FacebookTwitterLinkedIn

Instanța a decis în procesul Gucci împotriva Cuggl: start-up-ul japonez de modă Cuggl, ale cărui tricouri, creație proprie, prezintă un logo asemănător mărcii de lux, nu a contrafăcut, ci parodiază.

Specializat în parodierea mărcilor de lux, start-up-ul japonez Cuggl produce tricouri care redau cu mare îndrăzneală logo-urile marilor branduri din industria de lux, notează RetailDetail.eu.

De exemplu, la prima vedere, numele „Cuggl” nu pare să aibă multe în comun cu marca Gucci, asta până când jumătatea de jos a numelui este realizată strategic ca să devină invizibilă pe cămăși. Același lucru se întâmplă și pentru numele patentat GUANFI, care brusc seamănă cu logo-ul Chanel.

Cu toate acestea, instanța a respins acuzațiile aduse de brandul de lux Gucci la adresa companiei japoneze de modă. Mai mult chiar, aceasta a motivat că prin produsele sale, start-up-ul japonez nu contraface, ci parodiază – reprezentând astfel o parte din tendințele ciudate din lumea japoneză a modei.

De asemenea, și reprezentanții Oficiliului japonez de brevete susțin că brandul de lux nu are niciun motiv să protesteze față de creațiile Cuggl, deoarece consumatorii sunt destul de inteligenți încât este imposibil să se creeze o confuzie între cele două branduri.

„Cuggl nu este rău intenționat. Și nici nu-și dorește să-și câștige notorietate copiind”, au mai adăugat reprezentanții Oficiliului japonez de brevete, notează The Financial Times.

Compania japoneză Cuggl parodiază o serie de alte branduri cunoscute, de la Puma la Prada, iar specialiștii în fashion sunt de părere că acest tip de a face modă se potrivește perfect culturii idiosincratice (n.red. – un simbol care înseamnă ceva anume pentru o persoană, poate reprezenta cu totul altceva pentru o alta) japoneze.