FacebookTwitterLinkedIn

De la 1 martie, înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual devine obligatorie pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale de către contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată.

Potrivit ANAF, obligaţia se aplică persoanelor juridice, asocierilor şi altor entităţi fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale.

În situaţia în care contribuabilii sau plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, acestea nu vor fi luate în considerare, urmând ca instituţia fiscală să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă, notează Agerpres.

ANAF subliniază că după 1 martie, documentele depuse în orice altă formă nu vor fi luate în considerare.

Spaţiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil non-stop, prin intermediul căruia contribuabilii depun declaraţii, cereri, solicită documente, verifică situaţia fiscală proprie.