În ultimii doi ani, Nestlé România, divizia locală a gigantului alimentar Nestlé, a ales să-și dezvolte portofoliului de produse tocmai pentru a-și consolida business-ul în noul context economic și social.
După un 2020 dificil, în care sectorul out-of-home a fost afectat de pandemia de coronavirus, atât la nivel global, cât și la nivel local, anul trecut, Nestlé România și-a adaptat strategia mizând puternic tocmai pe unul dintre atuurile companiei: diversitatea categoriilor de produse deținute în portofoliul său.
Acest impuls a fost oferit și de faptul că ultimii doi ani, caracterizați de lockdown-uri și remote, au generat schimbări în comportamentul consumatorilor români. Aceștia au început să gătească acasă mai mult decât înainte, să experimenteze rețete noi și diferite, au început să-și facă cumpărăturile online și să devină mai preocupați de sănătatea lor și a animalelor de companie.
Toate aceste modificări s-au tradus pentru Nestlé România, în volume mai mari la o achiziție, în special în ceea ce privește produsele alimentare, o frecvență redusă a cumpărăturilor, dar și o cerere pentru formatele mai mari sau multi-pack, recunosc oficialii companiei.
„Reziliența afacerii noastre este dată de portofoliul nostru divers. Astfel, în ciuda contextului, am mizat în continuare pe lansarea de noi produse. Anul trecut, de exemplu, am scos pe piață peste 30 de produse noi în toate cele 10 categorii pe care le avem în România”, a declarat pentru Forbes România, Silvia Sticlea, noul Country Manager al Nestlé România.
În urma acestor lansări, în portofoliul Nestlé România se regăsesc acum și brandurile ce fac parte din edițiile limitate sau permanente:After Eight Orange, Cheerios Bio, Cini Minis Churros, Cornflakes Strawberry&Cream, Nesquik Banana Crush, Nesquik Bio, Joe Lemon, Maggi Saucy Noodles, sosurile reci Maggi Mayonnaise, Muștar și Tartar, Nescafe 3in1 Frappe Vanilla-Caramel și Nescafe Cappuccino&Latte, Nesquik Strawberry sau Nestle Dessert Cacao and Lait.
Privind însă dincolo de incertitudinea acestor ultimi doi ani pandemici, Silvia Sticlea recunoaște faptul că acestă criză sanitară a accelerat „viitorul”. „Viitorul a devenit prezent, comunicând instantaneu indiferent de distanță, lucrând în echipe virtuale fără limite ierarhice sau funcționale, iar proiectele privind digitalizarea, agilitatea, reziliența și dezvoltarea durabilă începute mai devreme au devenit avangarda ultimilor doi ani”, punctează Country Manager-ul Nestlé România.
Pe plan local, rezultatele financiare ale companiei pentru 2021 au fost în linie cu cele obținute la nivel regional și global, cu o creștere organică de 10,5%, majorare susținută, în special de categoriile de cafea pentru consum acasă și cea din sectorul out-of-home, precum și de hrana pentru animalele de companie.
„Anul trecut am raportat o creștere locală de două cifre, atât în out-of-home, cât și în retail”, explică Silvia Sticlea care subliniază că Nestlé România va continua în perioada următoare extinderea portofoliul de produse în toate cele 10 categorii, ca urmare a strategiei de dezvoltare.
Potrivit acesteia, investițiile se vor focusa în continuare pe dezvoltarea portofoliului de produse, dar vor viza și proiectele de responsabilitate socială.
„Vom continua parteneriatul cu Banca de alimente, în încercarea de a susține cât mai multe organizații locale. Numai anul trecut am donat produse în valoare de 300.000 de franci elvețieni. Aceste tipuri de donații de produse vor continua lună de lună, și sperăm să ajungem la cel puțin aceeași sumă și anul acesta”, conchide noul Country Manager Nestlé România.
Silvia Sticlea a preluat conducerea diviziei locale a gigantului alimentar la începutul acestui an, când l-a înlocuit în funcție pe Leszek Wacirz, care a preluat rolul de Market Head al operațiunilor Nestlé Turcia.
În ultimii zece ani, Nestlé România a investit peste 250 milioane de lei. Sumele au vizat atât modernizarea clădirilor, cât și achiziții de echipamente și mobilier. Pe parcursul anului trecut, compania a achiziționat produse și servicii în valoare de 153 milioane lei de la 322 de furnizori locali, iar în ultimii cinci ani a realizat achiziții de 790 milioane lei de la furnizori locali.
În 2020, Nestlé România a realizat investiții de 17,4 milioane de lei.