FacebookTwitterLinkedIn

Cele trei servicii au deținut cumulat 99% din piața de abonați la serviciile de conținut online cu plată din România în 2020, potrivit studiului publicat la 9 februarie, conform Media Expres

Explicațiile nu acoperă detaliat metodologia folosită la strângerea datelor, dar probabil că ține cont doar de abonamentele plătite direct online pentru serviciile de conținut, nefiind de exemplu inclusi abonații la serviciile de cablu care accesează HBO GO sau DigiOnline cu plata prin furnizorul clasic de televiziune.

Pe baza informațiilor din studiul EAO, Media Expres a calculat că Netflix ar fi putut încasa din România anul trecut între 3,7 și 5,5 milioane de euro pe lună, prima cifră fiind obținută înmulțind numărul de abonați la abonamentul minim de 7,99 euro, iar cifra maximă dacă toți abonații din România ar avea abonamentul Premium de la Netflix, care costă 11,99 de euro pe lună.

Atât Voyo cât și PrimeVideo au un abonament lunar de aproximativ 3 euro, ceea ce ar duce piața de conținut online cu plată din România la aproximativ 6 milioane de euro pe lună, adică peste 70 de milioane de euro pe an.

De menționat este că atât Netflix cât și ceilalți furnizori de conținut online precum Voyo, PrimeVideo, AntenaPlay, Eurosport Player, HBO GO, dar și furnizorii de televiziuni prin cablu și satelit de tipul Discovery, National Geographic, History, AMC, AXN etc. nu furnizează cifre de piață locală, precum numărul de abonați și veniturile obținute din România.

Studiul Observatorului European al Audiovizualului, realizat la nivel european pe baza cifrelor furnizate de Ampere Analysis, notează că furnizorii americani domină piețele naționale ale UE de conținut online cu plată prin internet. Creșterea veniturilor SVOD de la 12 milioane de euro în 2010 la 9,7 miliarde în 2020 a fost determinată de lansări multiple de servicii în ultimii 10 ani și adaptarea rapidă a consumatorilor în Europa, abonamentele OTT SVOD crescând de la 300.000 în 2010 la peste 140 de milioane în 2020.

Raportul Observatorului European al Audiovizualului se concentrează pe evoluția piețelor Video-on-Demand cu abonament (SVOD), a cumpărării de filme online (TVOD) și a serviciilor finanțate de publicitate de Video-on-Demand (AVOD / BVOD) din Uniunea Europeană (UE28) și impactul acestora asupra piețelor audiovizuale tradiționale.