FacebookTwitterLinkedIn

Aproape trei sferturi dintre companiile la nivel global au transferat costurile ridicate în prețurile finale ale produselor și serviciilor și se așteaptă la vânzări mai mari în 2022 și 2023, potrivit unui studiu elaborat de compania de consultanță în management Horváth.

”În cazul României, optimismul depășește media rezultată din studiu, în condițiile în care 80% dintre companii estimează că vor avea vânzări sporite în 2022, respectiv 93% au o așteptare similară pentru 2023”, se arată în studiu.

Aproape 73% dintre companii au transferat creșterile de costuri în prețurile finale, dar în România numărul acestora a fost mai scăzut, de 60,4%.

Costurile companiilor toate industriile au crescut în medie cu 15,2% în ultimul an, însă acestea au avansat cu 24% pentru firmele românești.

Analiza Horvath a fost efectuată în perioada martie-iunie 2022 pe un eșantion de 280 de executivi din companii din 17 țări, inclusive din România.

Impactul conflictului din Ucrainei nu a afectat companiile românești în aceeași măsură precum pe cele din alte țări.

Pierderea accesului la piața rusă și închiderea fabricilor unor furnizori a afectat 25% dintre companiile care au participat la studiu, dar impactul a fost de numai 7% pentru companiile românești.

Transformarea digitală este, pentru al treilea an consecutiv, o preocupare prioritară pentru managerii companiilor, urmată de securitatea cibernetică.

În România, însă, principala preocupare a șefilor de companii este motivarea angajaților și adoptarea de noi modele de organizare a muncii, urmată de transformarea digitală și securitatea cibernetică.

„Cu ușoare diferențe, mediul de business din România împărtășește aceleași preocupări și își setează aceleași obiective strategice precum companiile din alte state, cu economii mai dezvoltate”, consideră Kurt Weber, managing director la Horváth România.

De asemenea, la nivel internațional, 70% dintre companii și-au asumat o țintă clară de reducere a emisiilor de CO2, dar doar 30% dintre firmele românești și-au stabilit obiective similare.