FacebookTwitterLinkedIn

Alex Burghelia a renunțat în timpul facultății la „mica sa afacere” care îi aducea profit pentru a se alătura start-upului Flip.ro, o platformă pentru cumpărarea și revânzarea de smartphone-uri recondiţionate, care la vremea respectivă avea un viitor incert.

Născut și crescut în Constanța, Alex Burghelia (24) a absolvit EA – The Entrepreneurship Academy, unde s-a familiarizat cu lumea businessului alături de antreprenori și specialiști de top din întreaga lume. 

Pe parcursul facultății, pentru a se susține în București, Alex Burghelia a construit alături de un coleg o cabină foto pe care o închiria la diverse evenimente. Cu banii câștigați a lansat un magazin online de cadouri, care a crescut rapid și a ajuns la 1.000 de clienți până la împlinirea vârstei de 20 de ani. Cu toate acestea, ambițiile sale erau mai mari. „Prima mea inițiativă antreprenorială am avut-o pe la 15 ani, când cu banii din alocație am cumpărat un Playstation cu 900 de lei și l-am vândut apoi cu 1.000. (…) În timpul facultății am pus bazele Flip, unde m-am concentrat mai întâi pe dezvoltarea componentelor de e-commerce și marketing, atenția mea fiind direcționată către experiența clienților și strategia companiei”, adaugă Alex Burghelia.

Vezi aici LISTA cu PROMOȚIA 30 SUB 30, Ediția 2023

La Flip, Alex Burghelia a ajuns în urmă cu patru ani și a ocupat inițial un rol în zona de marketing, unde își punea constant o întrebare esențială: „Cum facem să creștem și mai mult?”. Acest gând a fost catalizatorul dezvoltării rapide a companiei, care a trecut de la 10 angajați în primul an de activitate la peste 200 în prezent. „Eu și unul dintre cofondatori ne cunoșteam din facultate, unde am discutat ideea unui marketplace pentru telefoane refurbished, însă nu am concretizat nimic atunci – erau doar discuții pe holurile facultății. M-am alăturat Flip în august 2019, la câteva luni după ce George și Alin începuseră să lucreze împreună, dar simțeau nevoia de a întregi echipa de fondatori. A fost o adevărată provocare să renunț la micul meu magazin online care producea ceva bani și să mă alătur unui start-up cu viitor incert. Dar am acceptat-o”, spune Burghelia.

Cifra de afaceri a platformei pentru cumpărarea și revânzarea de smartphone-uri recondiţionate a crescut de la 2,5 milioane de euro, în 2020, la 36 de milioane de euro, în 2022. În plus, Flip și-a extins operațiunile în două țări și a adăugat pe platformă și tabletele recondiționate. Viitorul aduce noi planuri ambițioase, cu obiectivul de a fi lideri pretutindeni. „Piața de e-commerce din România este încă subdezvoltată – avem o varietate încă mică de produse comparativ cu piețele vestice, și chiar aici este loc de creștere: gama variată, varietatea soluțiilor și serviciilor, digitalizare. În plus, avem multe magazine online care încă nu s-au extins pe alte piețe, deși oferă servicii și produse calitative și competitive. În ceea ce privește piața de electronice, cred că retailerii și companiile de telecom nu exploatează soluțiile de buy-back la capacitatea reală a pieței. În acest caz, este nevoie de multă educație în ceea ce privește beneficiile pentru consumator, pentru companii și pentru mediul înconjurător, deopotrivă”, afirmă Alex Burghelia.

Vezi cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Rolul lui Alex Burghelia în cadrul companiei implică gestionarea atentă a lanțului de aprovizionare și a cererii, iar el rămâne în continuare concentrat pe întrebarea sa preferată: „Cum facem să creștem și mai mult?”. „Nu credem în limite geografice, ne propunem să fim lideri în cât mai multe țări și ne pregătim de intrarea pe o nouă piață foarte curând”, conchide Burghelia.