Cautare




, Forbes Staff

Tech |
|

Huawei a dezvoltat o aplicație care permite persoanelor cu deficiențe de vedere să înțeleagă reacțiile celor de jur cu ajutorul inteligenței artificiale

Huawei, al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, după Samsung, a creat o aplicație bazată pe inteligența artificială care permite nevăzătorilor să afle ce expresii faciale au oamenii cu care discută.
Huawei Facing Emotions

Aplicația Facing Emotions utilizează sistemul performant de camere și inteligența artificială încorporate în flagship-ul HUAWEI Mate 20 Pro, care „traduce” șapte emoții umane în tot atâtea sunete distincte, permițând persoanelor nevăzătoare sau cu deficiențe grave de vedere să îi înțeleagă mai bine pe cei din jurul lor.

Aplicația dezvoltată de Huawei vine să răspundă la întrebarea dacă inteligența artificială poate să îi ajute pe nevăzători sau pe cei cu deficiențe grave de vedere să experimenteze sau să “vadă” mai mult din lumea care îi înconjoară. Programată să analizeze expresiile și emoțiile oamenilor, iar mai apoi să le transpună în sunete, inteligența artificială a permis Huawei să dezvolte un nou limbaj care îi ajută pe nevăzători să identifice emoțiile altora, într-un mod pe care nu l-au mai experimentat vreodată.

Folosind camerele principale, aplicația scanează fața persoanei care interacționează cu un nevăzător și îi identifică fizionomia: ochii, nasul, sprâncenele și gura, inclusiv mimica pe care o are în acel moment. Inteligența artificială transformă apoi emoția detectată într-un sunet definit pe telefon (sau în căștile pe care le poartă persoana nevăzătoare), totul în timp real și fără să fie conectată la Internet, grație procesorului puternic și inteligenței artificiale încorporate în Mate 20 Pro.

Aplicația Facing Emotions a fost dezvoltată cu sprijinul comunităților de nevăzători și cu cel al organizațiilor caritabile. Huawei a colaborat cu Asociația Nevăzătorilor din Polonia, membri ai acesteia fiind implicați în fiecare etapă cheie a procesului de dezvoltare a aplicației care poate identifica rapid fericirea, tristețea, frica, surprinderea, disprețul sau dezgustul de pe chipurile oamenilor. Contribuția acestora a ajutat la modelarea experienței utilizatorului final, precum și la funcționalitățile, culorile și sunetele aplicației.

Sunetele au fost o componentă cheie a acestui proces, care trebuiau să fie simple, scurte și cât mai puțin invazive pentru utilizatori și lumea din jurul lor. De toate acestea s-a ocupat Tomasz Bilecki, un compozitor nevăzător. Perspectiva sa unică asupra naturii sunetului i-a permis să transmită emoțiile altor persoane cu deficiențe de vedere.

 

„Campania Facing Emotions duce mai departe promisiunea Huawei de o oferi tuturor acces la cele mai noi tehnologii, în special celor care au nevoie de funcționalitățile oferite de acestea. Noul nostru model HUAWEI Mate 20 Pro, care încorporează cel mai avansat sistem de inteligență artificială, ne-a oferit posibilitatea de a-i ajuta pe nevăzători să „vadă” și să înțeleagă emoțiile pe care le exprimă cei din jurul lor. Suntem convinși că aplicația va îmbunătăți calitatea vieții utilizatorului” – a declarat Zachary Jianglinchao, Country Manager, Huawei CBG România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii