FacebookTwitterLinkedIn

Grupul TeraPlast  a avut o cifră de afaceri în creștere în primul semestru din 2022, dar într-un ritm inferior intervalelor precedente, ca efect al schimbărilor mediului economic. Deteriorarea climatului, vizibilă încă de la începutul anului, s-a accentuat în trimestrul al doilea și a afectat performanțele.

Cifra de afaceri aferentă semestrului 1/2022 a crescut cu 37%, la 373,6 milioane de lei. EBITDA s-a situat la 35,7 milioane de lei, în scădere cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut. Marja EBITDA s-a menținut la nivelurile țintite pentru liniile de business Instalații și Granule, însă marja la nivel de Grup a fost afectată de rezultatele TeraGlass și TeraBio Pack.

„Rezultatele Grupului au rămas într-un teritoriu care arată reziliența business-ului. Diviziile principale și cu tradiție în Grup au avut evoluții bune chiar dacă mediul economic a devenit incomparabil mai dificil față de anul trecut.  Dificultățile pe segmentele noi, cauzate de perioade de maturizare a investițiilor noi mai lungi decât ne-am așteptat sau de unele întârzieri la renegocierea contractelor vor fi depășite. ” a afirmat Ioana Birta, directorul financiar TeraPlast Group. ”Rămânem la fel de determinați în creșterea profitabilității Grupului prin diverse măsuri și pârghii, în ciuda unor fenomene adverse, cum au fost cele de care ne-am lovit: materii prime scumpe sau blocaje în domeniul construcțiilor. Țintim în continuare creșteri cu două cifre, dar adaptate la noua realitate economică”, a mai afirmat ea.  

O evoluție semnificativă au cunoscut-o exporturile care, în primul semestru au atins nivelul de 63,8 milioane de lei, în creștere cu 79% comparativ cu S1 2021. Avansul este dublu față de ținta de creștere cu 40% an/an propusă de Grup.  Ponderea exporturilor în totalul cifrei de afaceri a urcat de la 13% în S1/2021 la 17% în S1/2022. 

Chiar și într-un context complex, divizia de Instalații, cu cea mai mare pondere în rezultatul consolidat la nivel de grup, a avut o EBITDA în creștere și o cifră de afaceri solidă majorată cu 37% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și a menținut o marjă EBITDA de două cifre: 12,4%. Un factor esențial care a determinat evoluția bună a fost utilizarea intensivă a materialului reciclat. Acesta reprezintă un avantaj competitiv în condițiile actuale de piață și contribuie semnificativ la gestionarea optimă a costurilor.