Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

Exclusiv: Topul televiziunilor cu cele mai mari audiențe la nivel NAȚIONAL în anul 2020

Indicii de audiență pentru 97 de televiziuni din România, în anul 2020, arată că, la nivel național, Pro TV și-a menținut poziția de lider, dar marii câștigători ai consumului TV pe telecomandă au fost Antena 1, Kanal D și Digi24. A crescut numărul stațiilor cu audiențe minuscule: 17 televiziuni au fost urmărite fiecare de mai puțin de 1.000 de persoane pe minut, la nivel național.
televiziune

Pandemia n-a condus la o creștere a audiențelor pe piața TV (telecomandă) așa cum am putea crede, la nivelul percepției. Sondajele arată un consum diferențiat pentru fiecare nișa TV și pentru fiecare televiziune în parte. În general, ratingul s-a menținut la nivelul anului 2019.

În anul pandemic 2020, televiziunea Pro TV a avut o medie de 677.729 de telespectatori pe minut la nivel național (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, studiu realizat pentru CNA. Asta înseamnă că, pe parcursul anului trecut, programele Pro TV au fost urmărite în medie de 677.729 de români pe minut.

Pro TV ocupă primul loc în topul audienței naționale, în ciuda faptului că indicele său de audiență a fost mai mic cu 5,631 de persoane față de anul 2019. În ultimii ani, măsurătorile arată o erodare înceată a audienței Pro TV, semn că, deși are aceleași programe de mare succes, telespectatorii au început să se plictisească.

Antena 1, televiziunea de pe locul al doilea, a avut un rating mediu de 529.849 de telespectatori pe minut (toată ziua), în creștere cu 71.952 de persoane față de 2019. Este un câștig substanțial, cel mai mare de pe piața TV în 2020, care conferă Antenei 1 o consolidare a locului secund.

Kanal D a avut un an bun, majorându-și indicele de audiență la nivel național cu 32.703 de persoane, a doua cea mai creștere de pe piața TV față de anul 2019. A avut o medie de 426.604 de telespectatori pe minut (toată ziua).

Pe nișa televiziunilor de știri, România TV a câștigat 4.022 de persoane față de 2019, în timp ce Antena 3 a pierdut 2.201 de telespectatori. Se poate spune că cele două televiziuni care fac legea pe această nișă și-au conservat indicii de audiență din 2019.

Dar revelația a fost Digi24, care a câștigat 28.040 de telespectatori față de 2019, ajungând la un rating mediu de 84.863 de persoane pe minut (toată ziua), peste canalul public TVR 1 (82.620).

Pe nișa televiziunilor de știri să mai notă că B1 TV a pierdut 3.535 de persoane, în timp ce Realitatea Plus (comparativ cu defuncta Realitatea TV) a pierdut 3.242 de telespectatori. În concluzie, doar Digi24 s-a remarcat pe acest segment în anul 2020.

La nivel național, consumul de televiziune liniară (telecomandă) a rămas concentrat pe cinci televiziuni: Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3.

Cota de piață (de vizionare) a celor cinci stații a fost de 42%. Așadar, 42% dintre românii care s-au uitat la televizor, în cursul anului 2020, au urmărit una dintre cele cinci stații (dintr-un total de 97 de televiziuni monitorizate).

În clasamentul celor 97 de stații, se constată că 52 de televiziuni au avut audiențe de sub 10.000 de persoane pe minut. Dintre acestea, 17 canale au înregistrat sub 1.000 de telespectatori pe minut.

Televiziunile care și-au crescut audiența la nivel național în 2020 față de 2019: TVR 1 (creștere cu 6.445 de persoane), Pro Cinema (1.050), Happy Channel (9.851), Nickelodeon (16.682) și DIVA (8.835).

Televiziuni care au suferit pierderi de audiență: Național TV (-2.940), Prima TV (-6.467), Antena Stars (-16.283), ETNO TV (-15,937), DigiSport 1 (-17.092) și  Cartoon Network (-8,538).

Televiziunea confesională Trinitas TV, deținută de Patriarhia Română, a avut un rating mediu de 19.912 telespectatori pe minut, în scădere cu 1.263 de persoane față de 2019.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii