Cautare




, Forbes Staff

Industrie |
|

Jim Kearney, managing director UPS România, Ungaria și Grecia: E-commerce-ul pune presiune pe industria de curierat

Dezvoltarea e-commerce-ului pune presiune pe industria de curierat, care trebuie să își ajusteze businessul pentru a face față cererii din piață, este de părere Jim Kearney, managing director al UPS România, Ungaria și Grecia.
UPS Romania_Jim Kearney_Managing Director

„E-commerce-ul, sezonul cumpărăturilor de sărbători sau evenimente precum Black Friday pun multă presiune pe industria de curierat. Am fost la summitul GPeC, am stat lângă fondatorul FAN Courier, care spunea în mod onest că presiunea pe industria noastră vine din boom-ul e-commerce-ului. Noi, ca industrie, încercăm să ținem pasul cu cererea, însă nu este ușor. (…) Ne pregătim, facem planuri, ne asigurăm că avem suficienți angajați, capacitate, flexibilitate”, a spus Kearney.

Totodată, un studiu realizat de gigantul logistic american UPS și firma de cercetare Kantar Millward Brown arată că doar 20% dintre IMM-urile românești desfășoară în prezent activități de export, contribuind cu 25% la exporturile totale din România.

Din cele 52.000 de IMM-uri analizate în studiul UPS, cele mai multe sunt concentrate în regiunea București-Ilfov (23,4%), urmată de Nord-Vest (14,4%), Centru (13,1%), Sud-Muntenia (11,1% ), Nord-Est (10,8%), Vest (9,0%) și Sud-Vest (6,7%).

De altfel, strategia companiei prezentă pe piața locală este de a se concentra pe segmentul IMM-urilor.

„Vrem să permitem IMM-urilor să-și crească afacerile la nivel global. Companiile multinaționale prezente în România deja știu ce să facă pentru a-și transporta produsele, sunt de mult în business, au partenerii lor, au departamente interne poate. Însă IMM-urile au un potențial de creștere exponențial. Ne concentrăm pe acestea”, a adăugat Kearney.

„IMM-urile care exportă înregistrează o creștere mai mare a veniturilor și sunt mai încrezătoare în viitor. Un studiu UPS la nivel european publicat la începutul acestui an arată că peste jumătate din întreprinderile mici care exportă au înregistrat creșteri ale veniturilor în ultimii trei ani.”

În 2016, UPS a introdus un nou segment de zbor cargo la Cluj-Napoca, făcând astfel legătura cu hub-ul aerian din Köln, Germania și a îmbunătățit timpii de tranzit în rețeaua terestră care conectează România cu restul Europei. Odată cu noul segment de zbor cargo, UPS oferă IMM-urilor care doresc să acceseze piețele internaționale extinderea orei maxime de preluare a expedițiilor. Aceste investiții fac parte din planul de investiții de 2 miliarde de dolari până în 2019.

Specialiștii în cercetare de piață de la Kantar Millward Brown au analizat companiile active din România (pe baza datelor oficiale publicate). Studiul include informații de la 52.000 de IMM-uri care au depus ultimul bilanț contabil în 2016, au între 10 și 249 de angajați şi o cifră de afaceri până în 50 de milioane de euro. Analiza a avut ca scop crearea unei hărți regionale a principalelor IMM-uri exportatoare din România, concentrându-se pe regiunile de dezvoltare București-Ilfov, Centru, Sud-Muntenia, Nord-Est, Nord-Vest, Sud-Est, Vest, Sud-Vest.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii