Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

Lifestyle |
|

La cafea cu… Carla Parnică

Corporate Communication Manager în cadrul companiei Tinmar, owner al businessului INDOA, Managing Partner & PR Manager la ICAN Model Management, soție, mamă și prietenă, Carla Parnică pare că subjugă timpul și comprimă trei zile într-una singură. Cum își împarte timpul între business și familie am aflat la o cafea lungă, cu lapte, aproape de Piața Victoriei. 
DSC_5217

Carla, spune-mi câteva cuvinte despre tine și despre ce ai făcut până acum.

Împlinesc 34 de ani în noiembrie, am o familie frumoasă și un băiețel de cinci ani și jumătate, care cochetează cu modellingul. Îi place foarte mult, are răbdare să stea la ședințele foto și are un portofoliu variat, cu cinci coperte până acum. Marc este cea mai mare realizare a mea, o spun asumat, chiar dacă sună a clișeu, dar orice s-ar fi întâmplat înainte de copil, parcă abia după nașterea lui a început viața cu adevărat. El este motorul bunei noastre funcționări. Am venit în București acum 16 ani, din Ștei, Bihor. Am absolvit Business Administration și am făcut un master în Finanțe Bănci, urmat de un Summer School la Oxford. Vin dintr-o familie de antreprenori, din ʼ90, tatăl meu a început o mică afacere investind într-o brutărie, iar din 2000, mama mea a început să se ocupe de două benzinării. Cred că mama mi-a insuflat aceste principii de business, pentru că văzând-o pe ea atât de implicată, mi-am dorit ca și eu, la rândul meu, să pot aplica mai târziu ceea ce am învățat de la ea. Suntem trei frați, eu sunt cea mai mare, urmându-mi Robert și David. Am crescut împreună și având diferențe de vârstă foarte mici între noi, pe lângă faptul că suntem frați, am crescut fiind prieteni. Și suntem foarte uniți și astăzi. Mama noastră nu mai trăiește, am pierdut-o acum opt ani, dar a făcut o treabă bună cu noi, pentru că suntem mereu unul lângă celălalt. Ce am admirat mult la mama a fost faptul că era foarte pragmatică și a reușit să îmbine puterea de a fi o mamă minunată cu ambițiile unei femei de afaceri de succes. Mi-am dorit întotdeauna să pot face și eu, la rândul meu, acest lucru. Am început să lucrez ca project manager în construcții și imediat după facultate mi-am deschis propria firmă de consultanță în management: Jadore Consult, care există și astăzi și are ca obiect principal de activitate organizarea de evenimente și acțiuni de PR. În același timp, după ce am pierdut-o pe mama mea, m-am ambiționat și mai mult și am creat brandul INDOA (o anagramă din numele ei, Doina) după chipul, valorile și asemănarea mamei.

Care sunt rolurile tale, în prezent – la ce lucrezi acum?

Acum, pe lângă rolul de soție, mamă și antreprenor, cea mai mare parte a timpului o dedic proiectului Tinmar. Colaborarea cu Tinmar a ajuns acum să însemne activități în zona de CSR, de PR, BTL. Sintetizat, tot ce înseamnă comunicare într-o companie. Sunt atentă la detalii și tot eu mă ocup și de negocierea contractelor pe marketing. Îmi place să fiu eficientă, să fac economii acolo unde se poate. De trei ani de când sunt implicată în acest proiect, simt că am găsit un mediu care mă provoacă și mă hrănește constant. Încă de la început, mi-a plăcut foarte mult compania și asta și datorită faptului că, de la acționariat până la capitalul privat, totul este 100% românesc, ceea ce mie îmi inspiră încredere și respect.

Se poate observa din cum vorbești că Tinmar reprezintă o entitate în care crezi. Spune-mi mai multe despre ceea ce faci pentru ei.

Tinmar este o companie care crește de la an la an, într-un domeniu care nu este deloc ușor. Suntem producători de energie verde, furnizori de energie și de gaze naturale și comercianți de produse petroliere. Suntem mari în România, dar nu numai, având în vedere că suntem prezenți în șapte țări. M-am alăturat companiei atunci când și-au dorit ca strategia lor să penetreze și piața de B2C. Liberalizarea consumatorilor casnici există abia de doi ani, așa că lucrăm intens la oferte care să îndeplinească acest obiectiv. De exemplu, avem pachete cu despăgubire de 5.000 lei; adică dacă ți s-a stricat un electrocasnic din cauza fluctuației de tensiune, noi te despăgubim în limita a 5.000 lei. Mai avem și scutire la plata facturii pentru șase luni, ceea ce înseamnă că dacă tu ești în incapacitate de muncă, timp de șase luni îți plătim noi factura, în limita a 150 de lei. Pe lângă acestea, avem oferte la prețurile diferitelor lucrări pentru care avem parteneri. Pentru a înțelege foarte bine businessul și avantajele concurențiale, valorile și modurile în care ne diferențiem sau cum îl determin pe consumator să facă schimbarea, am petrecut multă vreme învățând și înțelegând. Suntem o firmă serioasă cu experiență de 17 ani și este cu adevărat provocator să comunici un astfel de brand.

Pe lângă Tinmar, mai există însă și proiectele tale de antreprenoriat. Mai ai timp să te ocupi și de ele?

În restul timpului, continui cu evenimentele create sub umbrela INDOA, evenimente de nișă, care nu reprezintă un volum constant de muncă. Ideea mea însă o reprezintă eficientizarea. Dacă acum câțiva ani am avut opt angajați, acum am trei, pentru că mi-am dat seama că pot lucra foarte bine cu furnizorii. Facem o gamă largă de evenimente – de la nunți, botezuri, petreceri private și până la evenimente corporate. Mă implic foarte mult și aici, pentru că îmi place foarte mult ceea ce fac. Am avut clienți care și-au dorit și să fiu prezentă la alegerea rochiei de mireasă. N-ai cum să refuzi o asemenea provocare, nu-i așa?

Sunt implicată – spre rușinea mea, în ultima vreme mai puțin – și în ICAN Model Management, acolo unde, în primii ani, efectiv, am ajutat la consolidarea acestui brand în România. Proiectul a pornit din Berlin și are un portofoliu impresionant de modele internaționale. Îmi place să lucrez cu ei, e cu totul altceva decât în celelalte proiecte. În plus, e un domeniu delicat, presupune mai multe sacrificii decât lasă să se vadă.

Sunt și vicepreședintele fundației Tinmar, lansată acum doi ani, ceea ce reprezintă o mare satisfacție pentru mine. Eram prezenți la multe evenimente și am considerat că a venit momentul să avem și o formă de sprijin pentru cei trei piloni de comunicare: sport, educație și mediu. Pe acești piloni, recrutăm proiecte în funcție de bugetele stabilite și construim lucruri foarte frumoase de care suntem mândri.

Citește și La cafea cu… Marius Constantinescu

Carla, discuția despre muncă mă duce cu gândul la cafea, acest lichid magic care îți dă energie. Ție ce cafea îți place să bei?

Soțul meu este un mare băutor de cafea, îmi povestește despre originile cafelei, ba chiar avem acasă un esspresor profesionist. Cum eu am suficientă energie, îmi place să beau doar capuccino, latte machiato sau flat vanilla latte. Cafelele lungi, care mă însoțesc la discuții, sunt preferatele mele.

Restul articolului îl puteți citi în ediția de septembrie a revistei Forbes Life.

Parteneriatul dintre Forbes și Nespresso, denumit sugestiv ‘La cafea cu…’ se bazează pe legătura inepuizabilă dintre inspirație și frumos, dintre emoție și sensibilitate. Nespresso este prin definiție un brand inspirațional ce caută în permanență să îmbogățească calitativ timpul pe care ni-l dedicăm, clipele de liniște și evadare din cotidian. De aceea, savurarea unei cafele Nespresso este o experiență inegalabilă, iar textura bogată și aromele inconfundabile ale cafelei Nespresso sunt alegerea perfectă pentru aceste momente speciale care ne aduc idei și inspirație. Nespresso și Forbes vă invită să savurați o cafea excepțională în compania unor povești extraordinare, pline de inspirație și frumos.

Locație: PizzaMania, Strada Grigore Alexandrescu 8, Bucureşti

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii