FacebookTwitterLinkedIn

Chiar dacă peste 300 de companii occidentale s-au retras de pe piața din Rusia, grupul auto francez Renault alege să-și continue activitățile desfășurate în această zonă.  

Francezii de la Renault au anunțat că își vor păstra operațiunile pe care le desfășoară pe piața din Rusia, motivând că sunt îngrijoraţi de costurile ridicate ale unei retrageri din societatea mixtă pe care Renault o are împreună cu un partener rus, informează Bloomberg.

De asemenea, surse apropiate grupului susțin că poziţia Renault este susţinută şi de guvernul francez, cel mai puternic acţionar la Renault. În plus, constructorul auto francez vrea să evite o naţionalizare a subsidiarei sale ruseşti, AvtoVaz, care joacă un rol important în relansarea grupului.

În ultimele zile, Renault a devenit singurul mare constructor auto mondial care nu a oprit schimburile comerciale cu Rusia şi nu a oprit producţia la uzinele din Rusia. Rivalul Stellantis NV a anunţat zilele trecute că a suspendat importurile şi exporturile de automobile din Rusia, adăugându-se altor constructori, precum Volkswagen AG, Toyota Motor Corp sau Mercedes-Benz AG.

Riscul de expropriere a crescut săptămâna aceasta, după ce Rusia a anunţat că ar putea sechestra sau chiar naţionaliza firmele la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de companiile străine şi care au decis să plece din Rusia, după invazia Ucrainei. Mercedes, ce are o uzină în apropiere de Moscova care acum nu mai funcţionează, a anunţat vineri că are active în valoare de aproximativ două miliarde de euro în Rusia care ar putea fi în pericol de expropriere.

Constructorul auto rus AvtoVaz, la care Renault deţine un pachet de 68% din acţiuni, este producătorul automobilelor marca Lada din perioada sovietică. Renault controlează aproximativ 30% din piaţa auto din Rusia şi are aproximativ 40.000 de angajaţi în această ţară. 10% din veniturile totale ale Renault provin din Rusia.