Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Tech |
|

Focus pe Zoom

Numărul de utilizatori ai aplicației Zoom a crescut de 30 de ori în luna aprilie după ce pandemia a forțat milioane de oameni să lucreze, să socializeze ori să învețe de la domiciliu. Recordul zilnic de participanți la meeting-uri virtuale este de 300 de milioane, în timp ce numărul de clienți plătitori s-a triplat.
 aboneaza-te
zoom

Anul trecut, când firma a fost listată la bursă, a fost evaluată la 15,9 miliarde de dolari. La începutul acestei săptămâni valoarea Zoom era de 58 de miliarde. Creșterea spectaculoasă pune Zoom pe o nouă traiectorie de business. Compania spune că se așteaptă la vânzări de 1,8 miliarde de dolari anul acesta, dublu față de ce estimase în luna martie. „Este o oportunitate uriașă”, declară pentru BBC Eric Yuan, CEO Zoom, inginer de software născut în China.

Zoom a fost fondată în 2011, după ce Yuan a lucrat ani buni la Webex, una dintre primele companii americane de videoconferințe, cumpărate de Cisco pentru 3,2 miliarde dolari în 2007. Fondatorul a avut de înfruntat inițial reținerile investitorilor, care nu vedeau necesitatea încă unui jucător pe o piață deja dominată de Microsoft și Cisco.

Însă Yuan, al cărui interes în videoconferințe a apărut în tinerețea sa, când trebuia să călătorească foarte mult pentru a-și vedea soția, era nemulțumit la Cisco și, în plus, era convins că există cerere pentru un soft care să funcționeze pe telefon și să fie ușor de folosit.

Analiștii spun că succesul aplicației se datorează faptului că Zoom a democratizat videoconferința pentru toate tipurile de afaceri și este un program care poate fi folosit ușor de oricine, de la instructorii de yoga până la șefii de companii producătoare de software.

Când s-a declanșat pandemia, Zoom a permis folosirea liberă a aplicației în China și, în numeroase alte țări, pentru cadrele didactice, fapt care a sporit popularitatea programului. Însă veniturile companiei vin din mediul corporatist, de la cei care plătesc abonamente și utilizează toate posibilitățile oferite de aplicație.

Comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, vânzările Zoom au crescut cu 169%, la 328 milioane de dolari, după ce în baza de clienți au intrat 180.000 de companii noi, cu peste 10 angajați. Profitul pe primul trimestru a fost de 27 de milioane de dolari, mai mult decât în tot anul financiar precedent.

Mărirea accelerată a numărului de clienți a forțat compania să investească pentru a putea satisface solicitările acestora, mulți dintre utilizatori nefiind plătitori.

Odată cu creșterea interesului, reputația companiei a primit o lovitură când videoconferinețele găzduite de Zoom au fost piratate, dezvăluind o serie de breșe de securitate. S-a dovedit apoi că aplicația trimite către Facebook datele utilizatorilor, că nu este securizată, așa cum pretindea, ba chiar că permite gazdelor să-i umărească pe participanții la ședințe.

Legăturile cu China, unde compania are peste 700 de angajați, inclusiv cea mai mare parte a echipei de dezvoltare de produs, au adus Zoom în atenția lumii politice, care a avertizat că aplicația nu este sigură pentru folosirea de către personalul guvernelor și al administrațiilor.

Eric Yuan, care este cetățean american, și-a cerut scuze pentru problemele de securitate și a anunțat că firma sa le va rezolva: „A fost o experiență umilitoare din care am învățat multe”, a spus CEO-ul Zoom. Printre altele, Yuan l-a adus în echipa sa pe generalul în retragere H R McMaster, fostul consilier în chestiuni de securitate al lui Donald Trump.

Analiștii sunt de părere că Zoom își va depăși problemele de reputație și își va menține focusul pe clienții din zona business, principala sursă de venituri a companiei. Însă la orizont apar noi provocări pentru Zoom, deoarece noile oportunități au fost sesizate și de Microsoft și Cisco, care deja investesc masiv în programe pentru videoconferințe.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii