FacebookTwitterLinkedIn

I s-a spus Minibus, Camper, Bulli, Hippie Van, Transporter (de către cunoscători) sau T2, fiindcă era al doilea model lansat de Volkswagen după război. Produs fără întrerupere din 1950 până în 2013, Minibus a fost cel mai popular model VW după Beetle.



Simplu și ușor de întreținut, micul van le-a dat satisfacție mecanicilor amatori din toată lumea și a lăsat loc imaginației profesioniștilor să se desfășoare. Chiar dacă a fost foarte apreciat și în Europa, Minibus a avut un succes răsunător în SUA, mai ales în California, fie că era vorba de familii numeroase, de amatorii de camping sau de membrii mișcării hippie, care l-au transformat într-un vehicul-reper al contraculturii de la sfârșitul anilor ’60 și într-un simbol universal al libertății.



În 2017, Volkswagen a prezentat conceptul electric I.D. Buzz, descendentul direct al Minibus-ului, ale cărui „gene” le aduce în actualitate într-o formă modernizată. I.D. Buzz a revenit în atenția industriei auto mondiale după ce VW a anunțat recent că intenționează să facă din el vârful de lance al ofensivei electrice a brandului în SUA.

Până în 2030, germanii își propun ca jumătate din vânzările companiei la nivel global să fie realizate de vehicule electrice, iar pentru SUA își doresc dublarea cotei de piață pe care o dețin în prezent.

Cu o autonomie estimată la 600 km, I.D. Buzz se ia la întrecere cu majoritatea automobilelor propulsate de motoare convenționale. Încărcarea bateriei la 80% din capacitate se poate face în 30 de minute de la o sursă de 150 kW.



Spațiul interior este mult mai generos decât la predecesorii din era combustiei interne, permițând transportul confortabil a opt pasageri. Utilizând funcția I.D. Pilot (Pilot autonom), pe care producătorul a anunțat-o ca fiind disponibilă din 2025, scaunul șoferului poate fi rotit la 180 de grade, iar conducătorul auto poate participa la eventualele activități distractive organizate de tovarășii de călătorie.

Grija deplasării în siguranță este lăsată în seama scanerelor cu laser, a senzorilor radar și cu ultrasunete și a camerelor video care adună informații din proximitate, în timp ce un alt set de date este furnizat din cloud.

Propulsia este asigurată de două motoare electrice, unul pe fiecare punte – avem de-a face, deci, cu tracțiune integrală și o putere totală de 275 kW sau 375 CP. Accelerația de la zero la 100 km/h are loc în cinci secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h.




Dacă la exterior I. D. Buzz seamănă cu T2, interiorul – în special bordul – nu mai are nicio legătură cu acesta. Tehnologia își spune cuvântul: volanul este un dispozitiv detașabil cu touchpad, de la care pot fi controlate principalele funcții ale mașinii.

I.D. Buzz poate fi vehiculul ideal pentru o familie numeroasă, pentru o formație muzicală care se deplasează pentru concerte, pentru un grup de prieteni pasionați de ciclism sau surfing, dar și pentru numeroșii nostalgici care și astăzi conduc și întrețin cu pasiune vechile Minibusuri – la licitații, exemplarele perfect recondiționate se vând cu peste 150.000 de dolari. Spiritul anilor 60 este încă viu în California, iar I.D. Buzz poate fi vehiculul care să-l poarte spre viitor.