FacebookTwitterLinkedIn

Romaqua Group, cel mai mare jucător român de­­­­­ pe piaţa de apă minerală şi bere, și-a bugetat pentru 2023 investiții în valoare de aproximativ un milion de euro în modernizarea liniilor de îmbuteliere.

În ciuda contextului extrem de incert din economia locală, producătorul brandului Borsec, Romaqua Group, își continuă planurile cu privire la modernizarea echipamentelor.

Potrivit lui Radu Lăzăroiu, Managing Directorul Romaqua Group, pentru 2023 grupul și-a propus să investească aproximativ un milion de euro în modernizarea liniilor de îmbuteliere destinate produselor HoReCa.

Deși în anul pandemic 2020, vânzările grupului pe acest segment (n.red.- HoReCa) au scăzut cu 90%, acestea au început să-și revină treptat încă din primul semestru al lui 2021, susține Radu Lăzăroiu.

„Industria HoReCa a început să-și reintre în ritmul pe care-l cunoșteam cu toții, mai exact cel de dinainte de pandemie. Astfel, anul viitor am decis să ne ocupăm să dezvoltăm liniile de îmbuteliere destinate industriei HoReCa. Investițiile în această modernizare se vor ridica la aproximativ un milion de euro”, a punctat în cadrul emisiunii online Forbes Forward, Radu Lăzăroiu, precizând că, în rest, grupul se află într-o perioadă de „stand-by” în ceea ce privește investițiile, tocmai din cauza incertitudinii și a lipsei de predictibilitate afișate de contextul internațional actual.  

Ultima investiție reprezentativă pe care grupul a realizat-o în ultima perioadă a fost pentru brandul Aquatique. Aceasta a fost finalizată în 2020 și a vizat fabrica de la Bușteni. Aici a fost construită o nouă hală și au fost achiziționate două linii noi de îmbuteliere de mare capacitate pentru ambalajele din plastic de 0,5 l, 2 l și 5 l.

Pentru acest an, Romaqua Group și-a propus să-și păstreze poziția în topul companiilor de îmbuteliere a apei ca și anii anteriori.

Conform datelor furnizate de compania Market Vektor, la capitolul „branduri”, Borsec este lider pe piața apelor îmbuteliate, cu o cotă de piață în volum de 31,7%, și 35,7% în valoare. În prezent, exportul de apă minerală naturală Borsec se realizează în 20 de țări.

Anul trecut, grupul Romaqua a înregistrat o cifră de afaceri de 873 milioane de lei, în ușoară creștere față de cea din anul precedent. De asemenea, profitul net al grupului a fost în 2021, mai mare cu opt procente față de cel din 2020, depășind suma de 91 de milioane de lei.