FacebookTwitterLinkedIn

Flexibilitatea în muncă este un aspect foarte important pentru compania Groupama. Preocupările și îngrijorările salariaților, cauzate de inflație sau de alți factori externi sunt și ale HR-ului, care poate înțelege problemele de ambele părți.  

„HR-ul este reprezentat, la rândul lui, de oameni, cu bune și cu rele, cu aceleași îngrijorări și preocupări ca ale tuturor celorlalți colegi. În acest context, ne-a fost mai ușor să înțelegem problemele de ambele părți și să venim în întâmpinarea nevoilor colegilor noștri. Suntem preocupați în mod continuu de cultura organizațională, ne dorim să le oferim colegilor noștri o experiență superioară, pe măsura așteptărilor. Avem o cultură a leadership-ului care oferă spațiu și sprijin pentru dezvoltare, încurajează performanța, colaborarea și, ca atare, creează un cadru potrivit pentru a le asigura liniștea din punct de vedere profesional. Mai mult decât atât, am înțeles cât de important este să îi ascultăm pe colegii noștri și să răspundem nevoilor lor, oferindu-le acces la programe de well-being, consiliere psihologică, acces la programe de dezvoltare profesională și personală prin Academia Groupama, toate cu scopul de a încuraja dezvoltarea și de a reduce stresul și anxietatea, specifice vremurilor pe care le traversăm,” spune Judith Kis, Director HR și Logistică Groupama.

Reducerea costurilor a fost prioritizată prin eficientizarea proceselor companiei, ceea ce a dat posibilitatea suplimentării bugetelor de HR și a contribuit la reducerea impactului pe care inflația îl are asupra puterii de cumpărare a angajaților.

Pune oamenii în centrul acțiunilor

„Din fericire, nu avem deficit de personal, ba mai mult decât atât, am reușit să creștem numărul colegilor cu aproximativ 10%, pe fondul evoluției bune pe care a avut-o business-ul nostru și a faptului că am devenit liderul pieței de asigurări. Groupama este o companie care pune oamenii în centrul acțiunilor sale, solicităm feedback colegilor în mod constant cu privire la mediul de lucru pe care îl  folosim pentru a îmbunătăți propunerea noastră de valoare și suntem recunoscuți în piață ca un angajator de top. Compania noastră a obținut și anul acesta, pentru a șasea oară consecutiv, această certificare din partea Institutului Top Employer, din Olanda,” mai spune Judith Kis.

Echilibru între job și viața personală

Dincolo de beneficiile financiare, sunt importante: păstrarea echilibrului între job și viața personală, sprijinul pentru dezvoltare personală și programele de consiliere pentru sănătate, accesul la o serie de facilități, evenimente online sau offline, workshop-uri pe teme diverse – precum sănătate mentală, nutriție, sport, sănătate, călătorii, film și alte hobby-uri, posibilitatea de implicare în acțiuni CSR – ca voluntari sau ambasadori.

“Altfel spus, am construit o cultură organizațională transparentă, sinceră, care acceptă oamenii așa cum sunt, cu bune și cu rele. Iar tot ceea ce facem pentru well-being-ul colegilor noștri se traduce ulterior printr-un angajament ridicat, prin retenție și performanță,” subliniază Judith Kis. 

AI aduce plus valoare

Directorul HR și Logistică Groupamaconsideră că inteligența artificială nu trebuie privită ca un concurent, ci ca un element care poate îmbunătăți munca unui om și poate aduce plus valoare. „Probabil că ea nu va putea înlocui niciodată omul în totalitate, empatia fiind un aspect extrem de important în orice tip de activitate, însă atât timp cât este folosită într-un mod responsabil, poate deveni un atu important, cu atât mai mult într-o țară în care deficitul forței de muncă este unul mare.

Ultimele studii realizate pe acest subiect au demonstrat faptul că în 5 ani economia va avea un deficit de jumătate de million de persoane pe piața muncii, acest fapt datorându-se unor situații concrete cu care astăzi ne confruntăm, precum îmbătrânirea populației, natalitatea scăzută sau a faptului că aproximativ 2 milioane de persoane nu se regăsesc azi nici pe piața muncii, nici în sistemul educațional,’’ explică Judith Kis.

Setul de valori comune

Oamenii sunt ținuți împreună de un set de valori comune, iar tehnologia și inteligența artificială sunt integrate în activitățile deja existente.

„Am ales să integrăm tehnologia și inteligența artificială în activitățile noastre, fără a face însă din asta un scop în sine. La finalul zilei, compania noastră este una a oamenilor reali, cu bune și cu rele, a oamenilor care sunt ținuți împreună de un set de valori comune, un mediu de lucru plăcut și o bună colaborare între echipe,” mai spune Judith Kis.   

Judith Kis are o experiență profesională de peste 20 ani, timp în care a coordonat departamentele de resurse umane, relații publice și logistică ale unor companii importante, naționale și multinaționale din FMCG, retail, servicii de securitate și IT. Judith este implicată în activități de dialog social, fiind președinte al Patronatului Industriei de Asigurări din România.