Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

La ce este bun zincul și cum te poate ajuta să tratezi răcelile obișnuite

Zincul este un mineral esențial implicat în numeroase funcții corporale importante, de la stimularea sistemului imunitar până la combaterea depresiei. Iar vestea cu adevărat bună este că poți răspunde ușor  nevoilor zilnice de zinc prin consumul unor alimentele obișnuite.
 aboneaza-te
shutterstock_331447064

Institutele Naționale de Sănătate din America recomandă o doză zilnică de aproximativ 9-10 mg de zinc pentru un adult – doză care poate fi găsită, de exemplu, în trei semințe de susan.

Zincul este un micromineral, ceea ce înseamnă că avem nevoie de el doar în cantități mici, însă este esențial. Pentru ca aproape 100 de enzime să funcționeze corespunzător, este nevoie de zinc“, spune Dr. Scott Kaiser, MD, geriatru la Centrul de Sănătate Providence Saint John.

Iată care sunt beneficiile zincului și cum poți obține cât mai mult zinc din alimentație.

5 beneficii ale zincului

Zincul susține creșterea și dezvoltarea organismului

Zincul este necesar pentru crearea de ADN și dezvoltarea celulelor, pentru sinteza proteinelor, vindecarea rănilor și susținerea unui sistem imunitar sănătos. Zincul este important pentru sugari, copii și adolescenți, deoarece sprijină creșterea și dezvoltarea armonioasă a organismului.

Zincul previne degenerescența maculară legată de vârstă (DMLV)

Zincul joacă un rol cheie în menținerea vederii.  S-a dovedit că zincul poate ajuta la prevenirea și chiar încetinirea bolilor cronice de ochi (degenerescența maculară), cauza majoră a pierderii vederii la vârstnici. Potrivit unui studiu realizat de National Eye Institute, suplimentele zilnice de 80 mg de zinc combinate cu cupru și antioxidanți pot reduce cu 25% șansele de a dezvolta DMLV.

Zincul poate îmbunătăți starea de spirit

Zincul susține și funcțiile neuronale, având proprietăți antidepresive. Experții consideră că prezența zincului în creier stimulează producția de serotonină, o substanță chimică supranumită „hormonul fericirii”, responsabilă de buna noastră dispoziție.

Zincul poate reduce durata și severitatea răcelii comune

”Dacă luați zinc de la primele simptome de răceală, puteți reduce semnificativ durata și severitatea bolii”, spune Kaiser. Oamenii de știință au descoperit că suplimentele de zinc pot scurta cu până la 40% durata bolii. Specialiştii recomandă pastilele cu zinc care se dizolvă lent pe limbă, şi nu cele care se înghit cu apă.

Zincul întărește memoria și sporește atenția

Zincul joacă un rol important în menținerea sănătății creierului, iar studiile arată că deficienţa de zinc poate duce la Alzheimer, dificultăţi de învăţare şi memorare, convulsii, agresivitate şi violenţă.

Cum putem îți asiguri doza necesară de zinc

Doza zilnică necesară de zinc variază în funcție de fiecare organism, de vârstă sau sex. În general, specialiștii recomandă 8 mg de zinc pe zi pentru femei și 11 mg pe zi pentru bărbați.

Alimentele care conțin cantități mari de zinc sunt:

Scoci: o porție de 100 de grame de ștridie conține 39.3 mg de zinc (aproximativ 390% din DZR)

Carnea roșie: o porție de 100 de grame de mușchi de vită conține 3.57mg de zinc (circa 40% din DZR)

Homar: 1 homar mic gătit la abur conține 4 mg de zinc (circa 42% din DZR)

Crab: piciorul crabului rege conține 4,5 mg de zinc (circa 47% din DZR)

Cereale integrale pentru micul dejun: 1 cană dintr-un mixt de cereale conține 20 mg zinc (circa 210% din DZR)

Semințe: o porție de 100 de grame de semințe de chia uscate conțin 4.58 mg de zinc (circa 47% din DZR)

Cacaua:  100 grame de ciocolată neîndulcită conține 10 mg de zinc (circa 100% din DZR).

Pentru că cele mai bogate surse de zinc se găsesc în carne și produse animale, vegetarienii și veganii sunt predispuși la carență de zinc. Aceștia ar trebui să dubleze doza zilnică recomandată pentru a se asigura că organismul lor asimiliează cantitatea optimă de zinc.

Pe de altă parte, zincul în cantități mari poate daună sănătății. Peste 40 mg de zinc pe zi favorizează apariția intoxicației acute, iar consumul a peste 150 mg de zinc pe o perioadă îndelungată poate duce la apariția intoxicației cronice. Excesul de zinc este anunțat de simptome precum: stări de greață, vomă, diaree și dureri de cap. Prin urmare, Kaiser recomandă să ne luăm doza zilnică de zinc din alimente, mai degrabă decât din suplimente, deoarece suplimentele pot cauza .

În cazul în care apar simptomele unei deficiențe sau ale unui exces de zinc, este important să mergeți la medic. Acesta va stabili tratamentul potrivit.

Sursă articol: insider.com

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii