Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

Tradiție florentină, precizie elvețiană

Conduce un brand de ceasuri cu un nume neobișnuit, Anonimo, pe care vrea să-l transforme într-un simbol al eleganței pe stil italian. Venind cu o experiență de invidiat atât în orologeria de lux, cât și în cea fashion, Julien Haenny a redefinit marca, i-a dezvoltat colecțiile și i-a găsit clientela. Ambiția și dinamismul lui Julien au devenit acum și atributele cu care cunoscătorii asociază marca Anonimo.
Julien_Haenny_CEO_ANONIMO-2017-9

A trecut un an și jumătate de când eşti CEO la Anonimo. Înainte, ai ocupat tot aici postul de director de marketing și de comunicare. Care erau așteptările tale la acel moment și ce ai reușit să realizezi în acest timp, altfel foarte scurt?

Numirea mea a reprezentat un important pas în strategia de redimensionare a brandului. Prioritățile erau regândirea în detaliu a tuturor lucrurilor din perspectiva implementării unor procese care să asigure o calitate înaltă și dezvoltarea reţelei internaţionale de distribuție.

Ai văzut colecțiile noastre din 2017 şi modelul cel mai important creat pentru aniversarea a două decenii de existenţă a brandului. Reacțiile referitoare la noile noastre produse sunt realmente foarte bune. Știu asta pentru că am călătorit mult prin Asia, Orientul Mijlociu și Statele Unite, concentrându-mi eforturile asupra acestor piețe, lansând sau relansând brandul acolo. Așa că până la acest moment sunt în grafic.

Înainte de Anonimo, ai lucrat pentru alte nume mari ale industriei, dar cu aspirații foarte diferite. De ce ai ales Anonimo? Ce-ţi place cel mai mult la acest brand?

Anonimo se află la jumătatea distanței dintre produsele fashion și ceasurile de lux. Trebuie întotdeauna  să ştii clar unde se plasează brandul. La început, provocarea era să facem dintr-o marcă necunoscută una cu notorietate. Am avut de construit practic totul, ajutat de o mică echipă.

A fost şansa mea de a descoperi ce presupune munca din spatele produsului și distribuției unui brand necunoscut. Când lucrezi cu puţini oameni, tot timpul apar situaţii care se cer rezolvate, dar dacă ai o colaborare strânsă cu partenerii, poți lua decizii rapide.

Din câte știu, la începuturile sale, Anonimo îşi asumase rolul de a promova orologeria florentină, după relocarea producției Panerai la Neuchâtel. Unde sunt realizate mecanismele Anonimo azi și unde sunt asamblate ceasurile?

Mecanismele sunt realizate tot în Elveția, la fel ca atunci când Anonimo era în Florența. Inspirația venită dinspre Panerai a avut legătură mai degrabă cu designul, funcțiile și carcasa ceasurilor. Azi, toate modelele noastre sunt asamblate în Les Brenets, în apropiere de Le Locle.

Care sunt elementele definitorii ale spiritului florentin?

Eleganța tipic italiană și, desigur, folosirea bronzului. Anonimo a construit modele pentru scufundători și a lansat întâiul astfel de ceas confecționat din bronz în primii ani ai acestui mileniu. Azi, mulți alții se laudă cu asta. Avem și în colecția prezentă ceasuri de bronz, versiuni Militare și Nautilo.

Prima noastră ediție limitată după mutarea în Elveția a fost tot din bronz, e vorba despre Militare Alpini. Abordarea italiană înseamnă stil sport-șic. Pentru cele mai recente ceasuri, am pus laolaltă materiale precum ceramica, ce trimite tot la tradiția florentină, și bronzul.

Ai menționat că lucrezi cu o echipă restrânsă. Ce înseamnă asta mai exact?

Am zece angajați și o rețea foarte bună de freelanceri în jurul brandului, oameni care ne împărtășesc din experiența lor.

CITEȘTE ȘI Gilbert O. Gudjonsson – Ceasuri pentru Garda de Coastă Islandeză

Ca fost director de comunicare, știi mai bine ca oricine cât de important este să fii susținut de vedete în promovarea mărcii. Cu ce celebrități colaborează Anonimo?

E adevărat, dar nu uita că Anonimo a fost fondat la Florența de către ceasornicari pasionați, care credeau că produsul în sine trebuie să fie mult mai important decât numele de pe el. Nu lucrăm cu celebrități, ci cu oameni talentați, pricepuți, plini de personalitate. Dincolo de ideea de ambasadori de brand, de vedete care să ne reprezinte, Anonimo, așa cum sugerează chiar numele, alege discreția.

Preferăm să colaborăm cu fiecare om în parte și cu rețeaua lui de relații decât cu un ambasador internațional de brand. Încântați de anumite personalități și de versatilitatea lor sportivă, am făcut echipă cu: Lionel Péan, Joan Mir și Jean-Karl Vernay, în 2017 campion mondial cu Leopard Racing în Moto3 și TCR. Celelalte personalități preferă discreția, dar, la fel, sunt maeștri în domeniul lor.

În colecția Anonimo se află cronografe pentru sporturile nautice, ceasuri de scufundări, modele militare, așadar, produse care se adresează unui public foarte dinamic…

Avem parteneriate cu echipajele din sporturile nautice şi cu mecanici. Clientela noastră este preponderent masculină, asta şi din cauza carcaselor ceasurilor noastre, care au diametre cuprinse între 43,4 și 44,4 milimetri. E un brand de nişă ale cărui atribute sunt precizia elveţiană și stilul sport-şic italian. Modelele au o personalitate puternică, la fel ca oamenii care le poartă.

Anonimo are retaileri peste tot în lume, dar doar unul în sud-estul Europei, în Croaţia. Este această parte a continentului nostru mai puţin ofertantă pentru brand?

Plănuiesc să dezvolt reţeaua de distribuţie, dar o voi face pas cu pas. Nu uita că Anonimo e un brand mic şi nu poate să-și îndrepte atenţia către toate meridianele simultan. Dar beneficiază din această vară de un e-boutique, aşa încât clienții din orice colţ al lumii pot cumpăra ceasurile noastre. Vom veni curând şi în restul sud-estului european.

Să ne întoarcem la bronz pentru că este una dintre trăsăturile cele mai pregnante ale mărcii. Care sunt calitățile care fac ca acest material să fie socotit atât de special?

Repet, noi am fost pionieri în utilizarea bronzului. Pe lângă rezistența lui la purtare și la coroziune, el evoluează odată cu posesorul. La început, culoarea este similară celei a aurului; apoi se închide, prinzând o patină naturală. Oxidarea lentă, graduală, a aliajului dă ceasului un aspect vintage, prețuit de iubitorii acestui material elegant. Bronzul reprezintă legătura cu rădăcinile noastre italiene.

De ce nu manufacturați și modele de aur sau platină la Anonimo?

Anul trecut, după două decenii de existenţă, Anonimo a realizat pentru scufundătorii profesionişti modele din oțel și bronz. Metalele preţioase nu fac parte din ADN-ul nostru.

Care este ceasul tău favorit din colecţia curentă?

Militare Chrono Vintage, care celebrează cei 20 de ani de istorie Anonimo. Are acea eleganţă care se ridică la înălţimea tradiției italiene, fiind o adevărată încântare pentru cunoscători şi colecţionari. Cu un cadran negru, special tratat, noile cronografe Militare Vintage din ediţia „Newman“ mizează pe contrastul cu albul coajă de ou al indicatoarelor. Ceasul este echipat cu o curea din piele îmbătrânită care imprimă și mai mult rafinament stilistic.

Care sunt lucrurile pe care le apreciezi cel mai mult la un ceas?

Stilul, calitatea, unicitatea.

Spune-mi, te rog, mai multe despre preferințele tale stilistice. De exemplu, cărui tip de vestimentaţie îi alături un ceas Anonimo?

Sunt foarte atent la cum mă îmbrac şi în mod special la tendințele din moda italiană. În funcție de culoare şi formă, ceasurile Anonimo se pot asorta la o ţinută sport-şic, mai ales dacă este vorba despre haine albastre şi maro.

Ce spune un astfel de ceas despre posesorul lui?

Lasă să se citească independenţa şi personalitatea puternică. Nu ești un oarecare în mulțime, ci un tip care ştie să-şi trăiască viaţa şi apreciază unicitatea produselor. Anonimo e un brand de nişă, pentru connaisseurs. Posesorul unui astfel de ceas știe care sunt lucrurile care contează.

Cum definești tu reușita?

Vizibilitate și recunoaștere. Dacă un client intră într-un shop și cere un ceas Anonimo, atunci vorbim de succes.

CITEȘTE ȘI Elefanții de sticlă din Swaziland

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii