Cautare




, Contributor

Educaţie |
|

Lecţii de antreprenoriat: Marketing pentru start-up-uri

SAM_2432.JPG
Una dintre cele mai dificile sarcini pentru antreprenorii la început de drum este să dezvolte planuri de marketing corecte şi să comunice eficient cu publicul ţintă. Calitatea acestor activităţi influenţează în mod direct nivelul vânzărilor şi şansele de reuşită ale oricărui produs sau serviciu. 

Tinerii participanţi la şcoala de antreprenoriat Start Me Up nu au avut aşadar o misiune uşoară în cea de a doua zi a programului: ei au dezvoltat planuri de marketing complete pentru propriile idei de afaceri, şi-au definit profilul consumatorului şi au înţeles care sunt cele mai eficiente metode de promovare pentru a ajunge la acesta.

După o noapte de dezbateri şi analize, ziua a început cu prezentările ideilor de afaceri finale care vor fi dezvoltate pe durata programului. Echipele participante în concurs au dezvoltat şase idei de afaceri care rezolvă probleme concrete ale pieţei, au ales un nume pentru propriile proiecte şi un motto. Ideile prezentate sunt: Your social face (companie care oferă sericii de social media companiilor care nu au o prezenţă puternică în mediul online); LUT – Learn Unique Techniques (sesiuni de terapie prin ceramică pentru persoanele stresate); CeaWASHescu (companie care oferă servicii de spălătorie prin facilitarea accesului studenţilor la maşini de spălat contra cost); Top Children (şcoală de bune maniere pentru copii); Green country (producător de îngrăşamânt natural utilizând drept materie primă reziduurile vegetale) şi Craftemise (platformă online care connectează meşteşugarii cu amatorii de produse artizanale personalizate).

Daniel Ramamoorthy a continuat cu o sesiune de training despre marketing şi comunicare în afaceri. „Primul pas este să realizezi o analiză completă de marketing şi să identifici cei 5 C pentru afacerea ta: Clienţi, Companie, Concurenţă, Colaboratori şi Context. Ulterior este important să realizezi cu atenţie segmentarea pieţei, să îţi alegi publicul ţintă şi să îţi poziţionezi produsul sau serviciul în mod adecvat.”, le-a spus Daniel participanţilor. „Definirea mixului de marketing nu trebuie nici ea neglijată. Este foarte important să ai o imagine clară asupra celor 4P: Produs, Preţ, Plasament şi Promovare”, a continuat antreprenorul.

Pentru a facilita pregătirea temeinică a prezentărilor pentru ultima zi a programului, Daniel Ramamoorthy a continuat cu o prezentare despre modul în care ar trebui să arate un pitch. „Cred că fiecare pitch de calitate urmează o structură similară. Reţeta succesului constă în prezentarea informaţiilor într-o succesiune logică pentru investitori: prezentare succintă a produsului, problema pe care acesta o rezolvă / oportunitatea existentă pe piaţă, avantajul competitiv, demo, vânzări, marketing, concurenţă, modelul de business, estimări financiare şi, ultima dar nu cea din urmă, echipa de implementare”, a explicat Daniel Ramamoorthy.

Irina Scarlat, Co-Fondator Akcees şi Prove PR, a continuat cu o discuţie despre mixul promoţional (publicitate, relaţii publice, vânzări directe, marketing direct sau promoţii). Astfel, tinerii prezenţi au înţeles faptul că există multiple metode de promovare pe care le pot utiliza pentru afacerea lor, fiecare dintre ele având preţuri şi eficienţă diferită în funcţie de caracteristicile specifice ale produsului sau serviciului pe care îl dezvoltă.

Modelele sunt importante pentru tinerii aflaţi la început de drum şi au puterea de a inspira prin puterea exemplului. Echipa Akcees a adus în faţa tinerilor participanţi tineri de succes care au reuşit pe cont propriu şi care au venit la Predeal deschişi pentru a-şi împărtăşi povestea şi lecţiile învăţate pe parcurs. Invitaţii speciali ai evenimentului au fost Cristian China Birta (aka Chinezu), blogger şi antreprenor online, şi Răzvan Pascu, blogger şi Fondator Travel Communication Romania.

Cristian China Birta este absolvent de jurnalism, a lucrat în administraţia locală şi centrală, şi a devenit ulterior consultant în comunicare. În 2007 şi-a descoperit pasiunea pentru blogging şi a decis să continue pe acest drum. Astăzi este unul dintre cei mai apreciaţi bloggeri din România şi scrie pe chinezu.eu despre social media, blogging şi antreprenoriat. Este de asemenea implicat în alte proiecte online de nişă, iar în 2011 a lansat Blogal Initiative, o agenţie care dezvoltă campanii pentru bloggeri într-o modalitate inedită.

Cristi le-a vorbit participanţilor despre blogging, antreprenoriat şi social media şi le-a împărtăşit lecţii din propria experienţă. În viziunea lui, una dintre trăsăturile de bază ale unui antreprenor este încăpăţânarea. „Vestea proastă este însă că nu veţi reuşi cu toţii să fiţi antreprenori! Mulţi dintre voi veţi fi angajaţi!”, le-a spus Cristi tinerilor prezenţi la Start Me Up. „Important este însă să nu ascunzi niciodată ceea ce eşti tu: te scuteşte de foarte multe dezamăgiri! Fă ceva care să te reprezinte!”, a încheiat el.

A continuat Răzvan Pascu, tânăr care la 28 de ani este cel mai apreciat blogger pe turism din România şi fondator al Travel Communication România, singura agenţie de comunicare de nişă adresată industriei de turism şi ospitalitate. Răzvan le-a povestit participanţilor despre parcursul său profesional, începând de pe băncile şcolii din Brăila, trecând prin două multinaţionale, şi culminând cu activitatea de antreprenor. Succesul lui Răzvan are la bază multă muncă, iar antreprenorul crede că îţi poţi influenţa norocul prin activităţile tale. Astăzi, Răzvan face parte din generaţia 30 sub 30, top realizat de Forbes România, şi a câştigat recent o bursă pentru un Executive MBA la WU Academy din Viena.

Nu are modele, însă îi place foarte mult Richard Branson şi urmează sfaturile pe care le-a citit în cărţile acestuia. „Inovează şi creează ceva diferit, având întotdeauna în minte că cel mai important atu al tău este echipa. Nu vei putea reuşi fără o echipă puternică şi e foarte dificil să alegi lângă tine oamenii potriviţi. Fii vizibil şi promovează-ţi compania punându-te pe tine în faţa camerelor! La final, dacă nu îţi place ce faci, nu o mai face!”, le-a recomandat Răzvan tinerilor prezenţi la şcoala de antreprenoriat Start Me Up.

A fost o zi plină pentru participanţii la şcoala de antreprenoriat Start Me Up, zi care s-a închait cu o nouă serie de prezentări ale echipelor. De data aceasta tinerii au vorbit despre profilul primilor clienţi şi modalităţile de promovare pe care le vor utiliza pentru a ajunge la aceştia, şi au prezentat audienţei planul complet de marketing la care au lucrat pe durata zilei. Şcoala de antreprenoriat continuă cu ziua dedicată finanţării, iar echipa Akcees le-a pregătit de această dată participanţilor multe surprize.

Start Me Up este singura şcoală de antreprenoriat din România în cadrul căreia participanţii formează echipe, generează idei şi dezvoltă concepte valide de business alături de un trainer internaţional şi antreprenori şi investitori consacraţi din România. La finalul programului, echipele participante îşi validează proiectele prezentându-le în faţa unui juriu de specialitate.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii