Zentiva a investit în ultimii doi ani peste 10,5 milioane de euro în fabricile Zentiva și Labormed. Exporturile au crescut de la 58% în 2019, la 63% anul trecut, potrivit Simonei Cocoș, Director General Zentiva România și Republica Moldova.
Entitățile aparținând producătorului de medicamente Zentiva în România au obținut o cifră de afaceri totală de 752,9 milioane de lei pentru primele nouă luni din 2021, în timp ce profitul net înregistrat a fost de 77,3 milioane de lei.
În aprilie 2020, grupul Zentiva a achiziționat operațiunile Alvogen CEE, astfel că, în România, fabricii Zentiva și companiei Solacium li s-a alăturat fabrica Labormed.
„Odată cu această achiziție, grupul de companii Zentiva din România a trecut de la 850 de angajați la 1.350 de angajați, în diviziile industriale și comerciale. După preluare, un prim pas a fost alinierea proceselor, procedurilor, dar și armonizarea culturilor organizaționale”, explică Simona Cocoș, Director General Zentiva România și Republica Moldova pentru Forbes România.
Fabrica Labormed este o investiție relativ nouă, de tip greenfield, unde se fabrică formele orale solide, adică tablete și capsule, în principal medicamente pentru patologii cardiovasculare, neurologie, reumatologie sau medicamente OTC (over-the-counter). „Este foarte important pentru noi să folosim întreaga capacitate de producție existentă, crescând numărul de produse fabricate local. De asemenea, punem accent pe creșterea producției Labormed prin transferul produselor de la parteneri externi pentru a fi produse în România”, punctează Simona Cocoș.
Pe de altă parte, La Zentiva se fabrică în principal produse necesare în spitale (injectabile), vitamine, medicamente pentru durere, urologie, cardiologie, gastroenterologie și OTC-uri.
Fabricile Zentiva din România exportă în 34 de țări precum Germania, Marea Britanie, Franța, Italia, Elveția, Cehia și altele. În 2021, compania a reușit să acopere noi zone geografice și și-a extins exporturile către Iordania, Armenia și Kosovo. În 2019, exporturile au reprezentat 58% din totalul vânzărilor, iar anul trecut au ajuns la 63%.
„Exportul este o modalitate majoră de a menține performanța afacerii. Produsele Zentiva România sunt apreciate pe piețele externe și colaborăm de mulți ani cu țări precum Germania, Franța, Marea Britanie”, afirmă directorul general al Zentiva România și Republica Moldova.
Printre cele mai bine vândute medicamente în timpul pandemiei s-au numărat Algocalmin (tratamentul durerii și febrei), Rosucard (cardio) – rosuvastatină, Azitrox-azitromicină (antibiotic), Ibutin-trimebutină (sindromul colonului iritabil gastro-intestinal), Sideral (anemie – globule roșii) și Trombex – clopidogrel.
Fabrica Labormed a avut rezultate bune cu entecavir (antiviral), Sevikar (cardiologie), lenalidomidă (oncologie), nicergolină (cardiologie) și indapamidă (cardiologie).
După ce a alocat, în ultimii doi ani, peste 10,5 milioane de euro în fabricile Zentiva și Labormed, compania va continua să investească în echipamente de producție, în modernizarea tehnologiilor existente și extinderea producției, echipamentelor de laborator, precum și în operațiuni de sustenabilitate și utilizare responsabilă a resurselor.
În plus, se investește în programe de dezvoltare și cultură organizațională, și se fac în continuare angajări. „Căutăm specialiști și operatori pentru fabricile noastre din București. Cele mai mari provocări de recrutare sunt pentru posturile de mecanic sau analist de laborator, dar lansăm programe și parteneriate cu școli specializate pentru a pregăti viitori specialiști în acest domeniu. Avem o cultură centrată pe oameni, incluzivă și care respectă diversitatea, compania fiind un bun exemplu al integrării, prin cele 4 generații de vârstă care lucrează la Zentiva”, încheie Simona Cocoș.