FacebookTwitterLinkedIn

Salt Bank, primul neobank 100% românesc îmbină tehnologia cu finanțele și are tot ce îi trebuie unei bănci: licență bancară, garantarea depozitelor, respectarea tuturor reglementărilor bancare. Salt combină stabilitatea financiară a unei banci cu agilitatea unui FinTech și oferă un nou mod de a face banking: sigur, dar prietenos.

Salt Bank vine cu o aplicație prietenoasă, ușor de utilizat și axată pe nevoile utilizatorilor și nu pe produsele băncii.

“Vrem să aducem clienților tot ce le trebuie dar să nu găsească nimic din ce îi poate încurca. Aplicația are patru ecrane principale în care poți vedea tot ce te interesează. Ca să vezi câți bani ai, câți bani ai cheltuit, să îți fie la îndemână cardul și să îl gestionezi așa cum trebuie, să vezi câte puncte de fondator ai adunat și cât ai economisit, am conceput platforma astfel încât clienții să și-o construiască pas cu pas“, a spus Gabriela Nistor, CEO & Founder Salt Bank, în emisiunea Forbes Forward, realizată de Forbes România.

Oportunitatea de a deveni fondatori Salt Bank oferă clienților și posibilitatea unică de a deveni acționari ai băncii, în eventualitatea listării la bursă. Banca acordă o dobândă de 3% la contul curent principal și Spaces, dacă clienții fac plăti de minimum 1.000 lei/ lună. Fondatorii au, de asemenea, un card multicurrency cu tranzacționare în 17 valute din toată lumea. Spaces este un produs nou pe piața din România, un spațiu dedicat startului în economisire, atât pentru planuri mici, cât și pentru visuri mari.

Diferențiindu-se de băncile tradiționale, Salt Bank își propune să fie mai mult decât o bancă: o experiență 100% digitală, adaptată la nevoile contemporane ale utilizatorilor.

Obiectivul din primul an vizează atragerea a 250.000 de clienți. Creditarea va fi activată cel mai devreme la finalul acestui an.

”Nu ne-am așteptat ca în câteva săptămâni să se preînroleze deja peste 80.000 de oameni. Cei care s-au preînrolat și-au invitat și prietenii au primit un early acces în aplicație. Construim o comunitate de fondatori, pentru cei care doresc să fie activi și avem acum peste 2000 dintre fondatori care sunt activi și vin cu idei, pe care le votează și definim împreună cu ei drumul pe care îl vom parcurge. Vedem ce își doresc clienții cu această ocazie”, a precizat Gabriela Nistor.

Nevoile clienților sunt în centrul procesului de dezvoltare al băncii. Comunitatea Fondatorilor Salt, care are deja 2.000 de utilizatori  a adus peste 5.000 de idei până acum. Prin participarea activă în comunitate, fondatorii influențează direct viitorul Salt.

Cei 80.000 de români care au confirmat interesul pentru o bancă 100% digitală încă de la lansarea programului de pre-înrolare, au fost atrași de sloganul „Utilizator ai mai fost, fondator sigur nu”. Succesul programului confirmă apetitul românilor pentru o bancă 100% digitală. Banca va opri înscrierile la 100.000 de fondatori, deocamdată.

”Prin lansarea Salt, nu doar că aducem pe piața din România primul neobank 100% românesc, dar propunem și o perspectivă unică care îmbină tehnologia și finanțele. Am construit Salt Bank cu responsabilitate și ambiție pe termen lung. Și chiar dacă nu suntem perfecți, suntem perfectibili. Iar pentru asta, vom testa cele mai bune soluții împreună cu clienții. Ne asumăm asta. E mai mult decât o promisiune. Salt. Banking, dar cum vrei tu”, a explicat Gabriela Nistor.

Salt Bank este deținută integral de Grupul Financiar Banca Transilvania – cea mai mare bancă din Sud Estul Europei. Este mai mult decât un neobank; este viitorul banking-ului digital în România, pregătit să ofere servicii financiare persoanelor fizice cu cetățenie română, la standarde internaționale, cu un puternic accent pe tehnologie și conformitate regulatorie.

Campania Salt Bank se derulează în perioada 1 aprilie – 1 octombrie. Dobânda se calculează zilnic pentru disponibilitățile din contul curent în RON, inclusiv Spaces. Dobânda va fi calculată în limita unui sold zilnic maxim de 80.000 RON.

Investiția în dezvoltarea Salt Bank va fi între 80 și 100 milioane de euro pentru primii 2-3 ani, ”după care ar trebuie să începem să generăm venituri, care să contribuie ulterior la creșterea băncii”, a mai spus Gabriela Nistor.

”Vom ținti volume doar începând cu 2025. Anul acesta vrem să lucrăm foarte atent la partea prin care se va aplica online pentru un credit”, a accentuat Gabriela Nistor.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.