FacebookTwitterLinkedIn

În contextul presiunilor imense asupra pieței bunurilor alimentare și de larg consum, Reliance, cel mai mare retailer al Indiei, va cumpăra zeci de mărci de produse de băcănie și non-alimentare, pentru a atinge un volum de 6,5 de miliarde dolari de bunuri de consum, dorind astfel să devină un competitor real pentru giganții din industrie, precum Unilever. 

Reliance, companie condusă de miliardarul indian Mukesh Ambani, planifică să construiască un portofoliu cu 50-60 de mărci de băcănie, produse de casă și de îngrijire personală în următoarele șase luni, și angajează o armată de distribuitori din întreaga țară, potrivit Reuters.

Aceste bunuri de larg consum vor intra sub o divizie verticală numită Reliance Retail Consumer Brands și aceasta va funcționa în paralel cu rețeaua de magazine de materiale de construcții Ambani, care în prezent are peste 2.000 de unități.  de asemenea, Ambani conduce și operațiunile de comerț online ale „JioMart”, care a devenit un jucător important într-o piață de aproape 900 de miliarde de dolari – cea mai mare piață onlinedin lume.

Reliance se află pe ultima sută a negocierilor de achiziție sau de parteneriere cu  aproximativ 30 de mărci locale, a declarat o sursă din interior pentru Reuters. Investiția totală planificată este de 500 de miliarde de rupii (6,5 miliarde de dolari) de-a lungul următorilor cinci ani. „Reliance va deveni o casă cu multe mărci, într-un joc relativ artificial”, a declarat sursa. „Dacă aceasta este calea aleasă de Reliance, atunci compania va trebui să aibă strategia potrivită care să o ajute să crească foarte repede. Însă vor trebui să aibă prețurile potrivite și distribuția bine pusă la punct pentru a fi în stare să concureze cu rivalii mari, de mult stabiliți în piață”.