Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Am învățat să mă adaptez, să ascult și să spun „Nu”

Pentru Carmen Ioniță, Crăciunul începe în septembrie, odată cu contractarea evenimentelor corporate organizate de Sărbători. Însă anul acesta antreprenoarea ar putea avea un motiv în plus să sărbătorească: se așteaptă ca cifra de afaceri a companiei sale să depășească pragul de 500.000 de euro.
BV Carmen Ionita

CARMEN IONIȚĂ

Manager Events by Carmen Ioniță

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale companiei dumneavoastră în acest an?
Aș sintetiza anul 2019 printr-un singur termen: dezvoltare. A echipei, a nivelului de organizare, a cifrei de afaceri – care s-a dublat față de aceeași perioadă din 2018 –, a avatarului de clienți pe mai multe ramuri, a revistei Nunta.

Cum a evoluat business-ul dvs. comparativ cu anul trecut și care sunt estimările pentru anul acesta?
Dacă în 2018 am avut pierdere raportată, anul acesta avem profit chiar la jumătatea anului; cifra de afaceri în iunie 2018 era 125.750 euro, anul acesta în iunie este 270.300 euro. Creșterea consistentă se datorează evenimentelor de tip corporate dezvoltate în cadrul companiei noastre și revistei Nunta, a cărei notorietate a crescut foarte mult. Până la finalul anului estimăm o cifră de afaceri de peste 550.000 euro (în comparație, la finalul lui 2018 raportam 380.000 euro, iar în 2017, 340.000 euro).

De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria în care activați?
Piețele cel mai bine dezvoltate în domeniul organizării de evenimente sunt Liban, SUA și Rusia; industria de profil a ajuns la un nivel de poveste. Educația, tradiția și  bugetele implicate sunt mult peste ceea ce ne putem permite aici – dar ne putem dori, putem spera la amplificarea acestui business. 

Ce vă motivează să vă treziți dimineața și să faceți business în România?

Pe mine personal mă motivează echipa mea, clienții mei și fericirea de pe chipul oamenilor care m-au angajat și cărora, orice ar fi, le duc evenimentul la foarte bun sfârșit! Mă motivează iubitul meu, care mă susține necondiționat. Să fac oamenii fericiți este ceea ce mă stimulează și mă satisface independent de profitul financiar. Să construiesc povești, să fiu creatorul celor mai tari petreceri – românii știu să se distreze, eu iubesc oamenii și iubesc România; însă toate astea presupun un efort care, singular, ar fi fost palid și nu prea eficient; echipa mea e trunchiul pe care cresc de 10 ani încoace.

Care sunt cele mai importante trei lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei dumneavoastră sau pe timpul crizei?

1.Bugetul clientului este prima lecție esențială; am învățat să mă adaptez fiecărui nivel financiar și să găsesc soluții personalizate. 2. Să ascult clientul, să fiu proactivă și empatică, să mă folosesc de toată experiența mea pentru a-i livra ceea ce el își dorește, nu ceea ce cred, știu sau vreau eu. 3. Să spun NU atunci când știu sigur că un proiect, fie nuntă sau petrecere, nu va ieși conform cerințelor clientului meu și standardelor agenție noastre.

De la cine ați învățat cel mai mult în cariera dvs.?
Datorez tatălui meu cea mai mare parte a formării mele ca om și organizator. Am învățat multe și de la colegii mei, și de la clienți. Am completat cu ceva cursuri de business și dezvoltare personală.

Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să intre în profesie?
Recomand câteva lucruri aparent simple, dar nu întotdeauna ușor de bifat simultan: să fie pregătit cu o sumă de bani, să fie deschis către inovație, să studieze bine piața locală și internațională, să aibă dorință și flexibilitate, să cultive adaptabilitatea la cerințele pieței din România.

Care sunt valorile companiei dvs.?
Nu facem nici compromis, nici rabat de la calitate, implicare în cele mai mici detalii, flexibilitate, încredere, sprijin, prietenie, comunicare deschisă, onestitate profesională. Găsim soluții pentru orice provocare, fiindcă suntem creativi; pasionați, dar realiști; suntem deopotrivă muncitori, implicați, consecvenți în urmărirea și finalizarea celor mai temerare proiecte; experți în flori, experți în concepte, implementare și coordonare de evenimente. Pe scurt, o echipă harnică și inimoasă, cu o dorință imensă de dezvoltare: „religia” noastră este calitatea și respectul pentru cei ce ne acordă încrederea și ne lasă pe mână evenimentele majore ale vieții lor.

Când credeți că va veni următoarea criză financiară?

Nu știu nici când, nici dacă va apărea o criză în domeniul nostru de activitate. Noi ne-am început strădania în 2008-2010, exact când societatea era destabilizată financiar; am știut să ne adaptăm, am căutat frenetic și am găsit soluții, ne-am dezvoltat cu curaj; aș zice că am fost temerari, dar nu inconștieți; am folosit intuiția în egală măsură cu munca. Și dacă am crescut noi când era mai greu, sunt sigură că, indiferent de posibila sau probabila criză, suntem perfect imunizați și pregătiți să ne re-re-readaptăm pieței.

www.carmenevents.ro, office@carmenevents.ro

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii