FacebookTwitterLinkedIn

Povestea de business a antreprenorului Norbert Deac începe în 2017 atunci când fondează Gentlemen’s Boutique, un magazin specializat pe vestimentație masculină care îți pune la dispoziție ținuta completă din cap până în picioare, servicii interne de croitorie, shopping asistat, consultanță vestimentară 1 la 1 și mai nou, servicii de design vestimentar și body scanning implementate cu AI pentru hainele realizate la comandă.

Norbert Deac – Manager & Consilier Vestimentar

„Am pornit acest business plecând de la nevoia personală de a mă îmbrăca diferit, dar într-un mod simplu și clasic totodată, masculin. Încă din adolescență am fost impresionat de bărbații îmbrăcați bine, și când spun bine nu mă refer la hainele cu brand-uri ostentative la vedere. Nu sunt cel mai pretențios client de fel, dar în mod sigur știu că nu îmi place să pierd timpul și atunci când doresc să îmi fac o ținută aș vrea să găsesc totul într-un singur loc, să nu port grija parcării și totodată să mă pot baza pe cei care se ocupă de comanda mea. Ei bine, la momentul respectiv nu am găsit în piață un astfel de loc și așa am conturat acest concept.

Practic, Gentlemen’s Boutique trebuia să fie o locație unde bărbații găsesc tot ce ține de vestimentația lor, atât produsele cât și serviciile aferente.

Interior Showroom

Primul magazin Gentlemen’s Boutique a fost deschis în anul 2017, în incinta unui complex hotelier cu 3 săli de evenimente – Hotel Gabriela, în orașul Vișeu de Sus, Maramureș. Faptul că am deschis magazinul într-o locație în care zilnic participau la nunți 2500 persoane, m-a ajutat enorm să îmi formez experiența profesională dar și de business, pentru că am învățat o lecție antreprenorială cu costuri minime. Totuși, la un anumit moment am simțit că business-ul meu este limitat de piață și eu îmi doream mai mult, îmi doream să scalez deși la acel moment nu știam ce presupune acest lucru pentru că eram one man show, făceam soloprenoriat cum se spune astăzi.

Practic, în primii ani, eu mă ocupam de absolut tot, de la promovare, la programări, la fitting-uri, la predări, management și uneori am susținut chiar și activitatea în atelierul de croitorie. Abia după 7 ani mi-am dat seama că scalabilitatea unui business depinde de un sistem implementat perfect de un manager capabil, de o echipă pe care să poți conta atât tu ca antreprenor cât și clienții, și nu în ultimul rând, de capital.

Chiar cu câteva luni înainte să înceapă pandemia, am luat decizia de a reloca business-ul în Cluj Napoca, decizie care s-a dovedit a fi inspirată în timp. Astfel, am inaugurat primul magazin în Cluj Napoca, pe strada Soporului, nr.8, chiar în ziua în care s-a instaurat oficial starea de urgență la nivel național. Mă simțeam de parcă aveam un Ferrari nou pe care nu îl puteam conduce. La un moment dat, credeam că nu voi reuși să depășesc acea perioadă deoarece venisem după o investiție masivă într-o locație premium, și aveam nevoie de vânzări, ca să pot crește business-ul. Cu toate impiedimentele perioadei respective, am reușit să fac brand-ul vizibil pentru că am investit în marketing într-o perioadă în care concurența nu a făcut-o și astfel după ce lucrurile au revenit la normal, clienții au început să curgă și au fost mulțumiți de servicii și produse și astfel am reușit să stabilizez afacerea și să am o viziune orientată spre dezvoltare. Cererea fiind din ce în ce mai mare, am simțit că avem nevoie de o locație și mai mare în care să reunim absolut toate serviciile și facilitățile necesare pentru clienții noștri, spațiul în care ne-am desfășurat activitatea până în anul 2023 dovedindu-se a fiind mic pentru activitate de retail și atelier de croitorie. Astfel, s-a ivit o oportunitate și am relocat din nou într-o locație extraordinară cu un spațiu generos de 300 m2 în care am reunit tot ceea ce înseamnă vestimentație masculină și serviciile aferente, și mai mult decât atât, am adus elementul inovativ, tehnologia, inteligența artificială.

În noul showroom Gentlemen’s Boutique care este la aceeași adresă ca primul magazin (ca să nu pierdem investiția în marketing, am relocat magazinul în spațiul cel mai apropiat de noi care se întâmpla să fie chiar la 20m distanță) am implementat serviciul Made To Measure atât pentru îmbrăcăminte la comandă cât și pentru încălțăminte la comandă, și folosim pentru acuratețea datelor metrice un Body Scanner, o cabină de scanare corporală pentru care avem o licență unică la acest moment pentru Europa de Est.

Made To Measure & Body Scanner

Pe noi ne ajută să fim cât mai preciși în procesul de măsurare iar pe clienți îi scutește de grija faptului că produsul nu va ieși conform așteptărilor lor. Mai mult decât atât, proiectăm această viziune pe un configurator 3D în care ei au ocazia să și vadă cum va apărea produsul final pe care îl vor configura împreună cu consilierii noștri. Astăzi, putem realiza pentru clienții noștri orice piesă vestimentară își doresc și absolut orice modele de încălțăminte, singura condiție este să aloce timp pentru comenzi pentru că procesul de producție în sine durează între 2 și 8 săptămâni, după caz.

Odată cu noul showroom, am lansat și un brand propriu – Pileati – brand sub care producem la acest moment o linie de cămăși, încălțăminte, jeanși pentru bărbați, geci și nu în ultimul rând, costume pentru bărbați Su Misura. Pentru că Gentlemen’s Boutique este un nume cu rezonanță internațională dar este totuși un loc și nu un nume propriu, voiam să avem un nume pe care clienții noștri să îl poarte cu drag și totodată să aibă identitate și rădăcini. Totodată, voiam ca numele brand-ului de casă să reprezinte cine sunt clienții cărora ne adresăm : bărbații cu bani.

 Pentru că „Aristocrat” era prea comun și oricum deja folosit de foarte multe societăți comerciale, m-am inspirat din istoria noastră (pentru că am vrut neapărat ca noul brand să aibe rădăcini, să aibe o poveste), din societatea dacă, care era împărțită în două clase sociale – comați și tarabostes (sau pileați).

Jeans Pileati din denim Candiani

Pentru ca brand-ul să aibă potențial internațional, am ales să „latinizăm” atributul și așa s-a format Pileati, brand cu care ne mândrim și sub care am intenția să lansez în viitor

și locații în domeniul HoReCa sau produse în domenii precum parfumerie sau orologerie, pentru că are potențial de a fi brand internațional.

În ceea ce privește scalabilitatea la nivel național, o am în viziune pe termen mediu și lung însă Internet-ul mi se pare mult mai atractiv la acest moment și prefer un magazin online complet funcțional precum www.gentlemensboutique.ro  prin care să ne adresăm tuturor clienților din țară, nu neapărat unui oraș în mod special.”