
Bilka, producătorul local de sisteme pentru acoperișuri, estimează pentru anul în curs o „ușoară creștere a cifrei de afaceri”, în ciuda climatului economic dificil. Compania a continuat și în 2022 planurile de extindere și investiții, cu un buget care se ridică la 10 milioane euro.
Una dintre cele mai importante investiţii este noua fabrică de panouri termoizolante și profile industriale care urmează să fie dată în funcţiune, în etape, până la începutul anului 2023.
„După aproape cinci ani de investiții care s-au ridicat la 30 milioane de euro, suntem aproape de momentul punerii în funcțiune a fabricii de panouri termoizolante și profile industriale. Este o zonă de business foarte importantă, care în următorii ani va duce la o creștere exponențială a companiei”, afirmă Horațiu Țepeș, fondatorul Bilka.
În prezent, produsele cu destinație industrială reprezintă 20% din cifra de afaceri a companiei, restul de 80% fiind produse pentru sectorul rezidențial, iar noua fabrică va propulsa poziția companiei în sectorul produselor din această categorie. Odată cu extinderea capacităților de producție, compania își mărește și numărul angajaților, care ajunge în prezent la peste 600 de persoane.
Horațiu Țepeș punctează că 2022 este al treilea an de business în care lucrurile s-au desfășurat „ca într-un roller coaster”: „Este pentru al treilea an la rând când flexibilitatea business-ului se dovedește a fi cel mai important atu al unei companii. Ținând cont de mediul economic și politic de anul acesta, putem spune că prima parte a anului a fost bună pentru Bilka, înregistrând rezultate în creştere faţă de perioada similară din 2021, chiar dacă activitatea s-a desfășurat sub auspiciile inflației și a evenimentelor economice și politice la nivel mondial”.
El se așteaptă totuși ca efectele inflației, ale creșterii prețurilor la utilități și dobânzilor să ducă pe final de an la o încetinire a consumului şi, odată cu el, a economiei și implicit a vânzărilor. Bilka a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 1,1 mld. lei, în creștere cu 40% față de anul anterior și peste obiectivul stabilit la începutul lui 2021.