Cautare




, Contributor

ForbesLife |
|

Fort Knox PR: avocații benzilor desenate

Ioana și Miriam s-au cunoscut prin intermediul lui Tom Hiddleston, una locuind în România, cealaltă în Germania. Distanța nu a impus probleme viitorului proiect, la care amândouă aveau să lucreze cu implicare și pasiune: Fort Knox Pr.  
Miriam Mircea

Întâlnirea cu Ioana s-a desfășurat pe neclipite, discutând despre benzi desenate, hashtaguri sociale, filme, amintiri și ritualuri. În ceea ce o privește pe Miriam, mi-a povestit prin scris, ca și cum mi-ar fi povestit la o cafea. În schimb, de la ambele am primit același răspuns: devotamentul pentru pasiunea care le unește, implicarea în fiecare zi, comunicarea și entuziasmul pentru un domeniu care la noi abia se dezvoltă.

„Practic, ceea ce am dorit dintotdeauna a fost să devenim prima agenție românească ce face PR, în principal, pentru convenții de benzi desenate, convenții de gaming, care lucrează cu și pentru artiști și ilustratori naționali și care susține cosplayer-ii de la noi.” – Miriam Mircea

 

În primul rând, cum a început pasiunea voastră pentru lumea personajelor: filme, benzi desenate?

Ioana Popescu: Mama mea a avut o replică foarte bună când eram copil: „Nu vei putea trăi din calitatea de spectator.” Cred că m-a provocat. Însă am avut norocul de părinți care mi-au cultivat pasiunea pentru filme. La noi se închiriau casete, stăteam mereu să discutăm despre secvențe, scenarii, actori, perspectiva regizorală. Analizam chiar și trei ore după terminarea filmului.

Miriam Mircea: Pasiunea mea a început de mică, odată cu decizia părinților mei de a mă înscrie la una dintre primele școli din țară, complet axate pe o limbă străină. În cazul meu a fost franceza, astfel am dezvoltat interesul pentru benzi desenate în limba franceză. Dar nu numai benzi desenate, ci și cărți de ficțiune, povești cu detectivi, cărți polițiste.

Eu, în sinea mea, nu sunt un fan desăvârșit și exclusiv al benzilor desenate, dar ador să văd reacția celor care își întâlnesc idolii, care își creează un costum fantastic, cărora li se cer poze cu munca lor, care strâng bani să își cumpere jucării, figurine, tricouri, DVD-uri. Sunt o fană a pasiunii lor, trăiesc prin ei și prin reacțiile lor sincere. Cu mâna pe inimă mărturisesc ca sunt fana fanilor. Pentru ei am început acest proiect, pentru românii de toate vârstele care încă mai cred în magia unei cărți sau a unui film.

Ioana mi-a povestit că întâlnirea voastră virtuală se datorează lui Tom Hiddleston, a unor afinități personale și a unei pasiuni comune. De asemenea, mi-a sugerat să te întreb „cum ai dat de ea”. Povestește-mi, Miriam, cum a început prietenia voastră.

Miriam: Ioana nu ți-a povestit partea „savuroasă” și anume că eu am găsit pe Facebook pagina fondată de ea și dedicată lui Tom Hiddleston, prima de acest gen din România până la ora actuală, aproape cinci ani mai târziu.

Îmi amintesc că am stat până la patru dimineața căutând informații despre englezul Thomas William Hiddleston și atunci am găsit pagina de Facebook Hiddleston’s Army România, creată de Ioana. Numele ei apărea pe pagină, așa că nu am ezitat să o contactez. Am vorbit cu ea câteva ore bune despre Tom și despre motivația ei de a fonda acest fanclub virtual. Ne-am înțeles perfect, de parcă ne cunoșteam energetic dintotdeauna.

Din acel moment, Ioana și cu mine am devenit prietene foarte bune și pe parcursul acelui an, am decis să punem bazele unei mici agenții care să se ocupe exact de nișa de piață pe care noi nu o vedeam luată în serios sau reprezentată.

Miriam Mircea

 

Situația este în continuare mai mult sau mai puțin asemănătoare. Dar noi mergem tot înainte, deja știind cam ce piedici ar putea să apară. Îmi doresc să îl reîntâlnim pe Tom Hiddleston și să îi mulțumim pentru că ne-a facilitat întâlnirea și prietenia.

Indiferent cât de ocupată ne este ziua, noi păstrăm legătura tot timpul și nu e necesar să ne vedem zilnic pentru a ști cum să ne coordonăm. Înainte, obișnuiam să ne consultăm înainte de orice mișcare, dar amândouă ne-am dezvoltat intuiția și metoda de lucru, astfel încât nu repetăm ce a făcut cealaltă.

De la prietenie la business. Cum s-a născut Fort Knox Pr și care au fost motivațiile voastre având în vedere că piața nu era neapărat formată pe acest gen?

Ioana: Știam foarte bine în ce urma să intrăm. Din start am știu că nu vom renunța la joburile noastre, însă ne vom concentra pe ceva care lipsește cu desăvârșire în România.

Ne-am axat strict pe aria noastră de competență: comunicare, social media, comunicate de presă, susținere, clienți, cosplayeri – să îi invităm și să le asigurăm condițiile necesare, să organizăm întruniri și reuniri între fani, între actori și fani.

Miriam: Fort Knox PR e de fapt copilul numărul doi al tatălui meu, care i-a pus bazele cândva la începutul anilor ‘90, gândindu-se că poate cândva ar putea deveni o firmă cu un scop definit în România.

În 2013, când Ioana și cu mine am decis să înființăm o baza legală pentru a ne proteja munca și blogul ei, care mai târziu a devenit site-ul nostru (www.edge-and-back.com), tatăl meu a hotărât să o facă pe Ioana partener cu drepturi egale și așa am ajuns la formula actuală.

Practic, ceea ce am dorit dintotdeauna a fost să devenim prima agenție românească ce face PR, în principal, pentru convenții de benzi desenate, convenții de gaming, care lucrează cu și pentru artiști și ilustratori naționali și care susține cosplayer-ii de la noi.

Bineînțeles că ne-am extins aria și pe evenimente culturale, primind an de an acreditare de presă la Târgurile Internaționale de Carte din Frankfurt și Leipzig, unde am cunoscut și ne-am împrietenit cu reprezentații Ministerului Culturii și Identității Naționale.

CITEȘTE ȘI Bernard Hiller, antrenorul de la Hollywood

Prin amabilitatea lor, am scris despre apariția României la aceste Târguri și impresiile noastre cât și reacțiile celor prezenți la standul țării noastre. Am cunoscut și personalități și scriitori români contemporani, iar anul acesta vom fi din nou prezente în Leipzig, unde România va fi invitată de onoare la Târgul de Carte.

Ce înseamnă să fii PR la Fort Knox?

Ioana: Nu este genul de PR pe care îl cunoaștem cu toții. În ultima perioadă încercăm să explorăm alte modalități de explorare media. Eu îmi doresc să folosesc Facebook-ul cât mai puțin și să mă concentrez pe Instagram, Tumblr, Snapchat.

Miriam: Pentru mine înseamnă vocația mea, fără exagerare.

Mi-am creat singură stilul de lucru, abordarea și felul de exprimare, pentru că am mers 100% pe instinct și pe libertatea pe care ți-o oferă o mică nișă din domeniul agențiilor de PR.

Așadar, fiindcă nu lucrăm încă pe profit, ne permitem să mergem în toate direcțiile și să abordăm pe oricine considerăm că ar avea ceva valoros de transmis cititorilor și susținătorilor noștri.

Cum a evoluat afacerea voastră din 2014 și până astăzi? Care au fost bucuriile care v-au umplut momentele?

Ioana: Ne-am bucurat împreună de prima participare la Comicon în România, de primul cosplayer adevărat, de primele interviuri cu artiști, ne-am bucurat și de Puiu Manu, un artist desăvârșit și o valoare la capitolul benzi desenate românești, de plăcerea de a întâlni fani care au aceleași pasiuni ca tine.

Miriam: Încet încet, s-a auzit despre noi mai ales peste hotare și am fost invitate să scriem articole pentru alte site-uri, am creat legături frumoase cu mulți artiști și cosplayeri internaționali. Ba mai mult, la premiera Thor The Dark World din București, am reușit să aducem în țară o cosplayer-ă faimoasă, din Germania, ca surpriză pentru publicul prezent. Am fost foarte mulțumite de reacția celor prezenți și de feedback-ul primit.

Am inițiat o campanie anti-bullying , menită să adreseze tot ce se întâmplă în spatele scenei sau printre cosplayeri. Campania numită de noi #GeekSHEroes a fost bine primită de comunitate și mai mulți artiști și ilustratori au luat parte. Suntem extrem de recunoscătoare pentru orice ușă care se deschide pentru noi.

Dar pentru mine personal, cea mai mare bucurie este cea pe care o simt la fiecare convenție de benzi desenate, unde fanii se întâlnesc cu actorii.

Energia pozitivă e fantastică, oamenii se bucură extrem de sincer să întâlnească actori din seriale și filme, unii chiar plâng, iar în sinea mea zâmbesc din tot sufletul pentru că știu că și noi, în mică măsură, ajutăm la construirea fericirii lor.

Nu voi uita niciodată când am întâlnit la București o familie modestă, cu un băiețel și o fetiță, ambii îmbrăcați în costume făcute de părinții lor. Am reușit să nu plâng, dar voiam să le mulțumesc pentru curaj și puritate. Pentru că în România îți trebuie mult curaj să fii tu însuți. 

Dar provocările?

Ioana: Ne-am confruntat cu reticența distribuitorilor de film asupra activității noastre. Dar ne-am așteptat, la un moment dat ni se părea că ne luptăm cu morile de vânt, însă ne-am încurajat una pe cealaltă și am mers mai departe. Nu am vrut să ne oprim. Pe principiul dacă mă dai afară pe ușă, intru pe geam.

Ioana Popescu

 

„Miriam e norocoasă. Are o mână să întâlnească actori ceva de speriat. Dacă ea se plimbă pe undeva, clar întâlnește pe cineva faimos” – mi-a mărturisit Ioana. Povestește-mi, Miriam, despre aceste întâlniri, care ți-au rămas în suflet, cine intră în agenda ta de interviuri, ce ai învățat din ele sau de la actorii pe care i-ai întâlnit? 

Miriam: Îi mulțumesc Ioanei pentru compliment. În realitate am și eu sursele mele prin care mă informez cu privire la ceea ce se întâmplă în Germania și am, bineînțeles, avantajul de a locui lângă Berlin.

Am avut minunata ocazie să întâlnesc câțiva actori de primă mâna de la Hollywood: Russel Crowe, Mark Gatiss (pe care l-am întâlnit împreună cu Ioana la Londra), Natalie Portman, Sir John-Rhys Davies sau Jason Momoa. În general, cam toți actorii pe care i-am întâlnit au fost extrem de plăcuți, interesați în mod sincer de România și dornici să ne viziteze.

Învăț mereu de la oamenii pe care îi întâlnesc, mai ales pentru că ceea ce facem noi încă nu are precedent în România, de aceea probabil că la un moment dat vom reprezenta un punct de reper în direcția de nișă a Comic-con PR, cum o mai numesc eu.

Însă, întâlnirea cea mai memorabilă a fost cea cu Tom Hiddleston. L-am întâlnit personal, în decursul anilor, de patru ori în Germania. Un bărbat fantastic de șarmant, educat. Am stat mereu doar câteva minute de vorbă, însă a fost de ajuns să înțeleg ce educație are și cum privește actoria. Tom a dorit foarte mult să vină în România, dar nu am reușit să cădem de acord cu echipa lui în privința aceasta. Însă rămânem optimiste că putem oferi românilor interesați o mică surpriză.

Cum reușiți să lucrați eficient, având în vedere că locuiți în două țări diferite?

Ioana: Ținem legătura constant, fie că este vorba de telefon, messenger, orice metodă de social media este utilă. Vorbim în fiecare zi, de câte ori este nevoie, comunicăm, facem planuri, strategii, compunem mailuri împreună.

În spatele acestei pasiuni comune există și un job full time. Cum vă dozați energia astfel încât să țineți pe picioare și business-ul?

Miriam: De când m-am mutat în Germania, din 2011, am fost mereu activă pe piața muncii, iar în paralel am învățat și germana. De cinci ani lucrez ca profesoară de limbi străine la o școală privată și am un program de lucru extrem de flexibil, ceea ce îmi permite să mă dezvolt profesional pe latura care mă interesează cu adevărat.

Ioana: Este o activitate care îți ia timp, mai ales dacă ai și un job full time, trebuie să îți dozezi foarte bine energia: să faci mentenanță pentru pagini de Facebook, să fii la curent cu tot ce se întâmplă, local și internațional. Aproximativ în fiecare zi mă uit la filme, seriale, particip la evenimente și scriu cât pot de mult. Este o activitate pe care am ales-o din plăcere, este o pasiune, de aceea ne calculăm foarte bine timpul și încercăm să ne dăm seama dacă merită să investim timp în altceva.

Am căutat să-mi găsesc și o corporație în care să-mi pot desfășura activitatea. Mi-am găsit, în cele din urmă, jobul ideal, cu o activitate care îmi place și astfel pot să-mi continui pasiunea. Lucrez în zona bancară, mă ocup de clienți, pe partea de coordonator teamlider, este cu totul diferit, dar nu pot spune că mă plictisesc. Îmi plac colegii, ei sunt la curent cu „piticii” mei, biroul meu este plin de figurine, masca lui Iron Man, la un moment dat chiar îmi aduceau benzi desenate. 

Miriam, ce înseamnă, din punctul tău de vedere, o cronică de film de calitate?

După mine, o cronică de calitate nu dezvăluie absolut nimic din intrigă, se concentrează pe jocul actoricesc, pe scenariu, distribuție sau adaptare.

Nu sunt de acord cu toți aceia care scriu numai pentru a face distribuitorii fericiti și pentru a primi invitații la premiere sau vizionări. Un cronicar bun scrie din suflet, cu fler, cu experiență, cu nerv, dar scrie obiectiv și impersonal. 

Ioana, dacă ai putea să aduci la viață un personaj, care ar fi acela și ce impact ar avea asupra societății?

O să îl aleg pe Alexandru Macedon, din filmul lui Oliver Stone. Ai avea ce învăța de la el, ai avea cum să îl ajuți să își accepte niște trăiri, ar fi fascinant să vezi un personaj ca el în zilele noastre. Stiu că într-un interviu, Colin Farrrel și-ar fi dorit din tot sufletul, dacă ar fi putut, măcar jumătate de oră să stea de vorbă cu Alexandru Macedon și să îl asculte vorbind. Mi se pare fascinant să ai posibilitatea să asculți perspectiva unui personaj care a trăit acum mii de ani și care, cu toate acestea, se potrivește în prezent prin anumite trăiri sau contexte istorice.

CITEȘTE ȘI Pastile de comedie și relaxare

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii