
În urma unui acord cu oficialii guvernului francez, majoritatea hipermarketurilor a promis ca în următoarele trei luni să vândă cât mai ieftin, mai multe produse din diferite categorii.
Miniștrii guvernului francez au ajuns la un acord cu reprezentanții supermarketurilor și organizează un „trimestru anti-inflație” în care se vor comercializa sute de produse la „cele mai mici prețuri posibile”, informează RetailDetail.eu.
În schimbul efortului lor, retailerii vor avea voie să înceapă noi negocieri de preț cu furnizorii începând din luna iunie. La „campanie” participă toate lanțurile mari de magazine, transmite LSA, cu excepția E.Leclerc.
Potrivit ministrului Economiei, Bruno Le Maire, efortul acestora va costa sute de milioane de euro. Conform acordului, retailerii pot alege câte și ce articole să vândă la aceste prețuri scăzute, iar produsele implicate vor fi identificate printr-un logo comun.
Astfel, retailerul Carrefour va pune pe această listă de prețuri „anti-inflație”, 150 de produse, majoritatea articolelor face parte din categoria „private label”. De asemenea, lanțul de magazine Système U va reduce prețurile pentru 150 de produse, cu 15 până la 20 de procente.
Și Intermarché va imprima logo-ul „prețuri anti-inflație” pentru 500 de articole, reprezentanții retailerului specificând că această decizie va costa grupul aproape 100 de milioane de euro. Retailerul care însă refuză să ia parte la campanie, este E.Leclerc. Motivul: reprezentanții grupului subliniază că dintotdeauna lanțul lor de magazine a avut cele mai mici prețuri. Mai mult, aceștia solicită consumatorilor să compare ei înșiși prețurile.