Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Google semnează noi contracte cu editorii din Marea Britanie, oferindu-se să plătească pentru conținut

Gigantul tech Google a anunțat că va începe să plătească editorii de știri din Regatul Unit pentru a prezenta articole pe una dintre platformele sale, arătându-și astfel sprijinul pentru industria media.  
google news

Gigantul tehnologic din Silicon Valley vrea să demonstreze autorităților de reglementare globale că este dispus să sprijine industria media, scrie Forbes.com.

În cadrul inițiativei Google News Showcase, compania a anunțat miercuri că a încheiat acorduri cu 120 de editori, inclusiv The Telegraph, Evening Standard și Financial Times. Acestea stabilesc că Google va plăti taxe de licențiere – care pentru unii editori se vor ridica la câteva milioane de dolari pe an – pentru a prezenta clipuri de știri pe Showcase, o platformă de știri agregată în aplicația mobilă Google News.

„Astăzi anunțăm că Google News Showcase, noua noastră experiență de produs și programul de licențiere pentru știri, urmează să fie lansat pentru editorii locali, naționali și independenți din Marea Britanie”, a scris, într-o postare de blog, Ronan Harris, directorul general al Google responsabil pentru Marea Britanie și Irlanda. „Alături de guverne, alte companii și societatea civică, suntem dedicați să sprijinim, în continuare, sustenabilitatea industriei de știri, atât în ​​Marea Britanie, cât și în întreaga lume.”

În octombrie, Google a declarat că intenționează să cheltuiască 1 miliard de dolari la nivel global pentru parteneriate cu editori și, de atunci, a semnat astfel de acorduri cu 450 de editori din mai multe țări, inclusiv Franța, Brazilia și Argentina.

Dar acordurile semnate în cadrul platformei sale News Showcase nu au satisfăcut toate guvernele. În Australia, se discută despre adoptarea unei legi care ar obliga Google să plătească editorilor de știri pentru articolele prezentate pe platforma de căutare.

Ca răspuns, Google a amenințat că își va retrage motorul de căutare din Australia. Mai mult decât atât, Google a numit legea australiană „ineficientă” și a indicat, în schimb, licența News Showcase ca soluție. 

Și rețeaua de socializare Facebook, care va fi afectată de această lege, a amenințat, de asemenea, că nu va mai arăta conținut de știri pe platforma sa utilizatorilor australieni.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii