FacebookTwitterLinkedIn

Flanco a încheiat primul trimestru cu vânzări de peste 300 de milioane de lei, în creștere cu 40%, și are la dispoziție 20 milioane de lei pentru investiții.

“Cifra de afaceri a primului trimestru a crescut față de cea a anului trecut, în primul rând datorită magazinelor amplasate în mall-uri și în parcuri de retail”, a spus Dragoș Sîrbu, CEO al Flanco.

În 2023, piața produselor electro-IT a crescut în valoare cu aproximativ 10%.

Categoriile de produse cu creșteri importante confirmă trendurile ultimei perioade. Clienții continuă să fie interesați de echipamente smart și conectivitate, de eficientizarea timpului petrecut cu activități casnice, de produse pentru well being și îngrijire personală, dar și de divertisment, a precizat compania.

Pentru anul în curs, Flanco vizează extinderea rețelei de magazine, dar și modernizarea magazinelor existente și digitalizarea acestora prin implementarea etichetelor electronice.

”Am pregătit cel mai mare buget de investiții din istoria Flanco, peste 20 de milioane de lei alocați acestor obiective, astfel că în prezent căutăm cele mai potrivite oportunități pentru noi”, a adăugat Sîrbu.

Printre categoriile de produse cu o creștere dublă față de anul trecut se află smartwatch-urile, espressoarele automate de cafea și căștile audio.

Cu o dinamică mult peste piață se află smartphone-urile, produsele de îngrijire, electrocasnicele mici și de îngrijire a locuinței. Consolele de gaming și televizoarele 4K au avut, de asemenea, o creștere peste nivelul pieței.

Pe de altă parte, printre produsele care nu au menținut ritmul de creștere se află electrocasnicele mari și produsele IT, ca urmare a achiziției masive a acestor produse în timpul pandemiei și a încetinirii semnificative a creditului de consum, care nu a mai susținut vânzarea unor astfel de bunuri cu o durată de viață mai lungă.

“Anul acesta am bugetat o creștere a cifrei de afaceri de 20%, raportată la un ritm al pieței mai lent, pe care îl estimăm la 3, maxim 8%”, a completat Sîrbu.

În prezent, retailerul deține o rețea formată din 158 de magazine, dintre care cinci deschise în primul trimestru al acestui an.