Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Florin Pețu (Tonica Group): „Anul 2020 a însemnat o uriașă schimbare în viața noastră și, implicit, în modul în care facem business”

Florin Pețu, director de marketing și comunicare Tonica Group, a vorbit în emisiunea Forbes Marcomm despre modul cum pandemia a influențat comunicarea în online și cum a modificat unele business-uri.
Florin Petu_Tonica Group

Florin Pețu, director de marketing și comunicare Tonica Group

Florin Pețu: „Anul 2020 a însemnat o uriașă schimbare în viața noastră și, implicit, în modul în care facem business. A fost un an provocator din punct de vedere al comunicării cu clienții, al salariaților agenției, a fost un an complicat. Pentru Tonica Group, 2020 a fost un an destul de interesant, în sensul în care s-au descoperit oportunități de dezvoltare a mai multor linii de business și, la nivel intern, a dezvoltat mai multe departamente, în special pe zona de digital.

Totodată, a fost un an în care, ca și orice altă agenție de publicitate, Tonica Group a căutat soluții și a căutat să rămână cu mesaje în piață și să fie aproape de clienți, un aspect foarte important.

2020 a fost un an în care s-a testat soliditatea relației agenție-client, pentru că au existat probleme financiare, mă refer la toată lumea, au existat situații cu partenerii și furnizorii. A fost foarte important să fim aproape de clienți, astfel încât aceștia să nu oprească campanii sau să nu mai comunice. Acolo unde există o problemă există și o oportunitate. Oportunitatea a fost să testezi aceste relații între agenții și clienți, să le îmbunătățești și să găsești noi soluții.

Ca oameni avem tendința să ne plafonăm, să rămânem într-o zonă de confort, dar tot ce s-a întâmplat în ultimul an de zile a scos pe toată lumea din această zonă de confort. Unii s-au blocat, alți au văzut oportunități și au încercat să se dezvolte.”

Florin Pețu are o bogată experiență în marketingul și comunicarea digitală. A coordonat peste 150 de campanii de SEO în cei peste 8 ani de experiență în acest domeniu.

Florin Pețu: „În lockdown, au foarte multe discuții cu clienții. Toți au avut întrebări, unii au încercat să-și blocheze comunicarea și campaniile de marketing, ca să-și regândească cash-flow-ul în business. Ei, ca și noi toți, au avut inițial un moment de impas, în care pur și simplu n-au știut ce să facă. Știe toată lumea că, în astfel de momente, primul buget care se taie este cel de marketing și promovare.

Totuși, dacă ne uităm la câteva exemple de mari business-uri, care și-au accelerat comunicarea în astfel de momente, acestea au avut de câștigat, pentru că așa rămâi în mintea consumatorilor. Trebuie să fii prezent tot timpul în mintea consumatorilor. După perioada stării de urgență, a început regalarea relațiilor, a clienților, a campaniilor și toată lumea a început să-și facă planuri. Cred că 2020 a fost un an de planificări.”

Tonica Group este o agenției de publicitate full service, înființată în 2004, care oferă clienților servicii complete de publicitate, PR și comunicare, marketing online, mass-media, producție, web design, creație, business. În 2019, Tonica Group a raportat o cifră de afaceri de 4,6 milioane de euro, în creștere cu 18% față de anul precedent, ocupând un onorant loc 8 în topul celor mai puternice agenții de publicitate din România, conform topului Forbes România.

Despre marketing și comunicare în criză

Florin Pețu: „Un business este ca o navă spațială, ca o rachetă care e lansată în spațiu. Startul business este momentul în care sunt turate motoarele și reușește să iasă în spațiu. Tot ce îl ajută să ajungă la o destinație este marketingul, adică modul prin care antreprenorul reușește să ajungă cu produsele sale la clienți: comunicarea. Marketingul și comunicarea sunt motoarele care ajută nava spațială, adică business-ul, să se deplaseze și să-și atingă obiectivele. Dacă se opresc acele motoare, racheta (business-ul) rămâne în spațiu, dar e mult mai greu de controlat și de ajuns la destinația propusă.”

Despre comunicarea în online

Florin Pețu: „Pe zona de digital, România stă mai prost decât țările vecine. Este adevărat că, în 2020, toată lumea s-a orientat în online pentru că multe business-uri s-au anulat în offline. Totuși, firmele de curierat nu sunt în online, dar afacerile acestora au explodat. Firmele din zona de producție de food au avut creșteri spectaculoase.

Într-adevăr, online-ul a crescut dar dacă ne gândim că multe dintre business-urile din prezent au componente de online și offline, vom constata că sunt scăderi foarte mari în offline, iar online-ul n-a putut să suplinească acest scăderi din offline. Da, businessul în online a crescut, dar dacă analizăm la nivel macro, vom vedea că suntem la un nivel scăzut comparativ cu alte țări.

În România se vorbește despre digitalizare de 10 ani, dar lucrurile s-au întâmplat foarte lent, nu numai la nivelul administrației centrale, dar chiar și în companiile private. Mai sunt încă firme de milioane de euro care lucrează în Excel. Știm foarte bine în ce țară trăim…

În realitate, lucrurile legate de digitalizare nu sunt deloc complicate, ci țin în cele din urmă de un act de voință. România are forță de muncă în acest domeniu și este pregătită din punct de vedere tehnologic, deci nu este complicat deloc să facem acest proiect. Avem tot ce ne trebuie, mai puțin voință.”

Despre social media

Florin Pețu: Sunt business care se potrivesc pentru a face vânzări directe pe rețelele de socializare. Sunt oameni care interacționează direct cu brandul la primul contact, dacă vorbim despre brandurile ieftine pe Facebook. Există business-uri care s-au dezvoltat foarte mult pe partea de social media. Da, se fac vânzări pe aceste platforme, dar acestea trebuie să facă parte dintr-o strategia de marketing și nu acestea să fie strategia de marketing.

Despre schimbarea consumatorilor românilor

Florin Pețu: „Este evident că românii au accesat cumpărăturile online. Au crescut foarte mult comenzile de mâncare pe online. Business-urile din domeniul HoReCa s-au reprofilat pe online. Obiceiul de consum s-a modificat, dar foarte important: consumul n-a crescut suficient astfel încât să acopere pierderile din industria HoReCa.

Dacă ne uităm la consumul TV, n-aș spune că au intervenit mari schimbări, românii fiind mari consumatori de programe de televiziune.”

Florin Pețu: „Recomandarea mea este să citim, să citim cât de mult putem, să citim orice. Citim că să dăm creierului substanță ca să se dezvolte”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii