Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Ion Roşu

Ion Rosu 3.jpg
Avere: 20-22 milioane de euro Vârstă: 40 de ani Reşedinţă: Giurgiu Domenii: Construcţii, transporturi aeriene, imobiliare

Pe Ion Roşu greu îl găseşti disponibil. Când nu este pe şantier, este la heliport sau în şedinţe. Iar când nu face niciuna dintre toate acestea, preferă liniştea. De care nu prea are parte la birou. O zi obişnuită de muncă nu începe de obicei mai târziu de ora 9. Iar câteva ore telefoanele sună continuu. Este greu să ţii pasul cu el, căci energia pe care o are este impresionantă. „În 2009  nu am construit nimic. Nu a fost deloc bine, am fost pe pierdere. Deci, obiectiv eşuat“, începe discuţia Ion Roşu, acţionarul majoritar al companiei de construcţii Corsaru Roşu Impex 93 SRL. Iar mărturie stau datele oficiale.

Anul trecut, firma a înregistrat o cifră de afaceri de doar 5,6 milioane euro şi o pierdere de aproximativ 800.000 de euro, comparativ cu un rulaj de 9,8 milioane euro în 2008. Iar obiectivul a fost ratat, după cum spune antreprenorul, întrucât planificase un final al anului pe zero. „Acum, situaţia s-a schimbat oarecum. Am început să construim împreună cu Delta ACM (n.red – Florea Diaconu, acţionarul majoritar al companiei este prezent şi el în clasamentul Forbes), şi avem în plan aproximativ 20 de case“, spune Roşu, precizând însă că are 21 deja pe stoc. Planul iniţial prevedea construcţia în Bolintin Vale a 350 de locuinţe, suprafaţa totală a terenului fiind de 35 de hectare. Cea mai mare problemă cu care se confruntă însă compania Corsaru Rosu constă în cele câteva miliarde de lei vechi pe care le are de primit de la diverşi dezvoltatori imobiliari. Majoritatea fie nu mai sunt însă de găsit, spune antreprenorul, fie sunt în faliment.

Dar situaţia nu mai este disperată, spune el. Chiar dacă se gândeşte melancolic la vremurile de acum șase-șapte ani, când deţinea o cotă de piaţă de aproape 35% din Bucureşti şi vindea cantităţi impresionante de beton, Roşu spune că, cel puţin pe această parte, situaţia s-a revigorat uşor. „În primele şapte luni ale acestui an am vândut 30.000 de tone de beton, cât tot anul 2009“, spune afaceristul ilfovean. Acum, însă, clienţii sunt reprezentaţi doar în proporţie de 20% de firme şi 80% persoane fizice. Întrucât, adaugă el, în momentele acestea, oamenii preferă să îşi ridice o locuinţă în regie proprie. Iar dacă în privinţa investiţiilor autohtone stă încă în expectativă, Ion Roşu se află în discuţii avansate în privinţa unor proiecte importante în străinătate. Iar prima destinaţie vizată este Canada. Mai precis, antreprenorul împreună cu un prieten arhitect urmează să demareze construcţia de case în Toronto. Fără să dea mai multe amănunte, el se declară însă destul de optimist şi mai spune că are gânduri serioase şi în privinţa unor investiţii în Singapore sau Thailanda. „În Africa de Sud mi-aş face fabrică de sârmă ghimpată, pentru că acolo toate casele au gard înalt împrejmuit cu sârmă ghimpată şi curent electric“, ne motivează Roşu alegerea acelei destinaţii.

Despre casele pe care le deţine, Ion Roşu nu vrea să vorbească, chiar dacă, la câţiva paşi de sediul principal al companiei se află o proprietate impozantă despre care se spune că i-ar aparţine. Este, însă, foarte mândru de terenurile pe care le deţine în Bolintin Vale, „carti-
erul general“ al companiei Corsaru Rosu și, totodată, „adresa“ heliportului pe care îl deţine. În total, acesta are în proprietate 150 de hectare de teren. „Cu utilităţi cu tot,“ adaugă el, precizând în grabă, anticipând oarecum o întrebare viitoare. „Aş vinde, însă nu am cui!“, precizează el. Şi motivează oarecum aprecierea. „Nu le dau, însă, nici pe nimic, întrucât, personal, cred că piaţa îşi va reveni la un moment dat…“.

Ion Roşu activează şi în domeniul transportului aerian. El deţine două elicoptere achiziţionate în leasing, în valoare de cinci milioane de euro, respectiv două milioane de euro. „Numai pentru primul plătesc o rată lunară de 100.000 de euro“, menţionează el direct, continuând. „În momentul de faţă nu se plătesc, piaţa nu merge şi nu se acoperă costurile“.

Deşi enumeră câţiva clienţi importanţi – persoane publice din România, despre care a insistat să nu le facem public numele, el afirmă că aparatele de ultimă generaţie stau la sol mult prea mult timp cât să-şi scoată banii pe ele. Acesta a fost, de altfel, şi motivul pentru care a vândut recent unul dintre cele trei aparate de zbor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii