FacebookTwitterLinkedIn

Liderul mondial în piața de scule electrice și-a transformat operațiunea din România în hub de coordonare pentru Europa de Sud-Est, Caucaz, Asia Centrală și Mongolia. Decizia este rezultatul noilor abordări strategice și comerciale luate de top managemetul regional al companiei.

Și alți mari jucători internaționali au ales, sau aleg România pentru atractivitea mediului de business, care în linii generale se reflectă prin conjunctura fiscală, politică și economică favorabilă, a capitalului uman dar și pentru poziția geografică strategică a României, evidențiată si de războiul din Ucraina.

De ce are nevoie România pentru ca multinaţionalele să-şi facă aici centrul pentru Europa de Sud-Est și țările CSI? 

Este o întrebare pe care i-am adresat-o lui Ghenadie Tampiza, Country Manager, Stanley Black & Decker, liderul mondial în industria sculelor electrice și care coordonează, din București, operațiunile comerciale ale colosului american pentru treisprezece țări din Europa de Sud- Est (România, Bulgaria, Ucraina și Moldova), Caucaz, Asia Centrală și Mongolia.

“România este printre statele cu cea mai mare creştere economică în ultimii ani din UE, are o poziție geografică strategică și forță de muncă calificată și competentă, aspecte care sunt atractive pentru companiile internaționale. Cu toate acestea este necesară consolidarea politicilor fiscale predictibile, pentru a încurajă investițiile străine directe la maximum și de a beneficia de avantajele create pentru ambele părți, statul român cât și pentru investitori, ca de exemplu:  fluxul de capital, know-how, tehnologie, creare de locuri de muncă, care la rândul lor vor antrena dezvoltarea economică.“,  explică Ghenadie Tampiza, Country Manager – Stanley Black & Decker. 

Un alt motiv pentru care gigantul american a decis să își coordoneze operațiunile  comerciale din țara noastră este invazia Rusiei în Ucraina, de la începutul anului trecut, care a determinat compania să își închidă operațiunile din Rusia și să își reconfigureze politici noi de dezvoltare în regiune.  Astfel, entitatea legală din România, cu o structură organizațională bine definită local, cu departamente de marketing, business care și commercial și cu o echipă multiculturală, care a obținut performanțe constante în strânsă colaborare cu birourile din Polonia, Cehia și alte departamente, a preluat în management țările care erau gestionate din Rusia, mai spune Ghenadie Tampiza.

Piața sculelor de mână și electrice profesionale și cele pentru segmentul DIY este în creștere și este o piață interesantă, cu o evoluție destul de mare în ultimul deceniu. Acest lucru este confirmat și de rezultatele financiare obținute de compania americană în Regiunea CEE, gestionate din România, care au avut un volum de peste 75 de milioane de dolari, din care 30% îl reprezintă operațiunile din țara noastră. 

“ În ultimii trei ani am observat o tendință ascendentă a cererii pentru produsele profesionale cu un brand puternic în spate. Același trend îl observăm în țările din Asia Centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, unde avem o puternică creștere organică datorită unei piețe în creștere cu sectoare în dezvoltare precum minieritul, construcțiile și cele de extracția hidrocarbulrilor (OIl & Gas). Acest lucru a fost evidențiat și de Reuniunea Anuală a Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și de Forumul de Afaceri 2023 care a avut loc în luna mai a acestui an, în Samarkand, Uzbekistan și la care am fost invitat să particip. Temele de discuție abordate au fost dezvoltarea regională a țărilor din Asia Centrală dar și proiectele de finanțare pe care BERD le are în aceste piețe și care în prezent au cea mai mare rată de creștere economică, lucru care le face să fie atractive și pentru alte investiții”, a mai declarat Ghenadie Tampiza. 

Valoarea aproximativă anuală a pieței de scule electrice și unelte pentru construcții se ridică în jurul cifrei de 100 de milioane de euro la nivel național și se estimează o creștere de circa 7% în anul 2023.