Cautare




, Contributor

Tech |
|

Interviu Anca Cîrstoiu (Wizrom Software): “Cred că am condensat 2 ani de eforturi de digitalizare în 6 luni”

Ce presupune procesul de digitalizare a IMM-urilor? Este el atât de costisitor precum se crede? Anca Cîrstoiu răspunde la aceste întrebări și prezintă soluțiile digitale pentru micile companii, într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Forbes România.  
software

Starea de lockdown a intervenit în activitatea întreprinderilor mici și mijlocii ca o lovitură. Drept urmare, IMM-urile au trebuit să se adapteze rapid și să găsească cele mai eficiente măsuri pentru continuitatea business-ului. Pentru a alinia afacerea la noul mod de lucru și la noul comportament al clienților, a fost nevoie de o digitalizare imediată: “Într-un context în care avem încă multe limitări asupra modurilor în care ne mișcăm, în care ne desfășurăm activitatea, în care învățăm sau cumpărăm, digitalizarea a început să nu mai fie doar despre <îmbunătățire> – digitalizarea a început să fie mult mai mult despre „<supraviețuire>”, explică Anca Cîrstoiu, Division Manager Small & Medium Business Wizrom Software, pentru Forbes România. 

Dar ce presupune, mai exact, digitalizarea unei companii? Este evident — migrația forțată în mediul online a scos la iveală deficiențe majore, însă cu ajutorul instrumentelor digitale, IMM-urile au fost capabile să își continue activitatea. “Digitalizarea unei companii înseamnă să îmbunătățești procesele de business, să crești eficiența și să îți asiguri un avantaj pe o piață care, cel puțin în acest moment, nu ne permite multă predictibilitate”, punctează Anca Cîrstoiu. Iar când vorbim despre instrumente și soluții digitale, observăm faptul că, de-a lungul timpului, au fost dezvoltate o serie largă de opțiuni personalizate, pentru fiecare tip de companie. “Deja cred că am depășit momentul în care prețul reprezenta cea mai mare barieră în implementarea unei soluții de business, ci a devenit mult mai important să poți analiza corect nevoile, astfel încât să poți alege ceva care să-ți maximizeze avantajele de care te vei bucura”, adaugă invitatul Forbes.

Situația pandemică a demonstrat, de asemenea, faptul că orice companie, indiferent de sectorul de activitate, trebuie să acorde mai multă importanță zonei de online. “Dacă anterior, companiile cu activități complexe, precum cele din industria manufacturieră sau companiile de distribuție erau cele mai deschise către digitalizare, această deschidere s-a extins acum către mai toate sectoarele economice”, explică Anca Cîrstoiu. Pentru că, într-o situație de criză, nu mai vorbim de “în ce domenii este nevoie de digitalizare”, vorbim de modul în care fiecare companie demarează acest proces.

“Orice companie la început de drum are două dimensiuni la care trebuie să fie extrem de atentă: angajații și banii”

 

Când vine vorba despre cele mai utile soft-uri pentru IMM-uri, Anca Cîrstoiu amintește de cele care aduc un plus de valoare în administrarea resurselor umane și financiare, deci softurile de HR. “Tot mai mulți jucători și-au îndreptat atenția către soluții informatice pentru gestionarea activităților de HR și înregistrarea pontajului, care au devenit strict necesare în noul context. Modulele unor astfel de soluții IT acoperă toate aspectele privind relația angajat-angajator și oferă o imagine de ansamblu asupra resurselor umane din cadrul unei companii” clarifică ea. De asemenea, soluțiile de co-working și organizare a task-urilor, au fost printre opțiunile companiilor mici și mijlocii, în vederea unei organizări cât mai eficiente. “Companiile, îndeosebi IMM-urile, au fost primele care s-au adaptat noilor nevoi și au grăbit digitalizarea. Cred că am condensat 2 ani de eforturi de digitalizare în 6 luni”, explică managerul.

Deși digitalizarea este absolut necesară în vremuri de criză, mai ales când vine vorba de o situație sanitară, invitatul Forbes încurajează întreprinderile mici și mijlocii să analizeze profund strategia de automatizare: “În ciuda presiunilor din mediul de business, companiile nu trebuie să se grăbească în alegerea partenerului de digitalizare, ci să-și ia timp să își definească cerințele și apoi să găsească soluția potrivită”. Nevoia de digitalizare devine din ce în ce mai acută și presupune o serie de investiții, însă Anca Cîrstoiu asigură IMM-urile că vor obține o serie de câștiguri, precum “eliminarea erorilor din procesele operaționale, eficientizarea activităților, automatizarea lor, precum și accesul rapid la informații.”

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii