
Pandemia COVID-19 a produs schimbări și în comportamentul consumatorilor, iar oamenii se uită mult mai atent pe ce își cheltuie banii.
Companiile au fost luate prin surprindere de venirea crizei și au trebuit să se adapteze din mers la situația actuală. Astfel, Laurențiu Ion, Senior Digital Marketing Manager PepsiCo România, spune: “pandemia a fost o oportunitate, dar și un dezavantaj, pentru că a fost o perioadă pentru care nu ne antrenaserăm deloc, din niciun punct de vedere”.
În plus, acesta mai precizează că pentru foarte multe banduri primul impuls a fost să oprească comunicarea. Însă, la nivelul companiei PepsiCo România au optimizat în timp real fiecare mesaj de marketing, pentru a răspunde nevoilor clienților. Pe de altă parte, Laurențiu Ion consideră că ecommerce-ul va genera în continuare un interes foarte mare.
Având în vedere că oamenii s-au concentrat pe achiziția bunurilor esențiale și abia apoi pe băuturi carbogazoase sau snack-uri, PepsiCo a resimțit din plin această criză. Însă, au continuat să fie prezenți și aliniați cu recomandările autorităților.
“Am învățat pe parcurs să răspundem în timp real”, continuă acesta. De asemenea, Laurențiu Ion nu crede că o să existe un nou consumator din punct de vedere al ieșiri spectacole, piese de teatru, concerte, ci dimpotrivă.
“Cred că mai degrabă schimbarea majoră s-a întâmplat deja în ecommerce. Și cu schimbarea asta o să intrăm în următoarea normalitate ca urmare a ceea ce s-a întâmplat”, precizează acesta.
Izolarea la domiciliu și implicit creșterea timpului petrecut pe rețelele de socializare a determinat consumatorii să acorde o importanță mai mare la conținutul brandurilor. Astfel, Laurențiu Ion spune că este important să nu ignori ceea ce se întâmplă în jurul tău. Acesta consideră și că va exista un mix între digital și offline, iar partea tranzacțională a internetului va lua amploare.
Mai mult, cea mai mare provocare va fi: “să existe un echilibru cât mai bine balansat între ce se întâmplă în social media și în offline”, continuă Laurențiu Ion.
“Cred că nu ar trebui să încetăm să fim oameni mai ales atunci când gândim un mesaj de marketing, sau când ne uităm la niște cifre de business. Să fim fix consumatorul, adică focus pe oameni”, a conchis acesta.