FacebookTwitterLinkedIn

În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii şi domeniile web, se arată într-un raport privind publicitatea înşelătoare, transmite Agerpres.

“Acţiunile de aplicare a politicilor şi restricţionare a reclamelor sunt adaptate în funcţie de diferite criterii – geografie, legislaţie locală şi programele Google de certificare, astfel încât reclamele afişate să fie adecvate, legale şi reglementate. De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obţinută certificarea, vor fi afişate reclamele lor doar în ţările unde este legală vânzarea online a medicamentelor cu reţetă. În ultimii ani, se remarcă o creştere a reglementărilor specifice la nivelul ţărilor, iar restricţionarea reclamelor permite sprijinirea agenţiilor de publicitate să respecte cerinţele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse”, se notează în raport.

În acord cu noile politici, Google a eliminat reclame de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane, cât se înregistra în 2019. De asemenea, au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au comis încălcări, continue şi flagrante, ale regulilor.

În plus, anul trecut Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măşti N95 (din cauza penuriei) şi, cel mai recent, doze false de vaccin.

“De multe ori când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, creşte numărul celor care vor să profite şi să înşele oamenii online. Google a observat în 2020 o creştere a reclamelor oportuniste şi intensificare a comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost blocate şi eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecţie, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înşelătoare”, se mai arată în raport.