Cautare




, Contributor

Industrie |
|

GALERIE FOTO : Cum arată fabrica Audi de la Ingolstadt

Roboţi la lucru
Fabrica Audi de la Ingolstadt este locul în care îmbinarea între trecutul, prezentul şi viitorul mărcii se simte la tot pasul.

Audi „Asso di Picche” (desenat de Giorgetto Giugiaro în 1973), Lamborghini Miura (fabricat de italieni între 1966 şi 1972; producătorul italian a fost cumpărat de Audi în 1998), Audi A3 e-tron (hibrid electric-benzină prezentat la Salonul Auto de la Geneva 2013), Urus (primul concept de SUV Lamborghini, care va intra în producţia de serie cel mai devreme în 2017), noile modele de motociclete Ducati (producătorul italian a fost achiziţionat de Audi în 2012, la fel şi Italdesign Giugiaro). 

Toate acestea, alături de un Audi A7 echipat cu tehnologia „piloted driving” – maşina care se conduce singură –, au fost vedetele evenimentului organizat de Audi AG la Postpalast din München în seara de 11 martie, cu o noapte înainte de conferinţa de presă anuală susţinută de board-ul de management al Audi AG, în care au fost anunţate rezultatele-record din 2012: 48,8 miliarde de euro venituri, în creştere cu 10,6% faţă de 2011; 5,4 miliarde de euro profit operaţional; peste 1,45 de milioane de automobile vândute, cu 11,7% în plus faţă de 2011.

Află mai multe despre rezultatele financiare din 2012 ale AUDI Group

„La fiecare 22 de secunde, facem fericit un şofer de Audi într-una dintre cele peste 100 de pieţe în care activăm la nivel global”, spune Rupert Stadler, preşedinte al board-ului de management, referindu-se la frecvenţa cu care se vinde un model Audi în lume. „Toate modelele pe care le-am lansat în 2012 au stabilit noi standarde, dar aş vrea să pun accentul pe unul dintre ele: noul  A3, fără îndoială cel mai important nou model Audi în 2012.”

Oficialul spune că, la mijlocul acestui an, va fi livrat modelul Audi A3 cu numărul 3.000.000, numărând de la mijlocul anilor `90 încoace, când prima generaţie a fost lansată. Conferinţa de presă ia sfârşit, (citiţi mai multe despre rezultatele financiare ale Audi AG pe forbes.ro) și urmează turul secţiei unde ia naştere caroseria din oţel şi aluminiu a modelului A3 – mult mai mult aluminiu la noua generaţie, pentru a uşura maşina. Sunt organizate grupuri în funcţie de limba în care vor fi primite explicaţiile în timpul turului – la conferinţă au participat peste 300 de jurnalişti din întreaga lume. 

Am ajuns mai devreme cu câteva minute, aşa că este vreme de o cafea, mai ales că nu au sosit încă jurnaliştii din Mexic – ţara în care Audi va începe, în mai, construcţia unei fabrici în care vor lucra 3.800 de angajaţi, „pentru a fi mai aproape de clienţii noştri americani, a reduce riscurile asociate cursului de schimb şi a putea exporta fără taxe în Statele Unite şi Europa”, potrivit lui  Rupert Stadler.

GALERIE FOTO: Noul Audi A3 Sedan

Peste câteva minute, colegii noştri de breaslă de peste Atlantic sosesc, aşa că turul poate începe. Ieşim din „Audi Forum”, locul în care s-a desfăşurat conferinţa de presă şi traversăm imensa curte în care sunt expuse toate modelele grupului, începând cu noua motocicletă  Ducati Panigale 1199 şi terminând cu Lamborghini Aventador. Înainte de turul-propriu zis, vedem un scurt videoclip, cu informaţie concentrată

Vedem, din mersul maşinii care ne poartă spre secţia în care ia naştere caroseria modelului A3, cea mai veche hală a fabricii, construită în anii `50 şi care este încă funcţională, aici desfăşurându-se operaţiunile de presaj pentru modelele A4 şi A5. Trecem de la vechi la nou într-un mod aproape instantaneu, pentru că ajungem la destinaţie.

Ceea ce surprinde încă de la început este nivelul redus de zgomot comparativ cu fabricile de automobile din România, precum şi prezenţa discretă a oamenilor.

Află mai multe despre fabrică din GALERIA FOTO

Părăsim Ingolstadt-ul, cu sentimentul că am mai descoperit o faţetă a conceptului „made in Germany”,  pe bancheta din spate a unui Audi A8 Long Wheel Base 3.0 TDI, automobil destinat în special oamenilor de afaceri şi în care germanii îşi pun mari speranţe pentru piaţa din China, dar nu numai.§

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii