FacebookTwitterLinkedIn

Metropolitan Life dezvăluie practicile unui business puternic pentru formarea liderilor de mâine.

Interviu alături de Cătălina Mușat, HR Cluster Lead Metropolitan Life România, Bulgaria și Ungaria

Care este abordarea Metropolitan Life privind experiența angajaților? Cum considerați că această abordare sprijină obiectivele de business?

Am creat un ecosistem de activități dedicate colegilor, care susțin perfomanța și oportunitățile în carieră, starea de bine a comunității The Metropolitans, cultura organizațională, fiind o prioritate a echipei de Leadership. Ultimii ani au adus noi priorități în business, iar acum ne aflăm într-o perioadă în care oamenii sunt în centrul a tot ce facem. La Metropolitan Life, această abordare s-a creat în timp prin acțiunile echipei de leadership și prin cele ale colegilor care coordonează proiecte de Inovație, D&I, Sustenabilitate, Engagement, Wellness & Wellbeing, CSR. 

Misiunea companiei este de a contribui la menținerea culturii constructive, sănătoase, unde fiecare coleg se simte el însuși și poate da maximul potențialului său. Am creat un cadru oportun dezvoltării de relații solide, bazate pe profesionalism, care aduc rezultate și impact pozitiv în business. Credem că, în felul acesta, putem avea o echipă solidă și putem continua să fim partenerul de încredere al românilor pentru protecția lor financiară.

Care sunt strategiile dedicate formării viitorilor lideri?

Dezvoltarea liderilor este parte din strategia Metropolitan Life prin acțiunile echipei de Learning & Development, programe de leadership globale și inițiative locale. Pe lângă abilitățile de strategie și viziune, planificare, aria financiară, cele de gestionare și dezvoltare a echipelor, în prezent, consider că pentru a fi un leader de succes, sunt necesare și abilități, precum empatie, orientare către nevoile emoționale ale oamenilor. Ultimii ani au schimbat harta nevoilor și a priorităților pentru mulți dintre noi, astfel încât un mindset flexibil, deschiderea și atenția către oameni joacă un rol esențial.

Programele de leadership din Metropolitan Life includ: sesiuni de Mentoring, Coaching, Assessment Centers, Shadowing, sesiuni de feedback Stop-Start-Continue, schimb de experiențe cu grupul MetLife, cu leaderi din alte companii. Astfel, viitorii lideri pot avea o perspectivă amplă și atractivă într-o industrie aflată în creștere, dar și construirea unei cariere cu numeroase oportunități de dezvoltare. Ținând cont de particularitățile pieței, în care ne confruntăm cu o criză a forței de muncă, o echipă solidă de leadership, care să aibă competențele necesare pentru a păstra o cultură organizațională puternică este cu atât mai importantă. 

Cum ați defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

În contextul priorităților de business, care implică dezvoltarea de tool-uri și digitalizarea serviciilor, în linie cu nevoile clienților de protecție financiară, dar și de accesibilitate, cred că este important ca, în paralel, să se desfășoare un proces de învățare și dezvoltare a abilităților necesare. În felul acesta, prioritizăm atât dezvoltările de business în linie cu nevoile clienților și ultimele tendințe din piață, dar și dezvoltarea constantă a echipelor pentru a putea atinge obiectivele.

Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul Metropolitan Life?

Accelerarea digitalizării a fost resimțită pe toate liniile, însă oamenii rămân fundamentul organizației noastre. Totodată, în linie cu digitalizarea serviciilor Metropolitan Life, este necesară și dobândirea de abilități esențiale precum utilizarea de aplicații și platforme de data science, analytics sau digital marketing. 

Recent, am lansat o arhitectură digitală end-to-end, prin care procesul de vânzare și semnare a contractelor are loc printr-un sistem 100% digital, proiect care a presupus o adaptare a abilităților de lucru pentru echipa operațională și cea de vânzări.  

Într-un context post-pandemic, care sunt eforturile de recrutare și retenție a talentelor pe care vă concentrați? 

Eforturile noastre de recrutare și retenție implică echipa de HR și cea de management. Specialiștii de Talent Acquisition prezintă constant datele pieței și statistici interne, indicatori de business în aria de talent pentru a decide cele mai bune strategii. Anul acesta, investim în dezvoltarea competențelor de leadership în aria de recrutare și selecție, employer branding, în Employee Value Proposition-ul Metropolitan Life. 

Totodată, este important să oferim un mediu de lucru bazat pe principii solide, precum colaborare, dezvoltare, atenție la starea de bine, comunitate, flexibilitate, echipă. Așadar, prin modul în care comunicăm și prin oportunitățile de carieră, atât la nivel local, cât și regional, ne propunem să avem constant în echipă adevărații profesioniști ai industriei asigurărilor.