Cheltuielile din sectorul IT la nivel mondial sunt estimate să ajungă în acest an la 4,6 trilioane de dolari, în creştere cu 5,5% faţă de 2022.
“Problemele macroeconomice nu încetinesc transformarea digitală. Chetuielile IT vor rămâne consistente, chiar dacă se preconizează că multe ţări vor avea o evoluţie minimă a produsului intern brut (PIB) şi o inflaţie ridicată în 2023”, a declarat declarat John-David Lovelock, distinguished VP analyst la Gartner.
Gartner estimează că în 2023 toate regiunile de pe glob vor marca o evoluţie pozitivă a cheltuielilor IT, se menţionează într-un comunicat al companiei.
Segmentul de software va înregistra o creştere de două cifre în acest an, deoarece companiile îşi prioritizează cheltuielile pentru a obţine avantaje competitive prin creşterea productivităţii, automatizări şi alte iniţiative de transformare bazate pe software.
În schimb, segmentul dispozitivelor va scădea cu aproape 5% în 2023, deoarece consumatorii amână achiziţiile de noi echipamente din cauza scăderii puterii de cumpărare şi a lipsei de stimulente pentru cumpărare.
Pe măsură ce organizaţiile traversează turbulenţe economice continue, alocarea fondurilor pentru menţinerea tehnologiilor existente în comparaţie cu cele direcţionate pentru achiziţia de tehnologii noi care produc schimbări în procesele de afaceri este evidentă în creşterea generală a cheltuielilor IT.
“Directorii IT se confruntă cu un echilibru evident în dihotomiile aferente cheltuielilor IT. De exemplu, se fac suficiente cheltuieli pe pieţele centrelor de date pentru a menţine centrele de date on-premise existente, dar noi cheltuieli au fost dirijate către opţiunile de cloud, acestea fiind reflectate în creşterea serviciilor IT”, a adăugat Lovelock.
Segmentul de servicii IT îşi va continua traiectoria de creştere până în 2024, în mare măsură dirijat de piaţa infrastructurii ca serviciu (IaaS), estimându-se că va atinge o creştere de peste 30% în anul curent. Pentru prima dată, preţul este factorul-cheie al creşterii cheltuielilor pentru segmentele de servicii cloud, mai degrabă decât doar creşterea utilizării, se mai menţionează în comunicat.
Prăbuşirea Silicon Valley Bank, Signature Bank şi Credit Suisse a creat o undă de şoc în domeniul bancar şi în industria de tehnologie.
Cu toate că expunerea rămâne relativ limitată, este posibil ca startup-urile din domeniul tehnologiei să se confrunte cu noi întrebări şi analize mai atente din partea acţionarilor, clienţilor şi potenţialilor clienţi, se mai semnalează în prognoza citată.
Chiar dacă disponibilizările continuă să aibă un impact asupra industriei de tehnologie în general, există în continuare o lipsă critică de personal calificat în IT.
Cererea de talente în acest domeniu depăşeşte cu mult oferta, iar această cerere va continua cel puţin până în 2026, pe baza cheltuielilor IT estimate.