Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Leadership |
|

Florin Enache, Teilor: Faptul că am putut recupera așa rapid în două, trei săptămâni, ne-a asigurat supraviețuirea în această perioadă, dar impactul a fost extrem de puternic

Florin Enache, Fondator Teilor- Fine Jewellery a discutat în cadrul ediției cu numărul șase a evenimentului ForbesForward despre transferul business-ului din magazine în online și despre dialogul cu centrele comerciale în această perioadă.
060 RO30 Florin Enache

Fondatorul lanțului românesc de bijuterii Teilor a declarat în cadrul emisiunii ForbesForward că închiderea bruscă a magazinelor a creat un sentiment de panică foarte puternic. „Teilor este un business în care 99,9% din cifra de afaceri o făcea rețeaua de magazine, a fost un business pe care l-am clădit în 20 de ani și peste noapte a trebuit să împachetăm câteva mii de produse și să le retragem din toată rețeaua de magazine.”

Florin Enache a afirmat că aceste perioade de criză te obligă să devii mult mai agil, astfel, proiecte care se putea desfășura într-o perioadă de șase luni sau un an, durează acum zile sau săptămâni. „Zona de digitalizare va afecta fiecare companie indiferent de serviciile pe care le vinde până și la noi în retail își pune amprenta din ce în ce mai mult asupra activităților noastre, dacă noi credeam că un produs de lux nu se poate vinde în zone de e-commerce pentru că trebuie să simți acel serviciu, trebuie să interacționezi, acum am realizat că poți muta o parte din business în zona de online, așa că am decis să investim într-un magazin online care să deservească nevoile clienților Teilor din România, dar și în Europa.”

El a menționat că în planurile de business erau incluse și deschiderile unor magazine în Praga și Budapesta, dar acestea au fost suspendate. „Sunt o persoană foarte optimistă, consider că este normal ca în perioade de crize consumatorul să-și restrângă cheltuielile care nu sunt importante și să revină la nevoile de securitate, de hrană, de adăpost și ulterior se gândește dacă își schimbă mașina sau achiziționează o nouă bijuterie. Doar că în ultimele două săptămâni am recuperat aproximativ între 30% și 40% în mediul online din businessul nostru offline. Am încercat să aflăm de ce oamenii își achiziționează bijuterii în astfel de momente critice și mulți dintre oameni au perceput aceste produse ca un refugiu. Înainte vindeam între 1% și 5% din businessul nostru online, fiind mai mult un vector de imagine pentru companie. Anul acesta ne stabilisem creșteri puternice în zona de magazine fizice, dar și în zona de e-commerce, iar faptul că am putut recupera așa rapid în două, trei săptămâni, ne-a asigurat supraviețuirea în această perioadă, dar impactul a fost extrem de puternic.”

Antreprenorul a discutat si despre relația cu centrele comerciale în timpul crizei provocate de pandemie, menționând că o mare parte dintre acestea încă trimit notificări pentru efectuarea plăților aferente lunilor aprilie și mai. „Sunt centre comerciale care nu au înțeles că riscul ar trebui împărțit și joacă cumva agresiv în zona aceasta, dar centrele comerciale nu pot funcționa fără retaileri și nici viceversa. În schimb am avut o experiență destul de pozitivă cu alte centre comerciale, așa cum este Băneasa Shopping City, care din prima zi de la instaurarea stării de urgență au trimis notificări cu suspendarea chiriilor și a chetuielilor de marketing. Au fost foarte înțelegători. Noi avem chirii foarte mari în anumite mall-uri, costul chiriei este semnificativ în businessul nostru, undeva la mai bine de 10% din costurile totale, deci două luni și jumătate să plătești volumul acesta al chiriilor fără activitate ar fi însemnat sume foarte mari.”

Fondatorul Teilor a mai oferit un motiv care explică menținerea nivelului de vânzări la produse ca inelele de logodnă și verighetele. „Ele au devenit o marfă tradițională. Oamenii folosesc zona de online pentru a compara, pentru că inelul de logodnă trebuie să îl oferi atunci când te căsătorești. Și la fel e și cu verighetele.”

Vorbind despre viitor, antreprenorul a afirmat că opțiunile de dzvoltare rămân aceleași și consideră că această combinație de „brick and mortar” (comerț tradițional) și e-commerce va rămâne în planurile de business ale companiei. „Probabil că fiecare dintre noi când ne gândim la un brand care ne place, ne gândim la tipul de angajați, la magazinele lor, la experiența pe care am avut-o acolo și întotdeauna vom asocia acel brand cu reprezentarea lui fizică, nu cu locul în care l-ai găsit în online.”

Florin Enache a încheiat prin a spune că antreprenorii români au multe resurse în aceste momente să se reinventeze și să readucă performanță în cadrul companiilor lor, menționând că target-ul companiei în următorii patru ani rămâne acela de a deschide peste 40 de magazine în Europa.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii