Produsul este destinat microîntreprinderilor și companiilor mici înregistrate ca SRL-uri (societăți cu răspundere limitată), fie că sunt sau nu clienți ai băncii.
„Proprietarul sau acționarii companiei care au peste 25% participație în companie pot veni în office cu buletinul, iar, dacă sunt clienți noi, cu documentația necesară pentru a deschide un cont curent la bancă, instant”, au menționat reprezentanții ING Bank.
Clienții care accesează noul produs ING au aceleași condiții ca în cazul liniilor de credit solicitate până acum: costuri similare, valoare maximă împrumutată (între 35.000 lei si 350.000 de lei), fără documente suplimentare.
Comisionul de acordare este de 1%, inclus în suma totală acordată, comisionul de administrare se poate negocia, iar dobânda (marja) este de 5-10%, toate depinzând de bonitatea clientului.
În fiecare lună, clientul va rambursa 10% din linia de credit, pentru a beneficia de suma și luna următoare. După șase luni, linia de credit este evaluată, iar valoarea poate fi majorată cu 20%.
Produsul este disponibil instant ca urmare a verificărilor automatizate cu bazele de date ale ANAF, Centralei Riscului de Credit, Centralei Incidentelor de Plăți (pentru companii) și Biroului de Credite (pentru asociați, administratori și Persoana Autorizată Unica), dar și alte verificări realizate instant în orice Office ING.
„Acest nou algoritm de verificare va deveni standardul de evaluare a cererilor de credit de orice tip, venite din partea companiilor micro și mici. Practic, algoritmul de verificare externă ce stă la baza fiecărui proces de evaluare va fi aplicat în orice dosar de creditare de acum înainte, reducând astfel timpul de răspuns și transferul banilor în contul clienților”, a declarat Maria Cenușă, Tribe Lead Micro-companii al ING Bank România.
Astfel, dacă în modul clasic, creditele sunt acordate în zece zile, deoarece orice document nou solicitat clientului „introduce o probabilitate de eroare în proces de 30%”, susține Cenușă. Prin noul mod de analiză, suma este acordată în câteva minute.
„Valoarea produsului nu este că îți dau creditul instant, este timpul”, a menționat Cenușă.
Garanțiile sunt ipoteca mobiliară asupra conturilor de la ING, plus garanția personală (fideiusiune) a tuturor acționarilor cu cel puțin 25% din acțiuni.
„Clienții vor produse instant și online. Asta știm deja. Clienții persoane fizice și persoane juridice. (…) Clieții își doresc viteză de reacție, accesibilitate și siguranță. (…) Produsele și serviciile au ajuns la fel peste tot, iar singura diferență o putem face doar la nivel experienței clientului. Paradigma se schimbă și regulile jocului sunt ușor diferite: noi nu numai concurăm doar cu jucătorii domeniul bancar. Sunt tot mai multe firme care intră pe zona de servicii financiare”, a spus Bogdan Boteanu, directorul general adjunct al ING Bank România și Head of Mid-Corporate Banking.
A dat exemplul Amazonului care, anul trecut, le-a acordat credite magazinelor cu care colaborează în valoare de 2 miliarde de dolari. Această tendință duce la apariția alteia: produsele personalizate.
„Strategia ING este de a oferi o experiență mai bună, diferențiatoare clienților săi. Iar acest lucru înseamnă să îi ascultăm mai bine, să vedem de ce au nevoie astăzi și să anticipăm de ce vor avea nevoie mâine. Și ce am remarcat, pentru segmentul de IMM-uri, este că oamenii au nevoie de timp pentru a echilibra raportul dintre viața personală și profesională. Au nevoie să rămână în controlul afacerii lor, oriunde sunt, oricând”, a completat Boteanu.
Pe lângă linia de credit, ING Bank România le permite companiilor mici să deschidă online un cont, un card de debit și un card de credit (ING Business Credit Card).
La finalul anului trecut, ING România a intrat pe piaţa cardurilor de credit cu un produs pentru microîntreprinderi, ING Business Credit Card, ce poate fi emis pe loc pentru clienţii băncii în orice ING Office. Limita cardului de credit este de până la 35.000 de lei fără a mai fi nevoie de documente suplimentare sau alte garanţii, bazându-se pe istoria pe care clientul o are deja cu banca.
La începutul acestui an, ING a lansat ING Business, platforma pentru antreprenori, dedicată clienţilor Mid Corporate Banking, respectiv companii cu cifră de afaceri între 2 milioane şi 500 de milioane de lei. Prin intermediul ING Business, companiile vor avea acces non-stop la toate produsele şi serviciile bancare, platforma putând fi accesată de pe desktop, laptop, tabletă, smartphone şi smartwatch.