Georgiana Pană, Marketing Manager la Answear România, declară că mesajele ultimelor campanii ale brandului Answear au depășit îndemnul adresat clienților de a cumpăra haine. În comunicarea de brand, Answear mizează pe inspirație și emoție.
Forbes: Cum arată până acum anul 2023 pentru compania Answear România?
Georgiana Pană: În 2021, în aceeași perioadă, încă mai erau restricții. În 2022, în același interval de timp, a început războiul. Anul 2023 este primul care are o „luminiță la capătul tunelului”. Așadar, pentru noi anul a început bine și suntem optimiști.
Am înregistrat creșteri de la an la an. Este normal se fie creștere pentru că anul trecut, pe 24 februarie, a început războiul. Atunci, comenzile s-au oprit brusc și toată lumea era într-o stare de nesiguranță.
Anul acesta, din fericire, nu s-a mai întâmplat niciun eveniment care să afecteze comportamentele utilizatorilor. Da, am început anul bine. Suntem cu 40% creștere față de anul anterior, în perioada ianuarie – martie.
Forbes: 2023 este un an special?
Georgiana Pană: Este deosebit pentru că, după atâtea restricții și după ce oamenii și-au revenit ușor-ușor după pandemia care ne-a lovit pe toți, abia acum încep din nou să aibă planuri de vacanță și își doresc să pună în aplicare tot ce-au pus pe pauză în pandemie.
Remarcăm acest lucru și din faptul că au început să se cumpere din nou haine pentru ieșiri în oraș, pantofi cu toc și rochii de ocazie. După cum știm prea bine, nici nunțile și botezurile nu erau permise în pandemie.
Astfel, foarte multe cumpărături s-au raportat pentru anii 2022 și 2023. Acum, pur și simplu, este o explozie de dorință de a-ți petrece timpul într-un mod frumos.
CARTE DE VIZITĂ
Georgiana Pană este omul din spatele campaniilor de marketing Answear România. De aproape cinci ani, face parte din echipa bine cunoscutului magazin online de fashion și, împreună cu întreaga echipă, a reușit să plaseze brandul în topul celor mai cunoscute businessuri din online.
Forbes: În ce constă concurența din prezent a magazinelor de retail online de fashion? Care sunt elemente esențiale care fac diferența pe această piață?
Georgiana Pană: Într-adevăr, prețul rămâne printre criteriile finale de cumpărare. Totuși, contează foarte mult și rapiditatea cu care sunt trimise comenzile. Contează foarte mult! Clientul care a plasat azi o comandă vrea ca aceasta să-i ajungă mâine sau în maxim două zile. Oamenii nu mai au răbdare să aștepte.
În același timp, da, există o diferență de preț care contează. Adică, dacă același produs se vinde pe mai multe magazine online, prețul contează foarte mult. Totuși, mai contează și experiența de cumpărare, dacă este ușor de navigat pe site, dacă clientul obține anumite beneficii în urma plasării unei comenzi.
Noi, de exemplu, avem un program de fidelitate, Answear Club, în care fiecare client primește 10% din valoarea comenzii sub formă de puncte iar acele puncte vor reprezenta o valoare în bani: un punct este egal cu un leu.
Astfel, clienții îți pot cumpăra ulterior haine și accesorii la prețuri mai reduse folosind acele puncte din programul de fidelitate. Contează foarte mult și acest program pentru că avem foarte multe cereri pe partea de customer support, cu întrebări de genul „când îmi intră punctele?”, „câte puncte mai am?”, „cum să le folosesc?” Inclusiv aceste beneficii suplimentare contează foarte mult. Nu doar prețul.
În același timp, contează foarte mult și brandingul, pentru că, deja, noi nu mai vindem haine… Suntem într-o eră în care nu ne cumpărăm o pereche de pantofi doar pentru că s-a rupt cealaltă. Acum, ne cumpărăm o pereche de pantofi pentru că dorim altă culoare, pentru că nu merge cu o rochiță, pentru că ne trebuie o cravată care să se potrivească cu pantofii ș.a.m.d. Noi vindem experiențe, vindem emoții.
Forbes: Cum se poziționează brandul Answear pe piață?
Georgiana Pană: Din anul 2020, am început să comunicăm foarte mult ideea de cumpărător ca și personaj principal care are nevoie de inspirație.
Ultimele noastre campanii, inclusiv cele actuale, se referă la a-ți găsi inspirația.
Answear nu mai este un magazin de haine, ci un loc de unde îți iei inspirația pentru tot ce te înconjoară în viața de zi cu zi.
Avem chiar și o categorie, lansată anul trecut, de home & lifestyle, în care se găsesc inclusiv gadget-uri precum încărcătoare de telefon cu un design deosebit, vaze și perne decorative, astfel încât și în casă, să-ți creezi un spațiu așa cum îți place, pentru că tu ești personajul principal din viața ta pe care ți-o poți face așa cum vrei tu. Acest mesaj încercăm să-l oferim clienților și foarte mulți dintre ei îl înțeleg și mă bucur. Am devenit, într-adevăr, o sursă de inspirație. Adică, nu dorim să-i transmitem clientului: vino, cumpără și pleacă! Nu!
Oamenii rămân cu noi, am creat o comunitate în jurul brandului și ne ajută foarte mult în retenția clienților.
Avem și categoria de copii. Aproape 7% din vânzările vin din această categorie. Mamele au aici o sursă de inspirație pentru hainele și pentru camerele copiilor. Emoția este completă.
Oferim multe posibilități. Adică, nu ne axăm doar pe stilul elegant. Dacă accesezi site-ul Answear n-o să vezi numai propuneri pentru ținute elegante. Ai să vezi propuneri și de haine sport, și de haine casual, iar pozele de produs le facem într-o ținută completă, ca să-i fie mai ușor clientului să vadă cum vine tricoul X cu perechea de jeans Y. Și de aici vine inspirația.
Dacă îți place un tricou, deja poți să vezi cum ar arăta cu o pereche de jeans. De asemenea, avem pe site și componenta video care ne ajută foarte mult. Clientul vede cum se așază materialul respectiv, de exemplu, în cazul unei rochii fluide.
Noi nu spunem cuiva: vezi că nu te îmbraci bine! Toată lumea se îmbracă bine! Atâta timp cât omului îi place, el se îmbracă foarte bine. Noi doar îi arătăm ce își poate alege și îi prezentăm toate opțiunile.
Urmărește interviul integral pe pagina de Facebook a revistei Forbes România.