Cautare




, Staff

Tech |
|

Flanco a depășit 1 miliard de lei cifră de afaceri în 2018 și a ajuns la o rețea de 135 de magazine

Retailerul electro-IT Flanco a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 1,07 miliarde lei, în creștere cu 9% față de anul precedent, și cu un profit de 21 de milioane lei, de patru ori mai mare comparativ cu 2017.
flanco

“Urmărirea cu consecvență, pe parcursul ultimilor ani, a strategiei de eficientizare a rețelei de magazine a dus la un 2018 cu rezultate foarte bune atât la nivelul vânzărilor, cât și al profitabilității, care demonstrează că Flanco este o companie solidă, cu un ritm de creștere sigur și constant”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco.

La finalul lui 2018, rețeaua de magazine Flanco număra 135 de unități, cu o suprafață totală de vânzare de peste 70.000 mp. Cifra a fost atinsă în urma a 18 deschideri și a 8 închideri desfășurate pe parcursul anului, completate de 13 magazine reamenajate potrivit unui conceptului nou lansat.

Prezent în 95 de orașe ale țării, retailerul s-a concentrat pe tipurile de spații care și-au dovedit eficiența de-a lungul timpului – magazine amenajate în galerii comerciale și parcuri de retail (40%), urmate de magazinele stradale (40%), restul de 20% fiind reprezentat de magazinele din centre comerciale, în special în marile orașe. O altă premieră marcată de retailer în 2018 o reprezintă deschiderea primului outlet electro-IT din retailul autohton – magazinul Flanco Mihai Bravu din capitală.

“Strategia pe care am urmat-o în offline și-a dovedit eficiența la nivelul vânzărilor înregistrate în magazine. Deși, per total, traficul a înregistrat o ușoară scădere, ca urmare a numărului tot mai mare de clienți care preferă să cumpere online, rata de conversie din magazine a crescut cu 10%, ceea ce ne demonstrează că aceia care ne calcă pragul sunt mai bine informați și mai hotărâți în actul de cumpărare”, spune Dragoș Sîrbu.

Online-ul, și mai cu seamă canalul de mobile, ocupă o pondere tot mai mare din totalul vânzărilor. 70% din traficul online provine din mobile, iar vânzările generate de pe dispozitive mobile au crescut cu 58% față de 2017. La succesul vânzărilor online a contribuit și serviciul de creditare,cu o creștere de 74%.

“2018 a mai însemnat, pentru noi, o optimizare a comenzilor online, cu accent pe mobile și pe componenta logistică. Astfel, 9 din 10 clienți și-au primit în continuare coletul în mai puțin de 48 de ore, deși, față de 2017, a crescut cu 26% volumul de marfă pe care l-am manevrat în lanțul nostru logistic”, completează CEO-ul Flanco.

Valoareainvestițiilorcompaniei a crescut cu 25% față de anul 2017, până la un total de 10 milioane lei. Două treimi din această sumă au mers către rețeaua de magazine, iar restul s-a împărțit în mod egal între investițiile în infrastructura IT și în programele HR.

Investițiile și programele implementate de retailer la nivelul resurselor umane s-au tradus, în 2018, printr-o îmbunătățire cu 20% a retenției de personal, retenție care se află de altfel pe un trend ascendent de la an la an. Veniturile angajaților au crescut, în medie, cu 14% față de anul anterior, iar 85% din echipa din magazine a accesat bonusul lunar.

Pentru 2019, Flanco își propune un ritm de creștere de 12% și o extindere a rețelei cu alte 20 de magazine, pregătind investiții în valoare de 12 milioane lei.

“Ne dorim să venim în întâmpinarea clienților noștri, cu accent pe zonele pentru care și-au manifestat în mod special interesul – cum ar fi comenzile online, prin optimizarea acestora cu opțiuni noi de livrare, sau gama de servicii, pe care ne dorim să o extindem în acest an”, spune Dragoș Sîrbu.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii