Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

ForbesForward |
|

Ioan Istrate, CSO LAIF Science și co-Fondator CyBourn: “Nu cred că în cinci ani de acum încolo o să mai fie oameni în call-centere. Cred că va exista un asistent vocal foarte avansat”

Adaptare și digitalizare pe repede înainte. Cam acesta este trendul din ultimele luni pandemice. Însă, a venit totodată și cu oportunități, dar și cu schimbări puternice de mentalități.
 aboneaza-te
Ioan Istrate

Ioan Istrate, CSO LAIF Science și co-Fondator CyBourn, pe lângă antreprenoriat, a activat și ca voluntar în cadrul Unleash. Multe lecții importante acolo le-a învățat, precum înființarea unei companii care să fie sustenabilă din punct de vedere economic, fie că este vorba de un start-up de impact social, pentru că, altfel, se creează o dependență pe partea de donații, consideră el.

“Pe de altă parte trebuie să fim și noi conștienți că dacă nu creem lucruri pe termen lung și sustenabile economic nu se pot face multe. Și sunt mai multe arii acum. Ce este cel mai mult de interes global este și zona asta de tehnologie”, punctează acesta.

În ceea ce privește ultimele luni, perioadă în care companiile s-au adaptat la un context plin de incertitudini cu o viteză uluitoare, Ioan Istrate este de părere însă că acestea au adoptat “niște soluții de cârpeală, pentru că nu aveau niște infrastructuri adaptate pentru un model de remote work”. Totodată, companiile au constatat că nu este atât de greu să faci o astfel de tranziție. “Există destul de multe incidente și mulți oameni sunt proactivi atunci când ajunge cuțitul la os, dar asta a fost cam tot timpul”, mai spune tânărul antreprenor.

Cu toate acestea, el identifică două oportunități într-o situație ca cea curentă. În primul rând tot ce înseamnă adaptarea modelelor de business la nivel intern, iar în al doilea rând, migrarea către un model hibrid de muncă. De asemenea, odată cu accelerarea digitalizării, liderii din business au început să pună și un accent mai mare pe partea de securitate cibernetică.

“E zona asta de critical business și zona de day to day unde companiile se pot proteja și sper să fie un interes cât mai mare pentru zona de securitate și nu doar atunci când apar incidente, ci o deschidere proactivă pentru securitate”, punctează Ioan Istrate.

Pe de altă parte, dacă înainte de pandemie work from home era doar o chestie de nișă, uneori chiar luată în derâdere în multe industrii, acum, cumva, este un concept diametral opus. “E foarte interesant cum se pot schimba mentalitățile și abordările de pe un moment pe altul”, continuă acesta. Totodată el trage un semnal de alarmă cu privire la digitalizarea industriilor și consideră că foarte multe locuri de muncă vor dispărea. “Nu cred că în cinci ani de acum încolo o să mai fie oameni în call-centere. Cred că va exista un asistent vocal foarte avansat”.

Dar, pentru a digitaliza o companie, Ioan Istrate este de părere: “Trebuie să fie un mic efort de a avea pe cineva intern sau un consultant extern care să facă un mapping și să spună care e oportunitatea companiei de a se digitaliza”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii