Cautare




, Forbes Staff

Servicii financiare |
|

ING Bank România și-a crescut profitul net cu peste 30% în 2018 și a atins pentru prima dată o cotă de piață din două cifre pe creditare

ING Bank România a înregistrat un profit net de 685 de milioane de lei în 2018, în creștere cu peste 30% față de 2017, și a atins pentru prima dată o cotă de piață din două cifre pe creditare, de 10,1%,  potrivit reprezentanților băncii.
Michal Szczurek CEO ING Bank

În 2018, numărul de clineți activi ai băncii a crescut cu 13%, până la 1,29 de milioane, iar portofoliul de credite a depășit pragul de 25 de miliarde de lei, ajungând pentru prima dată la o cotă de piață din două cifre, de 10,1%. De asemenea, ING Bank a ocupat primul loc pe piața de împrumuturi sindicalizate din România în 2018, iar ING a revenit în anul anterior și pe piața de capital.

„În 2018 am înregistrat cea mai mare creștere de până acum în România. Pe parcursul acestor 25 ani, prin creștere organică constantă, am reușit să acoperim o cotă de piață pe creditare formată din două cifre, respectiv de 10,1%. Am majorat numărul de clienți activi pe segmentul de retail cu 13% și ne-am îmbunătățit prezența digitală prin atingerea unui nou record de 112 milioane autentificări în Home’Bank. Clienții noștri văd tot mai mult ING Home’Bank ca platforma principală de banking, cu opțiuni complete pentru realizarea de transferuri și pentru accesarea de produse. Din anul 2018,  clienții Mid-Corporate și IMM-uri au la dispoziție și ING Business, care este mai mult decât o soluție de internet banking B2B clasică, fiind prima platformă omni-channel din țară. Strategia noastră digitală va continua și în 2019, completând oferta ING cu servicii simple și relevante, îmbunătățind în același timp consultanța din office-uri pentru acele momente-cheie din viața clienților noștri”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

Anul trecut, ING Bank a investit 9 milioane lei în pregătirea angajaților săi în arii precum tehnologie, analiză de date sau robotică, având 30% dintre angajați în domeniul IT, forța de vânzare și consultanță teritorială.

„Noul model operațional implementat în luna noiembrie a anului trecut, care a inclus și închiderea casieriilor, a fost determinat, în parte, de comportamentul clienților noștri, care efectuau deja 99% din tranzacțiile lor pe platforme digitale, în special prin ING Home’Bank, care are un grad de penetrare în portofoliu retail de 80%. Potrivit Transfond, ING are cea mai ridicată cotă de piață pe plăți electronice, cu 3 din 10 tranzacții e-commerce realizate cu un card ING și 1 din 5 plăți la POS. Rata de adopție rapidă a ING Pay a plasat ING România ca performer de top în servicii de plată de pe dispozitivele mobile, printre țările ce fac parte din grupul ING”, susțin reprezentanții băncii.

Numărul clienților activi a crescut cu 145.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,29 milioane, cu 13% mai mult față de anul 2017. Numărul de clienți care își încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut la 852.000, având o creștere de 20% în comparație cu 2017.

Profitul brut a fost de 781 milioane lei, cu 34% mai mult comparativ cu 2017, în contextul unei dezvoltări puternice a portofoliului, a creșterii numărului de clienți și a tranzacțiilor procesate prin conturile ING. Costurile operaționale au crescut cu 15%, la 864 milioane lei, în mare parte ca urmare a costurilor cu personalul, a mutării în noul sediu central și a investițiilor în digitalizare.

Soldul creditelor acordate clienților a crescut cu 4,42 miliarde lei în 2018, la 25,6 miliarde lei la sfârșitul anului 2018 (21% creștere). Creșterea a venit atât din partea activității de creditare a persoanelor fizice, cât și a celor juridice. Cota de piață pe partea de creditare a crescut cu 1,2 pp în 2018, ajungând la 10,1% la finalul anului. Distribuția creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor (43%) și cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate întreprinderilor mici și mijlocii a crescut cu 20% față de anul trecut, susținut de intensificarea activității de consultanță a clienților și de procesul simplificat de finanțare pentru companiile mijlocii, dar și de lansarea noii soluții de finanțare instante – în special în cazul microîntreprinderilor.

Cota de piață pentru depozite a ajuns la 9,0%, față de 8,4% la final de 2017, susținută de creșteri atât pe segmentul persoanelor fizice, cât și pentru persoanele juridice. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,3 miliarde lei, cu 18% mai mult față de acum 12 luni, la 31,1 miliarde lei.

De altfel, segmentul corporate a înregistrat o creștere semnificativă, divizia de Wholesale Banking ajungând la o cotă de piață de 15% în active, cu 20% creștere în portofoliul de credite. Pe parcursul anului, banca a participat la 5 din 7 împrumuturi sindicalizate, și a revenit pe piața de capital prin listarea de obligațiuni.

În ceea ce privește segmentul digital, ING Home’Bank a înregistrat anul trecut 112 milioane vizite, în timp ce doar 1,5 milioane de vizite au fost în sucursale. 76% dintre accesările în ING Home’Bank vin de pe un smartphone. Creditul de nevoi personale disponibil online nu a făcut excepție, contractul fiind semnat electronic de pe mobil în 80% din cazuri.

Datorită gradului mare de utilizare, ING Home’Bank a devenit principala platformă de banking pentru clienții băncii, având opțiuni de plată și acces la serviciile băncii. Unitățile ING de tip Office au rămas partenerul principal în momentele cheie din relația clientului cu banca, cu rețeaua de 183 de unități pe tot teritorul României.

Citește și #ForbesMoney: Weekly Briefing

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii