Sustenabilitatea este ”acel echilibru delicat” între profitabilitate și responsabilitatea socială și față de mediu, dar mulți clienți încă nu sunt sensibilizați cu privire la avantajele produselor care se înscriu în această definiție.
„Sustenabilitatea este acel echilibru delicat între focusul pe profitabilitate și îmbinarea acestuia cu responsabilitatea socială și cea față de mediu. Ar trebui să fie o normalitate, nu doar niște reguli pe care trebuie să le aplicăm sau ca pe ceva ce ne sperie pentru că nu îl cunoaștem sau nu îl înțelegem foarte bine. Cea mai mare provocare pe care încă o resimt este sensibilizarea clienților noștri cu privire la beneficiile produselor sustenabile”, a declarat Geanina Ioan, CEO & Founder Chilli Ideas, la emisiunea Forbes Forward.
Ea a adăugat că profitul și grija față de mediu nu trebuie separate, iar introducerea unui sistem de management al sustenabilității în cadrul unei companii permite o îmbunătățire continuă a activității acesteia și va avea un impact pozitiv asupra profitabilității pe termen lung.
Un aspect important este reprezentat și de costurile pe care o companie le înregistrează atunci când încearcă să aplice normele și procesele de sustenabilitate.
„Trebuie să vezi, dacă ești focusat pe reducerea costurilor, cu ce costuri le reduci. Ține de valorile individuale ale fiecărui om indiferent de cât de mare este o companie. Sunt cei care cred cu adevărat și implementează aceste sisteme într-un mod natural și cei care le aplică într-un mod mandatory pentru că funcționează în industrii care trebuie să respecte anumite standarde”, a precizat ea.
Anul trecut, Chilli Ideas, companie românească prezentă pe piață din 2007 și unul dintre principalii jucători pe piața de obiecte media personalizate, a câștigat în Germania premiile Excelență Economică și Excelență Socială în cadrul galei PSI Sustainability Awards 2022.