FacebookTwitterLinkedIn

În 2023, audiențele televiziunilor au continuat să scadă. Cele mai mari scăderi s-au înregistrat pe nișa televiziunilor de știri. 44 de televiziuni din cele 125 măsurate de Kantar Media pentru CNA au avut o medie anuală de sub 2.000 de persoane pe minut la nivel național.

Televiziunile deținute de Intact Media Group – Antena 1, Antena 3 CNN, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV – au avut o cotă cumulată de piață (vizionare) de 23,6%, cea mai mare de pe piața TV, la nivel național, în 2023.

Cota de piață reprezintă numărul de telespectatori care au urmărit programele unui televiziuni, într-o perioadă de timp (în acest caz, un an), raportat la numărul total de persoane care s-au uitat la televizor în intervalul de timp respectiv. Cota de piață se exprimă în procente.

Pro TV SRL, care controlează Pro TV, Pro Cinema, Acasă, Acasă Gold și Pro Arena, a avut o cotă de piață de 22%.

Alte grupuri au avut următoarele cote de piață la nivel național:

Dogan Media (Kanal D și Kana D2): 11,7%

DIGI: 4,7%

Clever Media Network: 2,8%

Societatea Română de Televiziune: 2,8%

Nișa televiziunilor de știri a avut o cotă de 16,4%. Majoritatea televiziunilor de pe acest segment au pierdut telespectatori față de anul 2022: România TV (-30.479 telespectatori), Antena 3 CNN (-33.552), Realitatea Plus (-7.604) și Digi24 (-8.699).

Televiziuni care au pierdut audiență în 2023 față de 2022: Pro TV (-35.184 telespectatori), Antena 1 (-5.702 telespectatori), Prima TV (-15.698), TVR 1 (-28.704), Național TV (-16.477), TVR 2 (-12.851), DIVA (-7.225), Cartoon Network (-2.104) și B1 TV (-9.130).

Televiziuni care au câștigat audiență în 2023 comparativ cu 2022: Kanal D (1.346 telespectatori), Happy Channel (4.112 telespectatori), Antena Stars (1.504), DigiSport 1 (971), Film Cafe (39.708), Pro Cinema (327), AMC (5.433), Acasă (1.918), Cinemaraton (9.255) și ETNO (3.591).

Din cele 125 de stații măsurate de Kantar Media pentru CNA, 83 au avut ratinguri anuale la nivel național de sub 10.000 de telespectatori. Dintre acestea 44 au obținut ratinguri de sub 2.000 de persoane pe minut, iar 33 de televiziuni au fost urmărite de mai puțin de 1.000 de telespectatori.