Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Laurențiu Luca, Director General Synevo România: Este foarte important ca autoritățile să susțină și să faciliteze pe termen lung accesul la servicii medicale

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Laurentiu Luca, director general Synevo Romania 1

 

Ce decizii de business a luat compania dvs. de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Urmărim cu atenție, încă din luna februarie, criza generată de răspândirea rapidă a noului coronavirus în China, precum și comunicările Organizației Mondiale a Sănătății. China este și un furnizor important pe piața materialelor sanitare – era normal să rămânem informați și să analizăm posibilul impact asupra operațiunilor noastre din Europa.

În momentul în care au apărut primele cazuri în Europa am declanșat o campanie de informare internă și am început să pregătim operațional business-ul pentru epidemie.

Primele măsuri luate de Synevo România au vizat protecția pacienților și angajaților, cu scopul de a menține deschise majoritatea punctelor de recoltare si laboratoare din rețeaua Synevo.

Printre măsurile implementate se numără instruirea personalului medical și a angajaților cu privire la măsurile recomandate de autorități pentru evitarea răspândirii COVID-19, aceștia fiind pregătiți să răspundă solicitărilor pacienților noștri. De asemenea, am intensificat frecvența procedurilor de dezinfecție în toate centrele de recoltare și laboratoare. Pentru sterilizare și dezinfecție folosim și o tehnologia de purificare a aerului cu ajutorul sistemelor UV. În fiecare centru de recoltare se recomandă în tot acest interval accesul unui număr optim de pacienți pentru respectarea distanței minime indicate de către autorități, iar în cabinetul de recoltare este permis accesul unui singur pacient. Majoritatea recepțiilor au fost dotate cu ecrane de protecție, iar spațiul de așteptare a fost delimitat pentru a respecta distanțarea minimă recomandată.  Personalul medical care asigură recoltarea probelor biologice este echipat corespunzător.

Colegii din departamentele de suport lucrează de acasă, în timp ce personalul din laboratoare lucrează prin rotație. Suplimentar, datorită reducerii semnificative a numărului de pacienți și, în consecință, a numărului de teste de laborator efectuate, am implementat măsuri privind reducerea timpului de lucru și șomaj tehnic.

Am încurajat, de asemenea, clienții să acceseze online rezultatele pentru a limita la minimum contactul uman.

Am menținut tot timpul contactul cu autoritățile responsabile pentru a identifica modalități prin care Synevo să susțină procesul de diagnosticare. Începând cu data de 1 Aprilie 2020 am demarat procesul de prelucrare a probelor pentru identificarea virusului SARS-COV2 în Laboratorul Central Synevo din Chiajna, unde dispunem de echipamente complet automatizate cu capacitate de testare mare și personal calificat. Astfel, sub coordonarea autorităților române am prelucrat până acum un număr de circa 7.000 de probe Covid-19.

 

Care sunt măsurile pe care compania dvs. le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Am luat toate măsurile de siguranță disponibile. Pentru personalul medical au fost asigurate echipamente de protecție în conformitate cu reglementările naționale și internaționale, atât în laboratoare cât și în centrele de recoltare. Pentru personalul non medical am încurajat lucrul de acasă, iar în sediile noastre am intensificat frecvența operațiunilor de igienizare și dezinfecție.

Încă de la mijlocul lunii februarie, am demarat o campanie de informare preventivă, prin care  ținem angajații la curent cu evoluția pandemiei, normele de prevenție, decizii ale companiei și ale autorităților.

În contextul stării de urgență, ne-am revizuit planurile de dezvoltare, am amânat evenimentele programate în perioada următoare, am sistat toate călătoriile în interes de serviciu atât în țară cât și în străinătate, respectând toate măsurile impuse de prevederile stării de urgență.

Activitatea noastră este în serviciul pacienților, care au nevoie de acces neîntrerupt la serviciile de diagnosticare. Sunt afecțiuni pentru care este nevoie să monitorizezi atent starea de sănătate. Este important să fim alături de acești pacienți, acum mai mult ca niciodată. Putem lua doar exemplul femeilor însărcinate care au nevoie să își monitorizeze sarcina și să efectueze anumite investigații într-un interval definit de timp. Pentru toți acești pacienți depunem toate eforturile pentru a menține deschise majoritatea punctelor de lucru din rețeaua națională și pentru a ne derula activitatea în condiții optime de siguranță.

 

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Traversăm o situație fără precedent, care generează multe întrebări și necunoscute. Viața noastră, a tuturor, s-a schimbat peste noapte și suntem nevoiți să ne adaptăm cu rapiditate contextului actual.

Este foarte important să respectăm cu strictețe regulile de prevenție și recomandările autorităților, să fim responsabili și să susținem eforturile celor care se află în linia întâi.

Avem încredere că entitățile implicate, atât cele publice, cât și cele private, vor face toate eforturile necesare pentru a trece cu bine de efectele acestei perioade dificile pentru noi toți.

Este foarte important ca autoritățile să susțină și să faciliteze pe termen lung accesul la servicii medicale. Odată cu reluarea activității, cei preocupați de starea de sănătate – fie in sens preventiv sau curativ – vor avea nevoie de încredere și condiții de siguranță pentru a se îngriji de sănătatea lor.

 

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

O durată mai lungă a pandemiei ar pune o presiune mare pe întreaga economie , nu numai pe sistemul medical. Însă, nevoia de servicii medicale există și, în prezent, nu poate fi acoperită prin servicii de substituție. Din acest motiv, consider că, în perioada următoare, vom crește gradual numărul de servicii de laborator efectuate, pe măsură ce acțiunile de distanțare implementate de autorități se vor reduce sau modifica. Este evident că întreaga economie va suferi, mai ales din cauza faptului că sectoarele economiei sunt interdependente. Însă, există lumină la capătul tunelului.

Pentru cei mai mulți dintre noi, această pandemie reprezintă o permanentă provocare prin unicitatea situației la care suntem expuși oră de oră, zi de zi. Este important ca în perioada următoare să facem tot ce putem pentru a proteja sănătatea noastră și a celor din jur.

 

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

În cazul nostru, ajutorul pe care îl putem oferi constă în a fi disponibili, în a pune la dispoziția autorităților servicii specifice în acest context epidemiologic și în a ne face meseria la cel mai înalt nivel, oferind pacienților servicii de cea mai bună calitate.

Centrele de recoltare de probe pentru analize medicale sunt extrem de importante pentru un mare număr de pacienți, mai ales în contextul direcționării activității spitalelor preponderent spre tratarea cazurilor de COVID-19.

Vom continua implicarea în programul național de testare pentru COVID-19, alături de autoritățile române. Echipa noastră din departamentul de Biologie Moleculară lucrează șapte zile pe săptămână, astfel încât să putem transmite într-un timp minim rezultatele și să ajutăm cât mai mulți pacienți.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii