunt puncte tari și punctele slabe ale mediului de afaceri din România în contextul social și economic actual?

România este o țară cu mulți oameni creativi, deschiși la nou și la tehnologie dar și foarte ambițioși. Mediul de afaceri beneficiază de astfel de talente și în special sectorul IMM.

Mediul de afaceri are însă nevoie de mai multă stabilitate și predictibilitate pentru o dezvoltare sustenabilă. Ceea ce poate contribui în primul rând la rezolvarea acestor nevoi este o gândire strategică pe termen lung, o foarte bună colaborare între sectorul IMM și marile corporații, între stat și privat. Aici includ și accesul la cunoaștere, la informație. Anul acesta vom lansa o platformă proprie de sprijin a sectorului IMM care să aducă informație, educație și resursele necesare dezvoltării sectorului care contribuie în mare măsură la bugetul statului. Finanțarea este iarăși esențială. Ideile bune au nevoie de bugete, oricât ar fi de solide. De aceea, în 2023 am sprijinit mediul antreprenorial cu 600.000 de euro prin intermediul programului Românii sunt antreprenori, derulat în colaborare cu Startarium.

Acum, înaintea unui an electoral complex, ce așteptări aveți de la autoritățile române?

Ne dorim ca prin ceea ce facem să contribuim la creșterea calității vieții românilor, prin sprijinirea puterii de cumpărare, să oferim acces la servicii de sănătate și wellbeing care le pot face viața mai bună și să sprijinim dezvoltarea sectorului economic. Pluxee este o companie care contribuie la dezvoltarea pieței muncii și a economiei României. Așadar, sperăm să vedem măsuri fiscale care să sprijine sectorul privat dar și măsuri în domeniul educației. Din studiul WORKWISE | Piața muncii. Tendințe și scenarii posibile pentru 2030, realizat de Pluxee și FutureStation, analizat de Ipsos România a reieșit că tendințele care se manifestă în prezent pe piața muncii pot evolua într-o direcție pozitivă dacă sistemul educațional, în colaborare cu mediul privat pot găsi împreună soluții care să pregătească absolvenții pentru a se integra pe piața muncii imediat după absolvire. Vorbind de piața muncii, nu doar tinerii au nevoie de ajutor pentru a câștiga abilitățile cerute de angajatori. Este important să avem o viziune mai amplă pentru piața muncii, pentru pregătirea tuturor generațiilor de a face pasul către o eră a tehnologiei și a datelor.

Care sunt principalele trei puncte ale strategiei Dumneavoastră de business pentru anul viitor?

În 2024, ne propunem consolidarea poziției de lider, simplificarea prin tehnologie a modului în care angajații accesează beneficiile extrasalariale, inițiative de sprijin dedicate sectorului IMM-urilor și reducerea amprentei de carbon la nivel de companie.

Ne dorim consolidarea poziției de lider de piață în soluții pentru implicarea angajaților și realizarea unor noi colaborări valoroase precum cel cu Sezamo din 2023, datorită cărora suntem partenerul preferat pentru beneficiile extrasalariale ale angajaților și soluții complete pentru motivarea angajaților a peste 35.000 de companii. Credem că tehnologia poate schimba în bine viețile oamenilor și prin parteneriate, precum cel cu Sezamo, Tazz sau Bringo, am răspuns nevoii angajaților pentru care timpul este foarte important și preferă sa comande cumpărăturile rapid, online. Ne propunem extinderea ofertei de beneficii Pluxee pentru a răspunde nevoilor în evoluție ale clienților și consumatorilor dar și a angajamentului față de comercianți, pentru a consolida un parteneriat în care toată lumea are de câștigat. Totodată, urmărim scalarea poziției actuale în implicarea, recompensarea și recunoașterea angajaților și achiziția unor noi clienți cu accent pe IMM-uri printr-o strategie de vânzări și marketing segmentată. Relațiile cu clienții existenți sunt foarte valoroase și dorim ca mai mulți dintre aceștia să cunoască și să acceseze întregul potențial al soluțiilor Pluxee pentru motivarea angajaților.

Continuăm să simplificăm, prin digitalizare, modul în care portofoliul de produse şi servicii de wellbeing este accesat de angajați, punând accent pe personalizare și pe oferirea unei  experiențe de customer experience cât mai relevantă pentru beneficiari.

Amplificăm sprijinul acordat sectorului IMM, în cei 25 de ani de la lansare, prin noi parteneriate și inițiative. Dacă în 2023 a însemnat ajutor pentru finanțarea startup-urilor prin  parteneriatul cu Startarium, în 2024 va însemna inclusiv lansarea propriei platforme de sprijin pentru IMM-uri.

Vom derula la nivel local o serie de acțiuni cheie care vizează reducerea amprentei de carbon. În prezent, cardurile vor fi realizate exclusiv din plastic 100% reciclat, obținând o reducere a amprentei de carbon de până la 8 ori faţă de cardurile produse din plastic PVC. PIN-ul va fi transmis doar digital eliminând astfel consumul de hârtie și livrarea. La nivel global ne propunem să reducem amprenta de carbon cu 90% până în 2035 raportat la cifrele anului 2017.

Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial, dar și pentru industria/domeniul în care activați, în anul 2024?

Provocările vor proveni probabil din sfera economică dar și din sfera pieței muncii, în care tehnologia în primul rând produce schimbări rapide și semnificative. Suntem atenți la toate tendințele și transformările care influențează starea de bine a angajaților la locul de muncă și nu numai. Prin toate acțiunile și inițiativele planificate pentru 2024 ne dorim să sprijinim sectorul IMM. 72% dintre clienții noștri sunt IMM-uri. De aceea dorim să venim către ei cu soluții care să îi ajute să se adapteze, să sprijine atingerea obiectivelor legate de motivarea și implicarea angajaților dar și de dezvoltarea sustenabilă a afacerilor lor.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania